STA, JSKD, 19. 5. 2014

Ob koncu festivala Vizije najboljšim podelili vizionarje

V Novi Gorici so se konec tedna (od petka, 16. 5., do nedelje, 18. 5.) na Festivalu mladinske ustvarjalnosti Vizije 2014 v organizaciji Javnega sklada RS za kulturne dejavnosti (JSKD) zbrali številni mladi igralci, lutkarji in glasbeniki, ki so v treh dneh predstavili šest gledaliških, tri lutkovne in dve predstavi ugledališčene poezije ter pet krajših rock koncertov. Strokovna žirija je podelila nagrade vizionar najboljšim.
:
:
Nagrada za besedilno predlogo: Ajda in Kim Godec : ŠČIP PARKELJC
Nagrada za najboljšo predstavo v celoti: RAZMERJE PO BECKETTU – Gledališka šola I. gimnazije Maribor
Vizije 2014 - Žirija
Nagrada za ansambelsko igro: ADOLESCENCA – Drzne in lepi, KD Stična
Razmerje po Beckettu - Gledališka šola I. gimnazije Maribor

Mladi so ponovno dokazali, da zmorejo dobršno mero avtorefleksije in kritičnega pogleda na sodobno družbo, ki jo zaznamujejo osamljenost, tesnoba in površinskost. Festival se je v nedeljo popoldne zaključil s podelitvijo nagrad najboljšim. Med gledališčniki je slavila Gledališka šola I. gimnazije Maribor z avtorsko predstavo Razmerje po Beckettu, ki je do te mere navdušila žirijo, da je igralcem podelila tri enakovredne vizionarje za najboljše vloge – te so prejeli Lina Akif, Severin Lorenčič in Blendor Sefaj. Predstava se je tako uvrstila v spremljevalni program 53. Linhartovega srečanja, festivala gledaliških skupin Slovenije, ki bo potekal konec septembra v Postojni. Vizionarja za najboljšo rock skupino je prejela mlada rock skupina Koala Voice s Kosovca, ki ji bo Visoka šola za umetnost Univerze v Novi Gorici za nagrado omogočila brezplačno snemanje videospota.

Tako je odločila strokovna žirija v sestavi prevajalec, dramaturg in glasbenik Primož Vitez (predsednik žirije), pevka Alya in gledališki režiser Predrag Stojmenović, ki je letos podelila še naslednje vizionarje: vizionarja za ansambelsko igro so prejeli Drzne in lepi, KD Stična za predstavo Adolescenca, vizionarja za besedilno predlogo sta prejeli Ajda in Kim Godec za lutkovno predstavo Ščip Parkeljc, ki jo je izvedla Gledališka šola I. Gimnazije Maribor, vizionarja za socialno angažirano predstavo so prejeli Žaba gledališče, Prosvetno društvo Vrhovo za predstavo instant – komedija z dvema obrazoma. Rock vizionarja za najboljši vokal je prejela Vanesa Tomažič iz skupine The Pyramids, rock vizionar za najboljšega kitarista je prejel Erik Franko iz skupine Ostrokljuni, rock vizionar za najboljšega bobnarja pa Črt Omahen iz skupine The Spankakes.

Primož Vitez, predsednik žirije: »Pomirjujoče je videti, da se toliko mladih ukvarja s področjem, ki ni na prvo žogo ekonomsko rentabilno. Gre za ljudi, ki imajo voljo do misli in ne sprejemajo stereotipov za suho zlato. S svojim ustvarjalnim delom so naredili pomemben korak v življenju – stopili na pot mišljenja.

