Tea Kovše, SiGledal, 23. 10. 2010

Borštnikovo srečanje se približuje velikemu zaključku

Štirje dnevi osrednjega dela 45. Festivala Borštnikovo srečanje so minili v znamenju pestrega repertoarja predstav, predstavitev, pogovorov in simpozijev. Ponudili so skorajda preveč dogodkov, da bi se lahko udeležili prav vseh.

Cenci / foto borstnikovo.si

Osrednji del največjega gledališkega festivala v sredo se ni začel nič drugače kot prejšnje dni. Ob 11. uri se je pričel pogovor o predstavah. Pogovore z ustvarjalci še vedno vodita Nebojša Pop Tasić in Matej Bogataj. Sledili si daljši odmor za kosilo, popoldanski počitek ter večer za gledališke sladokusce. Vsak dan podoben scenarij, ki nam ponuja smetano gledaliških ustvarjalcev ter teoretikov.

V torek se je zaključil projekt Iz antike pod vodstvom Jere Ivanc. Po bralnih vajah je sledila okrogla miza, kjer so Kajetan Gantar, Svetlana Slapšak in Marko Marinčič razglabljali o pomembnostih in nepomembnostih antičnih dram ter njihovem mestu v takratni in današnji družbi.

Med tekmovalnimi predstavami je v tem delu Borštnikovega srečanja, tik pred podelitvijo prestižnih nagrad, Cenci v režiji Diege de Brea dosegla najbolj raznolike odzive tako na uprizoritvi kot na pogovoru, kjer so se kresala različna mnenja ter stališča.

Preklet naj bo izdajalec svoje domovine!, Persona, Manifest K ter Od blizu so bile predstave tekmovalnega programa festivala, ki smo si jih lahko ogledali v tem tednu. Vsaka predstava na svoj način preizprašuje človeka in njegovo mesto v svetu, državi ali družbi.

Sreda je bila tudi lutkovno obarvana, saj je prinesla premieri dveh lutkovnih predstav: predstave Lutkovnega gledališča Maribor Krst pri Savici v režiji Andreje Kovač ter predstave Meso ali razodetje Jerneja Lorencija.

V četrtek zjutraj se je začel mednarodni simpozij z naslovom Interkritika, ki sta ga organizirala Festival Borštnikovo srečanje in Društvo gledaliških kritikov in teatrologov Slovenije, svoje misli, teoretične poglede in praktične izkušnje pa so predstavili gostje – člani Mednarodnega društva gledaliških kritikov (AICT).

Čeprav osrednji del počasi polzi h koncu (strokovni simpoziji, predstave študentov AGRFT in predstavitve gledaliških knjig so se končali), pa je pred nami še nekaj zanimivih predstav tekmovalnega in spremljevalnega programa, showcasa ter kakšen inspirativen pogovor o predstavi. Tukaj sta še sobota ter zadnje, finalno dejanje v nedeljo, katerega vsi nestrpno pričakujemo – podelitev prestižnih nagrad.

***

Že vrsto let v času Festivala Borštnikovo srečanje vsakodnevno izhaja Bilten, ki ažurno in temeljito poroča o celotnem dogajanju na festivalu. Vsebinsko Bilten bogatijo in ustvarjajo mladi avtorji, študentje ljubljanske Akademije za gledališče, radio, film in televizijo in mariborske Filozofske fakultete. Bilten z njihovo pomočjo pokriva širno polje festivalskega dogajanja, s spremembami v 2010 pa vnašamo svežino v prav vsako celico Festivala!
(Ksenija Repina Kramberger)
 
Na Sigledal festivalsko dogajanje bogatijo prispevki sodelavcev spletnega portala slovenskega gledališča www.sigledal.org kot tudi prispevki avtorjev Biltena, ki tako razširja svoje polje vidnosti še izven festivalske lokacije.
(Nika Arhar, urednica spletnega fokusa Borštnikovo srečanje 2010 na Sigledal)

FBS

Tea Kovše, 13. 10. 2010
Promocija in popularizacija antike
Tea Kovše, SiGledal, 22. 10. 2010
Prešeren in lutke
Lena Gregorčič, SiGledal, 20. 10. 2010
»Borštnik« je že na polovici ...
Nika Arhar, SiGledal, 9. 10. 2010
Festival naj se odpre v svet
Tea Kovše, SiGledal, 19. 10. 2010
Vse za nič
Tea Kovše, SiGledal, 21. 10. 2010
Strani grenko-sladkega življenja
Lena Gregorčič, SiGledal, 17. 10. 2010
Dramaturški simpozij
Tea Kovše, SiGledal, 19. 10. 2010
Vse za nič
Tea Kovše, SiGledal, 23. 4. 2010
Pojdimo v svet pesmi pet
Tea Kovše, SiGledal, 24. 10. 2010
Iskanje življenja