Kristina Mihelj, 18. 10. 2014

Razlog za smeh in razlog za razmislek

Pogovor z enim izmed igralcev v predstavi Murmel Murmel.
Foto: Thomas Aurin
Foto: Thomas Aurin
Foto: Thomas Aurin
Foto: Thomas Aurin
Foto: Thomas Aurin

Fascinacija Murmela se ne skriva v izvirnosti jezikovnih zagonetk temveč v razkošje zvokov in najrazličnejše obarvanem izgovoru ene in edine besedice. Glede na vaše, včasih skoraj akrobatske sposobnosti sklepam, da so bili fizični treningi za predstavo zelo naporni.

Bolj kot fizični trening je bilo naporno naučiti se ritma ponavljanja besede »murmel« ter natančnega uskalevanja skupine kar je bilo resnično zahtevno. Po drugi strani pa so bili treningi zelo zabavni, polni šal.

Predstava gledalca napeljuje k razmišljanju o teži besed. Se vam zdi, da ima vsakdanji jezik vse manj pomena?

Točno to smo želeli povedati. Komunikacija postaja vedno težja ter celo brezsmiselna. In kaj vidimo danes vsepovsod? Ljudi, ki govorijo v svoje prenosne telefone namesto z ljudmi ob sebi.

Uprizoritev pa vendarle nakazuje tudi rešitev problema.  Akcije vaših likov so s svojo spontanostjo in asociativnostjo spominjajo na otroško igro. Morda nas to, da postanemo odprti in spontani kot otroci privede tudi do neke iskrenosti od koder se lahko ponovno začnemo s pristno, odkrito medsebojno komunikacijo.

Imaš prav. Kar počnemo v predstavi izgleda infantilno. Dadaisti pogosto vzamejo za material nekaj kar deluje nesmiselno, otroško,... Želimo pokazati, da so lahko tudi boleče, sramotne in podobne situacije na nek zelo absurden način zabavne. Kajti obožujemo biti zabavni!

In mi obožujemo zabavne predstave! Kar je bilo več kot očitno.

Današnji odziv je bil fantastičen! Takega aplavza na koncu res nismo pričakovali! Sedaj ko dobro znamo ritem, koreografijo nam vsaka ponovitev v užitek. Resnično se zabavamo med igranjem te predstave.

Kot si dejala na začetku : Pomembno se mi zdi, da se lahko smejiš in da imaš nekaj za razmišljat. Prav zato se jaz ukvarjam z gledališčem.

***

Vsebino Biltenov 49. Festivala Borštnikovo srečanje ustvarjajo študentke in študenti mariborske Filozofske fakultete, ljubljanske Akademije za gledališče, radio, film in televizijo in zunanje prostovoljke. Ponovno pa bilten sodeluje tudi z gledališkim portalom SiGledal.

Povezave:

FBS

Povezani dogodki

Jure Mavrič, 20. 10. 2014
Devetinštirideseti pristan
Manja Gatalo, 20. 10. 2014
Nemost lika je še kako zgovorna
Jure Mavrič, 19. 10. 2014
They just did it
Žan Žveplan, 19. 10. 2014
»Tiranija normalnosti«
Festival Borštnikovo srečanje, 25. 10. 2014
Gledališče upora v okupiranem Sarajevu
Polona Stergar, 25. 10. 2014
Refleksija: Angel pozabe
Mojca Prigl, 25. 10. 2014
Nemara samo pesniki
Anja Bunderla, 19. 10. 2014
To je murmel
Manja Gatalo, 24. 10. 2014
Gledališče upora skozi prizmo tovarištva
Maša Pelko, 23. 10. 2014
Kako poveš, kar govoriš?
Manja Gatalo, 23. 10. 2014
Zaključek Fokusa Španija
Kristina Mihelj, 20. 10. 2014
Gostilna - ponekod skoraj literarni prostor
Maša Pelko, 22. 10. 2014
Nastaviti obraz, da prejmeš udarec
Kristina Mihelj, 22. 10. 2014
Če se ti zgodi družina*
Pia Vatovec, 21. 10. 2014
Prepustimo se!
Kristina Mihelj, SiGledal, 16. 12. 2010
Nujno je, da se sem ter tja zatrese zemlja
Kristina Mihelj, 20. 10. 2014
Gostilna - ponekod skoraj literarni prostor