Čudovita leta, prva solo predstava Dagmar Dachauer se ukvarja v sodobnem (plesnem) kontekstu z glasbo obeh Johannov Straussov in z obdobjem Dunajskega kongresa (1814/15). S prepletanjem glasbe si je želela povezati zgodovinske elemente in njihove reminiscence s politično naravo in legitimnostjo lastnega telesa. Glede na to, da je Straussova visoko skomercializirana glasba del avstrijske identitete, Čudovita leta posegajo v prirojeno in kontroverzno kvaliteto nacionalnega ponosa in njegovo povezavo z romantičnim, pompoznim, patriarhalnim, buržoaznim, junaškim, in vzvišenim. Vrnitev Biedermeierja, se zdi. Predstava je odraz sodobne (in osebne) refleksije glasbe, ki, še danes, zavzema tako virulentno in večno skušnjavo v plesu.
***
Dagmar Dachauer je samozaposlena plesalka, koreografinja, performerka in plesna pedagoginja. Rodila se je v Linzu v Avstriji. Študirala je ples na Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten/MTD (BA), na P.A.R.T.S. (Performing Arts Research and Training Studios) v Bruslju in ravnotežje rok na cirkuškem oddelku plesne in cirkuške univerze DOCH v Stockholmu.
Kot performerka je sodelovala z Dance/Performance Group T.r.a.s.h, Lukom Baio in Dominikom Grünbühlom, Kevinom Trappeniersem in Florence Augendre.
Leta 2014 je Dagmar osvojila nagrado DIORAPHTE Encouragement Award v sekciji Prvenci, eno od dveh nagrad žirije na Cinedans Festival, Amsterdam, za njen plesni film Treeo. Producirala in so-režirala je umetniški festival spiel v Avstriji med 2009 in 2012. V letošnjem letu, je sokuratorka Secret Hotel’s Landscape Dialogues Summer Laba v Molsu na Danskem.
Dagmar je rezidenčna umetnica v Koreografskem centru Bleiburg (CCB) v Pliberku, v im_flieger na Dunaju in v kulturRaum Klagenfurt kot „plesalka mesta“ (‘Stadttänzerin’). Mentorsko jo je vodila Doris Uhlich v okviru mentorskega programa za mlade, perspektivne umetnike s strani BKA. Je tudi prejemnica štartne štipendije s strani BKA v letu 2015.
Koreografija in ples: Dagmar Dachauer
Dramaturški nasvet: Ingrid Türk-Chlapek, Andreja Kopač
Zvočna podoba: Kilian Immervoll
Oblikovanje luči: Janko Oven
Producentka: Katja Somrak
So-produkcija: umfug and Plesni Teater Ljubljana
Projekt je nastal s podporo: kulturRaum Klagenfurt, Tanzetage Klagenfurt, Summer Studios Brussels, Mediteranski plesni centar Svetvinčenat / Mediterranean Dance Centre (San Vincenti, Croatia), Avstrijski kulturni forum / Ōsterreichisches kulturforum
Zahvala : Zoltan Imely
Program Plesnega Teatra Ljubljana sofinancirata Ministrstvo za kulture RS in Mestna občina Ljubljana, Oddelek za kulturo
Nagrada Gibanice 2017 za najboljšo predstavo po izboru občinstva
Prva nagrada na Mednarodnem festivalu koreografskih miniatur UBUS, Združenje baletnih umetnikov Srbije, Beograd, 2016