Predrag Stojmenović, član žirije: »Za ta festival je najpomembnejše, da se mladi ukvarjajo s temami, ki jih zadevajo. Pomembno je, da izrazijo svoje težave skozi gledališče ter da tako slišimo njihov glas in spoznamo, kaj je za njih bistveno.«

Alya: »Na festivalu sem zelo uživala in bom gledališče zdaj kar pogrešala. Čeprav je bilo naporno v le nekaj minutah preklopiti iz ene predstave na drugo, je napor odtehtala energija mladih ustvarjalcev. Na glasbenem področju sem mogoče malo pogrešala slovenščino, saj je bila večina besedil v angleščini. Ustvarjanje v slovenščini se mi zdi pomembno, je pa tudi težje.«

Utemeljitve priznanj

Vizionar za najboljšo predstavo v celoti:
RAZMERJE PO BECKETTU
– Gledališka šola I. gimnazije Maribor
Razmerje po Beckettu je gledališka predstava, ki se zaveda svojega umetniškega početja. Igralski trio je pod vodstvom mentorice Aleksandre Blagojević ter v domišljenem scenografskem prostoru izvedel ganljivo igro jezika, človeških teles in svetlobe, v kateri se prepletajo kultiviran smisel za gib, ostra govorna in interpretacijska občutljivost, domišljen uprizoritveni tempo, predvsem pa tvoren in kreativen razmislek o gledališču, njegovih estetskih, razumskih in čustvenih razsežnostih.

Vizionar za ansambelsko igro:
ADOLESCENCA
– Drzne in lepi, KD Stična
Igralke in igralci skupine Drzne in lepi, Kulturnega društva Stična, so pod režijskim in dramaturškim vodstvom Dejana Spasića dosegli zavidljivo visoko raven kolektivne igre, v kateri so razvijali občutek za osebni gledališki izraz, predvsem pa občutljivost za drugega, za soigralca. Te vrste rahločutnost je v skladu z vsebinsko zamislijo igre, ki pogumno odpira kočljive teme človekovega sobivanja, v katerem se posameznik sooča z zapovedmi, pa tudi prepovedmi, ki oblikujejo  njegovo vlogo v družbi.

Vizionar za besedilno predlogo:
Ajda in Kim Godec, ŠČIP PARKELJC
Sestri Godec sta daljni tekstualni zgled, pravljico bratov Grimm, v slovenščini imenovano Špicparkeljc, preobrazili in predelali v besedilno predlogo, po kateri je zmogla nastati provokativna gledališka predstava. Njuno pisanje je ostro, brezkompromisno, nestereotipno, pa dovolj sklenjeno in namigljivo, da omogoča kakovostno gledališko branje in v napisanih besedah sugerira vse tisto, iz česar je narejeno gledališče.

Vizionar za gledališke vloge:
Tri enakovredne nagrade in sicer: Vizionar za žensko vlogo: Lina Akif, RAZMERJE PO BECKETTU – Gledališka šola I. gimnazije Maribor; vizionar za moško vlogo: Severin Lorenčič, RAZMERJE PO BECKETTU – Gledališka šola I. gimnazije Maribor; vizionar za moško vlogo: Blendor Sefaj, RAZMERJE PO BECKETTU – Gledališka šola I. gimnazije Maribor
Lina Akif, Severin Lorenčič in Blendor Sefaj so oblikovali tri enakovredne igralske vloge, ki so se v dodelani mizansceni organsko zlile z zamislijo in izvedbo presenetljivega gledališkega dogodka. Njihov ustvarjalni zamah je uresničen v temeljiti refleksiji giba in govora, duhoviti trialog pa je osmišljen v disciplini in občudovanja vrednem nadzoru igralske geste. Te tri igralske kreacije so brez dvoma plod širokega in poglobljenega gledališkega preudarka.

Vizionar za socialno angažirano predstavo:
INSTANT – KOMEDIJA Z DVEMA OBRAZOMA,
Žaba gledališče, Prosvetno društvo Vrhovo
Instant komedija z dvema obrazoma je pronicljiva in iskrena gledališka igra, narejena z veliko mero socialne občutljivosti in pozornega opazovanja, gledanja okrog sebe, odpiranja oči. Njena izrazita družbena angažiranost izhaja iz zavedanja o zapletenih mehanizmih, ki uravnavajo človeške skupnosti. To je sklenjen krog, morda tudi začaran: družba zmeraj oblikuje posameznika, a tudi posameznik s svojim ravnanjem sooblikuje družbo.

Vizionar, Vizije