STA, JSKD, 2. 10. 2017

Zmagovalec Linhartovega srečanja že drugo leto zapored Društvo Mali petelin, Mali kamen

V kulturnem domu v Postojni se je v soboto zvečer s podelitvijo matičkov zaključilo 56. Linhartovo srečanje. Matička za najboljšo predstavo v celoti si je prislužila predstava Roka Sande Feniks v izvedbi Little Rooster Productions, Društva Mali petelin, Mali Kamen, ki je nagrado dobilo že lani.
Foto: Little Rooster Productions
Foto: Little Rooster Productions
Foto: Little Rooster Productions
Foto: Little Rooster Productions
Foto: Little Rooster Productions
Foto: Little Rooster Productions

Hkrati je predstava Feniks prejela še dva dodatna matička - za moško in žensko vlogo. Matička za moško vlogo je dobil Klemen Kovačič za vlogo Andreja Opeke, matička za žensko vlogo pa Maja Pinterič za več vlog v predstavi.

Matička za ansambelsko kreacijo so podelili skupini Hlodi, KUD Franc Kotar Trzin za predstavo Grenki sadeži pravice. Poleg matičkov pa so bila podeljena še posebna priznanja: posebno priznanje žirije za pretanjen prevod teksta v polnost igralskega izraza je prejel Koroški deželni teater Slovenj Gradec za predstavo Terapija, posebno priznanje žirije za moško vlogo je šlo Filipu Mramorju za vlogo Lazarja v predstavi Žabe, Poljanski Oder, Gimnazija Poljane, posebno priznanje žirije za ansambelsko igro pa so dobili Srečko Kermauner, Bojan Vister in Saša Klančnik za ansambelsko igro v predstavi Maratonci tečejo častni krog, Šentjakobsko gledališče Ljubljana.

Obrazložitve

Matiček za najboljšo predstavo v celoti: Rok Sanda: Feniks (Little Rooster Productions, Društvo Mali petelin, Mali Kamen)
Predstava Feniks zaobjema brezkompromisno zasledovanje kakovosti vseh elementov gledališke predstave, od režije, igralskega angažmaja, scenografije, lučne podobe, zvoka in kostumografije. Presežek te predstave korenini v avtorstvu Roka Sande, ki se kljub temu, da je mlad avtor, zaveda, da je ustvarjalnost pot ozaveščanja in ozdravljenja globokih razkorakov med preteklim in polpreteklim časom. In vendar presega moraliziranje in polarizacijo. Ob tem vešče prestopa iz makro kozmosa v ganljive mikro človeške usode. Ne glede na vse dokazuje, da v vojni ni zmagovalcev, so samo žrtve, brez korenin ni kril.

Matiček za moško vlogo: Klemen Kovačič za vlogo Andreja Opeke v predstavi Feniks (Little Rooster Productions, Društvo Mali petelin, Mali Kamen)
Klemen Kovačič v prestavi Feniks preseneča s svojo izbrušeno prezenco, z močnim občutkom za transformacijo lika nas v natančno odmerjenem ritmu pelje od preplašenega fantiča do borca, upornika. Njegova psihološka razplastenost se vešče sprehaja po robu brezna določljivosti. Iztišinjena zgovornost Klemna Kovačiča je prepričljiva in osupljiva.

Matiček za žensko vlogo: Maja Pinterič za vloge v predstavi Feniks (Little Rooster Productions, Društvo Mali petelin, Mali Kamen)
Maja Pinterič poseduje močan govorni izraz, precizno obvladovanje jezika, ne le v smislu dikcije, temveč vseh izraznih sredstev, s katerimi igralec lahko prepričljivo ustvari vlogo in pusti globok odtis v gledalčevem spominu. Maja Pinterič se ni ustrašila premočrtne dramaturgije vloge, pač pa je s premišljenostjo in igralsko zrelostjo do konca izostrila svoje like in s tem ustvarila igralski presežek.

Matiček za ansambelsko kreacijo: Skupina Hlodi, KUD Franc Kotar Trzin za predstavo Grenki sadeži pravice
Priče smo prevrednotenju modernega klasičnega besedila, ki z avtorskim odkrivanjem kolektivnega giba prikaže umeščenost mladega človeka v sodobni družbi. Skupina Hlodi s simbolnim prepletom humornega in tragičnega kaže svoj kritični pogled na družbo in njeno okostenelost. Posebej izpostavljamo izjemen posluh za skupinsko igro.

Posebna priznanja

Posebno priznanje žirije za pretanjen prevod teksta v polnost igralskega izraza: Koroški deželni teater Slovenj Gradec za predstavo Terapija
Skupini Koroškega deželnega teatra Slovenj Gradec je sestavljanko monologov osmih likov, ki zasledujejo mejo karikature v predstavi Terapija, uspelo združiti v subtilno in kompaktno fresko sveta brez osebne in brezosebne komunikacije.

Posebno priznanje žirije za moško vlogo: Filip Mramor za vlogo Lazarja v predstavi Žabe, Poljanski Oder, Gimnazija Poljane
Odločno mladostno in prepričljivo igralsko iskateljstvo je lastnost, s katero Filip Mramor takoj opozori nase, a se pri njej ne zaustavi, temveč ostro zaseka mejnik med tuzemskim fizičnim ter poetičnim in metafizičnim.

Posebno priznanje žirije za ansambelsko igro: Srečko Kermauner, Bojan Vister in Saša Klančnik za ansambelsko igro v predstavi Maratonci tečejo častni krog, Šentjakobsko gledališče Ljubljana
Triperesna deteljica, Bojan Vister, Saša Klančnik in Srečko Kermauner so perpetuum mobile obrtne briljance, izjemne uglašenosti, ki z odmerjeno dozo obešenjaškega humorja dajejo predstavi Maratonci tečejo častni krog svojstven ritem in polnokrvnost.

***

V letošnji sezoni se je na območna Linhartova srečanja prijavilo 132 skupin iz Slovenije in zamejstva, od katerih se jih je 27 uvrstilo na regijsko srečanje. Med temi je selektorica Ana Ruter izbrala sedem tekmovalnih predstav: poleg zmagovalnega Feniksa še Žabe v izvedbi Poljanskega odra, Zbirni center KUD Štefan Kovač iz Murske Sobote, Grenki sadeži pravice KUD Franc Kotar Trzin, Vanja gledališča Zarja Celje, Ti nori tenorji Šentjakobskega gledališča Ljubljana in Terapija Koroškega deželnega teatra Slovenj Gradec.

Srečanje ljubiteljskih gledaliških skupin iz Slovenije in zamejstva sicer organizira Javni sklad RS za kulturne dejavnosti.

Povezani dogodki