Tomaž Krajnc, 13. 10. 2017

Tomaž Krajnc bere sodobno slovensko dramo

Tomaž Krajnc je trenutno študent gledališke režije na The Royal Conservatoire of Scotland v Glasgowu. Je član Gledališča Zarja Celje, kjer je do sedaj opravil večino svojih režij, za seboj pa ima tudi nekaj filmskih projektov. Štafeto branja sodobne slovenske dramatike je sprejel iz rok Kristiana Koželja. S pomočjo SiGledalovega iskalnika je prebrskal bazo sodobnih slovenskih dramskih besedil in se odločil, da obiskovalcem portala v branje priporoči tekst Ujeti trenutek Nike Švab.

Tomaž Krajnc / Foto: Edi Einspieler

Najprej bi se rad zahvalil Kristianu Koželju, da mi je predal štafeto branja slovenskih dram, in to ravno v trenutku, ko za potrebe študija intenzivno prebiram sodobno dramatiko. Za namene štafetne igre »Izvolimo dramo« sem, priznam, precej naključno, a z velikim veseljem izbral komedijo Ujeti trenutek mlade avtorice Nike Švab.

Naslov drame zelo dobro opiše celoten stil in potek dramskega besedila. Soočeni smo z zelo kratkim dogodkom sredi poroke, med katerim lahko hitro opazimo disfunkcionalnost obeh prisotnih družin – nevestine in ženinove. Pri tem se avtorica odlično osredotoči na tegobe znotraj posamezne družine in ne toliko na spore med družinama, kar je v takšnih situacijah pogosta literarna tema (čeprav je seveda še kako odprto za interpretacijo, ali je morda neodobravanje zveze razlog za zagrenjenost svatov). Pri branju mi je bila zelo blizu avtoričina odločitev, da nikoli ne izda imen likov, saj so ti poimenovani zgolj s svojo vlogo na poroki (npr. Nevesta, Oče ...), kar odlično poudari splošnost zelo pogostega fenomena, da v množici nepotrebnih podrobnosti ob organizaciji poročnega dne pozabimo, čemu je v resnici sploh namenjen. Poimenovanje likov z njihovo funkcijo namesto z lastnim imenom tako še dodatno poglobi možnost poistovetenja preko kolektivnega nezavednega. Hkrati pa o ozadju likov ne izvemo zelo veliko, kar daje ustvarjalcem morebitne uprizoritve odlično priložnost za poigravanje z različnimi tipi osebnosti in karakterno komiko. Po množici neprimernih in neprijetnih prepirov pa se komedija v stilu celotne atmosfere odlično zaključi s trenutkom, ki nikoli ni bil zares ujet.

Štafeto predajam igralcu Nejcu Jezerniku, ker je vedno znova odprt za nove izkušnje in priložnosti, da lahko razširi svoja obzorja na področju gledališkega in filmskega ustvarjanja.

Povezava: Nika Švab: Ujeti trenutek

V rubriki »Izvolimo dramo« beremo sodobne slovenske drame in se nad njimi iskreno navdušujemo ter jih predvsem priporočamo v branje vsem obiskovalcem portala SiGledal. Ideja za to početje se je porodila Simoni Semenič na okrogli mizi Sodobna dramatika, ki je potekala v okviru festivala dramske pisave Vzkrik (24. 3.–26. 3 2017).  Ime rubrike je predlagala Grumova nagrajenka 2017, Simona Hamer, ki je tudi prva izvolila dramo in za naslednje branje nominirala bralca po svojem izboru in presoji, ta pa bo bralce slovenskih dram nominiral dalje. S to verižno igro ali z verižnim eksperimentom želimo predvsem promovirati branje sodobne slovenske drame, saj iskreno verjamemo, da si sodobna slovenska drama zasluži biti (vsaj) prebrana. 

Vid Žnidaršič, 13. 10. 2017
Vid Žnidaršič bere sodobno slovensko dramo
Matjaž Zorec, 6. 10. 2017
Matjaž Zorec bere sodobno slovensko dramo
Kristian Koželj, 6. 10. 2017
Kristian Koželj bere sodobno slovensko dramo
Jera Ivanc, 29. 9. 2017
Jera Ivanc bere sodobno slovensko dramo
Andreja Inkret, 6. 10. 2017
Andreja Inkret bere sodobno slovensko dramo
Sara Horžen, 29. 9. 2017
Sara Horžen bere sodobno slovensko dramo
Vida Lestan, 29. 9. 2017
Vida Lestan bere sodobno slovensko dramo
Ajda Smrekar, 6. 10. 2017
Ajda Smrekar bere sodobno slovensko dramo
Tadeja Rebek, 22. 9. 2017
Tadeja Rebek bere sodobno slovensko dramo
Matej Puc, 13. 10. 2017
Matej Puc bere sodobno slovensko dramo
Anže Okorn, 13. 10. 2017
Anže Okorn bere sodobno slovensko dramo
Vid Žnidaršič, 13. 10. 2017
Vid Žnidaršič bere sodobno slovensko dramo