Maša Majcen, 17. 5. 2019

Maša Majcen bere sodobno slovensko dramo

Maša Majcen zaključuje magistrski študij slovenistike ter primerjalne književnosti in literarne teorije na Filozofski fakulteti Univerze v Ljubljani. Aktivno sodeluje pri urejanju spletnega portala SiGledal, piše oglasna besedila ter kot študentka sodeluje pri raziskovalnem projektu, osredotočenem na odkrivanje in definicijo sovražnega govora. Rada potuje, bere, obiskuje gledališče, predvsem pa verjame v ljudi in v dobro v njih. S pomočjo SiGledalovega iskalnika je prebrskala bazo sodobnih slovenskih dramskih besedil in izbrala dramo Evalda Flisarja Alica v nori deželi s podnaslovom Ekološka farsa.

Foto: osebni arhiv

Zdi se, da živimo v svetu, v katerem vsi slepo sledimo istemu cilju. Ne oziraje se na posledice, pa naj bodo naravne ali družbene, drvimo, rušimo, topimo, izkopavamo, požigamo, sekamo, škropimo, kupujemo, zapravljamo, uničujemo … Toda posledice bodo kljub zatiskanju oči vendarle prišle. Morda ne danes, ne jutri, a prišle bodo. Zagotovo. Že zdavnaj je prišel čas, ko se mora vsak od nas za hip ustaviti, globoko vdihniti in si priznati, da bodo samo spremembe, in to drastične, prinesle skupni uspeh in našim zanamcem omogočile ne lepega in uspešnega življenja, pač pa življenje samo.  

Drama Alica v nori deželi Evalda Flisarja je tih opomnik vsem nam. Meni, tebi, njej, vsem. Ni prijeten kot prvo toplo sonce, ki nas opominja na spremembo letnega časa, je pa potreben, gotovo.

Morda me je k izbiri dela gnala poklicna deformacija, drama je namreč v prvi vrsti namenjena mladim in nosi v sebi močno didaktično noto. Na absurden in humoren način nam predstavi na videz »noro« družbo, ki pa konec koncev ni nič drugega kot le odsev nas samih.

 

Povezava: Alica v nori deželi

V rubriki »Izvolimo dramo« beremo sodobne slovenske drame in se nad njimi iskreno navdušujemo ter jih predvsem priporočamo v branje vsem obiskovalcem portala SiGledal. Ideja za to početje se je porodila Simoni Semenič na okrogli mizi Sodobna dramatika, ki je potekala v okviru festivala dramske pisave Vzkrik (24. 3.–26. 3 2017).  Ime rubrike je predlagala Grumova nagrajenka 2017, Simona Hamer, ki je tudi prva izvolila dramo in za naslednje branje nominirala bralca po svojem izboru in presoji, ta pa bo bralce slovenskih dram nominiral dalje. S to verižno igro ali z verižnim eksperimentom želimo predvsem promovirati branje sodobne slovenske drame, saj iskreno verjamemo, da si sodobna slovenska drama zasluži biti (vsaj) prebrana. 

Peter Semolič, 10. 5. 2019
Peter Semolič bere sodobno slovensko dramo
Nataša Gaši, 26. 4. 2019
Nataša Gaši bere sodobno slovensko dramo
Maruša Mugerli Lavrenčič, 12. 4. 2019
Maruša Mugerli Lavrenčič bere sodobno slovensko dramo
Nina Cijan, 19. 4. 2019
Nina Cijan bere sodobno slovensko dramo
Urška Zupančič, 29. 3. 2019
Urška Zupančič bere sodobno slovensko dramo
Andraž Polič, 24. 5. 2019
Andraž Polič bere sodobno slovensko dramo
Andraž Polončič Ruparčič, 7. 6. 2019
Andraž Polončič Ruparčič bere sodobno slovensko dramo
Jan Meznarič, 31. 5. 2019
Jan Meznarič bere sodobno slovensko dramo
Tone Peršak, 14. 6. 2019
Tone Peršak bere sodobno slovensko dramo
Iuna Ornik, 21. 6. 2019
Iuna Ornik bere sodobno slovensko dramo
Mitja Lovše, 28. 6. 2019
Mitja Lovše bere sodobno slovensko dramo