Gal Oblak, 11. 5. 2018

Gal Oblak bere sodobno slovensko dramo

Gal Oblak, študent dramske igre na AGRFT, je štafeto branja prejel iz rok Jureta Žavbija. S pomočjo SiGledalovega iskalnika je prebrskal bazo sodobnih slovenskih dramskih besedil in se odločil, da obiskovalcem portala v branje priporoči tekst Evropa Vinka Möderndorferja.

Gal Oblak / Foto: Gaja Naja Rojec

Prebral sem tekst Vinka Möderndorferja z naslovom Evropa. V podnaslovu teksta piše, da je Drama s sporočilom, hudo blasfemična farsa, poetična burleska, težka evropska mora in še marsikaj. Govori o potovanju glavnega lika Maksa, intelektualca, iz mesta v njegove domače kraje, kjer na koncu spozna pravo naravo rojakov. Seveda mogoče ne bi bilo tako, če Evropa ne bi bila distopičen kraj, kjer je vse poplavljeno in pod snegom.

Avtor v tekstu ponuja ogromno referenc na današnje čase – reference dogodkov v naši narodni zgodovini, ki nakazujejo povezavo z namišljenim svetom avtorja in našo realnostjo, hkrati pa z nekim temačnim občutkom prikazuje svet, ki je videti pahnjen v srednji vek. Večkrat se zgodi, da liki zaradi svojega samoumevnega trpljenja v revščini pozabijo na človečnost in postanejo pošastni.

Avtor pa tudi v tekstu operira z metafiziko – npr. Angel nosi idejo božjega, hkrati pa se v njegovi navidezni pokvarjenosti kaže, kako je Bog že zdavnaj umrl. Maksovo srečanje s klošarjem na ulici v mestu daje vtis, da je klošar nekakšna osebna projekcija Maksa v prihodnost. Ena od tematik, s katero se avtor v tekstu rad poigrava, je odnos do intelektualcev, do diplomirancev, do humanistov. Predstavljal si je svet, kjer so ravno slednji pognali Evropo k vragu, in tako ostane le ruralna pustinja, brez hrane, vode, elektrike, ogrevanja ...

Lahko bi rekli, da je tekst tudi groteska, in sicer zaradi določenih prizorov, ki kar kličejo po iznakazitvi lika. Moram reči, da se mi je tekst precej jasno pokazal in mi je bil tudi všeč. Nikoli ne vemo, kako se bo odvila prihodnost. Kdo pa lahko z gotovostjo trdi, da se narod ne more degradirati nazaj v družbo srednjega veka? Jaz si ne bi upal.

Štafeto branja predajam svojemu sošolcu Martinu Mlakarju.

 

Povezava: Vinko Möderndorfer: Evropa

V rubriki »Izvolimo dramo« beremo sodobne slovenske drame in se nad njimi iskreno navdušujemo ter jih predvsem priporočamo v branje vsem obiskovalcem portala SiGledal. Ideja za to početje se je porodila Simoni Semenič na okrogli mizi Sodobna dramatika, ki je potekala v okviru festivala dramske pisave Vzkrik (24. 3.–26. 3 2017).  Ime rubrike je predlagala Grumova nagrajenka 2017, Simona Hamer, ki je tudi prva izvolila dramo in za naslednje branje nominirala bralca po svojem izboru in presoji, ta pa bo bralce slovenskih dram nominiral dalje. S to verižno igro ali z verižnim eksperimentom želimo predvsem promovirati branje sodobne slovenske drame, saj iskreno verjamemo, da si sodobna slovenska drama zasluži biti (vsaj) prebrana. 

Drago Ivanuša, 27. 4. 2018
Drago Ivanuša bere sodobno slovensko dramo
Jernej Gašperin, 20. 4. 2018
Jernej Gašperin bere sodobno slovensko dramo
Urša Majcen, 21. 4. 2018
Urša Majcen bere sodobno slovensko dramo
Benjamin Zajc, 27. 4. 2018
Benjamin Zajc bere sodobno slovensko dramo
Iztok Drabik Jug, 4. 5. 2018
Iztok Drabik Jug bere sodobno slovensko dramo
Helena Fašalek, 20. 4. 2018
Helena Fašalek bere sodobno slovensko dramo
Katarina Černe, 21. 4. 2018
Katarina Černe bere sodobno slovensko dramo
Taja Lesjak Šilak, 4. 5. 2018
Taja Lesjak Šilak bere sodobno slovensko dramo
Jure Žavbi, 27. 4. 2018
Jure Žavbi bere sodobno slovensko dramo
Vanja Kretič, 27. 4. 2018
Vanja Kretič bere sodobno slovensko dramo
Mojca Madon, 11. 5. 2018
Mojca Madon bere sodobno slovensko dramo
Tina Resman, 18. 5. 2018
Tina Resman bere sodobno slovensko dramo
Jaka Smerkolj, 18. 5. 2018
Jaka Smerkolj bere sodobno slovensko dramo
Ana Žunič, 25. 5. 2018
Ana Žunič bere sodobno slovensko dramo
Nika Prusnik Kardum, 25. 5. 2018
Nika Prusnik Kardum bere sodobno slovensko dramo
Anja Grmovšek, 1. 6. 2018
Anja Grmovšek bere sodobno slovensko dramo