Matjaž Zorec, 6. 10. 2017

Matjaž Zorec bere sodobno slovensko dramo

Matjaž Zorec je samozaposlen v kulturi; pesnik, pisatelj, dramatik (avtor radijskih iger), kritik/recenzent, avtor radijskih oddaj. Sodelavec Radia Študent. Prekarec oz. lumpenprekarec. Štafeto branja sodobne slovenske dramatike je sprejel iz rok Sare Horžen. S pomočjo SiGledalovega iskalnika je prebrskal bazo sodobnih slovenskih dramskih besedil in se odločil, da obiskovalcem portala v branje priporoči teksta Čas razcveta Mihe Mareka in 5fantkov.si Simone Semenič.

Avtorica portreta: Ajda Bračič

V začetku tegale priporočila naj bo zahvala radijski tovarišici Horžen ter portalu slovenskega gledališča, ker sta me vzela v obzir. Po prelistanju baze zbranih tekstov bi najprej izpostavil Čas razcveta Mihe Mareka, ker je tekst pisan v matriki, ki se mi po naravi usede po intimi, se pravi kršenje raznih pisateljevalskih pravil, dramatskih parametrov, nasploh splošnih prvin onega, čemur se reče kreativno pisanje. Globlje je besedilo izmojstreno, teče kot stopljen putr ter v svojem duhovičenju izusti marsikatero nevideno zavezano besedo. Mogoče sem pogrešal kakšnega kurca, pizdo ali pedra več, zato imamo srečo, da je druga izbrana drama 5fantkov.si Simone Semenič. Slednja bi bila lahko zgled vsakršnemu pisanju, posebej seveda dramskemu. Nonšalanca, s katero se tukaj izigrava slovenščina, daje jeziku redko izkusljivo živost. Kako začeti pisat? Iz bebavih medmetov, infantilnih fijakanj semtertja po buci buci govoranci malih žabarskih pankrtov izgraditi dramski tekst, to je umetnost. Ne se ustavit pred ničimer. Isto vsebinsko, kljub nekaterim pijansko, zlorabljevalsko in posiljevalsko klasičnim nacističnim finticam o fotrih in mtkah si ne pustit utihnit tudi onstran najperverznejše tabuizacije. Tako se to dela, pizda.

Štafeto predajam prijatelju Anžetu Okornu oz. dr. Anžetu Okornu, specialistu za Deleuza, ilustrirano Sveto pismo in rap. Izjemnemu piscu in bogatitelju jezika. Hud lik. Komaj čakam, da vidim, kaj in kako bo prebral.

Povezave:

V rubriki »Izvolimo dramo« beremo sodobne slovenske drame in se nad njimi iskreno navdušujemo ter jih predvsem priporočamo v branje vsem obiskovalcem portala SiGledal. Ideja za to početje se je porodila Simoni Semenič na okrogli mizi Sodobna dramatika, ki je potekala v okviru festivala dramske pisave Vzkrik (24. 3.–26. 3 2017).  Ime rubrike je predlagala Grumova nagrajenka 2017, Simona Hamer, ki je tudi prva izvolila dramo in za naslednje branje nominirala bralca po svojem izboru in presoji, ta pa bo bralce slovenskih dram nominiral dalje. S to verižno igro ali z verižnim eksperimentom želimo predvsem promovirati branje sodobne slovenske drame, saj iskreno verjamemo, da si sodobna slovenska drama zasluži biti (vsaj) prebrana. 

Vida Lestan, 29. 9. 2017
Vida Lestan bere sodobno slovensko dramo
Yulia Roschina, 8. 9. 2017
Yulia Roschina bere sodobno slovensko dramo
Jera Ivanc, 29. 9. 2017
Jera Ivanc bere sodobno slovensko dramo
Sara Horžen, 29. 9. 2017
Sara Horžen bere sodobno slovensko dramo
Nik Škrlec, 15. 9. 2017
Nik Škrlec bere sodobno slovensko dramo
Brina Klampfer, 15. 9. 2017
Brina Klampfer bere sodobno slovensko dramo
Ajda Smrekar, 6. 10. 2017
Ajda Smrekar bere sodobno slovensko dramo
Tadeja Rebek, 22. 9. 2017
Tadeja Rebek bere sodobno slovensko dramo
Andreja Inkret, 6. 10. 2017
Andreja Inkret bere sodobno slovensko dramo
Kristian Koželj, 6. 10. 2017
Kristian Koželj bere sodobno slovensko dramo
Tomaž Krajnc, 13. 10. 2017
Tomaž Krajnc bere sodobno slovensko dramo
Matej Puc, 13. 10. 2017
Matej Puc bere sodobno slovensko dramo
Anže Okorn, 13. 10. 2017
Anže Okorn bere sodobno slovensko dramo
Vid Žnidaršič, 13. 10. 2017
Vid Žnidaršič bere sodobno slovensko dramo
Tatjana Brenčič Okorn, 20. 10. 2017
Tatjana Brenčič Okorn bere sodobno slovensko dramo
Minca Lorenci, 20. 10. 2017
Minca Lorenci bere sodobno slovensko dramo
Neža Prah Seničar, 27. 10. 2017
Neža Prah Seničar bere sodobno slovensko dramo