Benjamin Zajc, 27. 4. 2018

Benjamin Zajc bere sodobno slovensko dramo

Benjamin Zajc, študent dramaturgije in scenskih umetnosti na AGRFT, je štafeto branja sodobne slovenske dramatike sprejel iz rok Eve Kučera Šmon. S pomočjo SiGledalovega iskalnika je prebrskal bazo sodobnih slovenskih dramskih besedil in se odločil, da obiskovalcem portala v branje priporoči tekst jerebika, štrudelj, ples pa še kaj Simone Semenič.

Benjamin Zajc / Foto: Osebni arhiv

Najprej hvala kolegici Evi za nominacijo. Zelo sem se je razveselil in naj ob tej priložnosti pozdravim to svežo dramsko platformo ter štafeto, ki snujeta prostor za predstavitev novih, sodobnih dramskih avtorjev.

Po portalu rad brskam in tudi sam objavljam, v zadnjih tednih pa me je najbolj pritegnilo novo besedilo naše naj markantnejše sodobne avtorice Simone Semenič jerebika, štrudelj, ples pa še kaj, za katero bi lahko rekli, da je nova manifestacija kanonskega Dogodka v mestu Gogi. Nadaljuje tematiko umanjkanja dogodka, skozi katero se navržejo drobci intrigantne zgodovine prebivalcev, prepleteni z erotičnimi, družbeno-kritičnimi in zgodovinskimi notami.

Besedilo gradi vulgarno napetost, ki se na koncu izteče v boleče brezno, ki bralca pusti popolnoma praznega. Brez katarzičnega razpleta, brez visokega nauka, brez smisla. Pusti le grenak priokus te tipične slovenske obrekljivosti, ki ne pelje ne naprej, ne nazaj.

Simona nas ponovno sleče in pokaže banalnost, v katero je zapadel ta rod slovencljov.

V pričakovanju mladostniškega vpogleda v sodobno slovensko dramo štafeto predajam Joštu Roglju, gledališkemu sopotniku in pronicljivemu igralcu na začetku njegove poti.  

 

Povezava: Simona Semenič: jerebika, štrudelj, ples pa še kaj

Simona Semenič, jerebika štrudelj ples pa še kaj

V rubriki »Izvolimo dramo« beremo sodobne slovenske drame in se nad njimi iskreno navdušujemo ter jih predvsem priporočamo v branje vsem obiskovalcem portala SiGledal. Ideja za to početje se je porodila Simoni Semenič na okrogli mizi Sodobna dramatika, ki je potekala v okviru festivala dramske pisave Vzkrik (24. 3.–26. 3 2017).  Ime rubrike je predlagala Grumova nagrajenka 2017, Simona Hamer, ki je tudi prva izvolila dramo in za naslednje branje nominirala bralca po svojem izboru in presoji, ta pa bo bralce slovenskih dram nominiral dalje. S to verižno igro ali z verižnim eksperimentom želimo predvsem promovirati branje sodobne slovenske drame, saj iskreno verjamemo, da si sodobna slovenska drama zasluži biti (vsaj) prebrana. 

Jernej Gašperin, 20. 4. 2018
Jernej Gašperin bere sodobno slovensko dramo
Eva Kučera Šmon, 13. 4. 2018
Eva Kučera Šmon bere sodobno slovensko dramo
Zala Mojca Jerman Kuželički, 20. 4. 2018
Zala Mojca Jerman Kuželički bere sodobno slovensko dramo
Helena Fašalek, 20. 4. 2018
Helena Fašalek bere sodobno slovensko dramo
Katarina Černe, 21. 4. 2018
Katarina Černe bere sodobno slovensko dramo
Drago Ivanuša, 27. 4. 2018
Drago Ivanuša bere sodobno slovensko dramo
Vanja Kretič, 27. 4. 2018
Vanja Kretič bere sodobno slovensko dramo
Iztok Drabik Jug, 4. 5. 2018
Iztok Drabik Jug bere sodobno slovensko dramo
Mojca Madon, 11. 5. 2018
Mojca Madon bere sodobno slovensko dramo
Tina Resman, 18. 5. 2018
Tina Resman bere sodobno slovensko dramo
Jaka Smerkolj, 18. 5. 2018
Jaka Smerkolj bere sodobno slovensko dramo
Ana Žunič, 25. 5. 2018
Ana Žunič bere sodobno slovensko dramo
Nika Prusnik Kardum, 25. 5. 2018
Nika Prusnik Kardum bere sodobno slovensko dramo
Anja Grmovšek, 1. 6. 2018
Anja Grmovšek bere sodobno slovensko dramo
Benjamin Zajc, 23. 10. 2017
Refleksija: Brezmadežna/Immaculata
Benjamin Zajc, 20. 3. 2019
V lutki je duša človeške roke
Benjamin Zajc, 25. 10. 2017
Refleksija: Peter Kušter