Kim Komljanec, 20. 2. 2019

Z Besedo na ODEr – ZBODE (drugič)

S programom Z Besedo na ODEr – ZBODE se pod okriljem ZDUS-a Kim Komljanec zavzema za slovensko dramatiko in njene avtorje.

Foto: Schutterstock

Na valentinovo se je v Slovenskem gledališkem inštitutu (SLOGI) zbrala kar lepa množica dramates in dramatikov. Na pobudo Kim Komljanec se je ob 18h tam pričelo prvo srečanje vseh, ki v Sloveniji pišejo za oder. Namen srečanja je bil v prvi vrsti stanovsko povezovanje, saj kljub obstoju več različnih društev literatov in dramskih ustvarjalcev slovenski dramatiki in dramatičarke še nimajo svojega ceha, kluba ali društva. Ta je potreben iz več razlogov: da si pišoči za oder lahko izmenjujejo izkušnje in informacije, da so eden drugemu v oporo (ob kreativnih in pravno-finančnih zadregah) in da postopoma začnejo nastopati kot enotna skupina v dialogu z gledališko prakso ter javnimi (so-)financerji.

Mnogi dramatiki že nekaj časa opozarjajo na sistemsko luknjo, v katero pade dramatika, saj ta ne spada med financirane projekte na Javni agenciji za knjigo (ker se pač dramatike v knjižni obliki objavlja premalo) niti med projekte uprizoritvenih umetnosti, ki bi jih lahko financiralo Ministrstvo za kulturo (saj dramsko besedilo samo po sebi še ni uprizoritvena umetnost), kljub temu da samozaposlene dramatike Ministrstvo za kulturo etiketira kot književnike. Tako se nova slovenska dramatika trenutno izgublja nekje med poljema literature in gledališča, vendar si njeni ustvarjalci želijo, da bi bilo v prihodnje drugače: da bi bila v javnosti nova izvirna slovenska dramatika vidnejša, da bi postala enakovredna drugima dvema vejama literature (prozi in poeziji) ter da bi tudi v kontekstu gledališke prakse imeli dramski avtorji boljši položaj kot doslej.

Na prvem splošnem srečanju zbrani ustvarjalci in ustvarjalke dramatike so se strinjali tudi, da obstaja že kar nekaj primerov dobrih praks spodbujanja nove slovenske dramatike. Eden takih primerov je festival Vzkrik, ki bo letos potekal od 22. do 24.3. v Novi pošti v Slovenskem Mladinskem gledališču. Drugi so izobraževalni programi SNG Drama Ljubljana, delavnice Tedna slovenske drame (ki jih bo letos vodila Kim Komljanec) in poskusi rezidenčnega sodelovanja z avtorji v Mestnem gledališču ljubljanskem. Več pa je potrebno še narediti v drugih regijah, saj se pisci dramatike skrivajo povsod po Sloveniji, ne samo v Ljubljani.

Za prve korake so se dramatiki in dramatese dogovorili, da se bodo organizacijsko povezali ter preučili, kako lahko položaj svojega poklica izboljšajo, razširijo ustvarjalne priložnosti za manj uveljavljene pisce in poiščejo nove načine za razvijanje dramskih besedil v sodelovanju z gledališkimi ustvarjalci. Našteli so še veliko drugih perečih tem, s katerimi se bodo ukvarjali tudi na prihodnjih srečanjih. Če bi se jim želeli prihodnjič pridružiti, stopite v stik s Kim Komljanec preko sigledal.org.

 

Naslednje srečanje bo v torek, 19. marca, ob 18h v Slovenskem gledališkem inštitutu (SLOGI, Mestni trg 17, Ljubljana).

Prešernovo gledališče Kranj, 6. 2. 2019
Razpis za delavnice dramskega pisanja
Kim Komljanec, 28. 1. 2019
Z Besedo na ODEr – ZBODE
Kim Komljanec, 10. 4. 2013
Poziv dramatikov