STA, 28. 9. 2018

V SMG se bodo skozi ženske oči približali zapeljivcu Don Juanu

Prva premiera v novi sezoni Slovenskega mladinskega gledališča (SMG) bo deseturna predstava "Še ni naslova" po besedilu Simone Semenič in dodatnem gradivu ustvarjalcev predstave v režiji Tomija Janežiča. Predstava se naslanja na mit o Don Juanu, zapeljivcu in ženskarju. Približa se mu skozi oči žensk in spregovori tudi o disfunkcionalnem moškemu.
Foto: Žiga Koritnik
Foto: Žiga Koritnik
Foto: Žiga Koritnik
Foto: Žiga Koritnik
Foto: Žiga Koritnik
Foto: Žiga Koritnik
Foto: Žiga Koritnik
Foto: Žiga Koritnik
Foto: Žiga Koritnik
Foto: Žiga Koritnik
Foto: Žiga Koritnik
Foto: Žiga Koritnik
Foto: Žiga Koritnik
Foto: Žiga Koritnik

Predstava je rezultat leto in pol trajajočega študijskega in ustvarjalnega procesa. Kot je na predstavitvi 27. septembra 2018 povedal Tomi Janežič, se je vse skupaj začelo z gledališkim laboratorijem, ki si je za izhodišče vzel mit o Don Juanu. V ustvarjalnem procesu, ki je bil po režiserjevih besedah zelo spontan in nenasilen, je nastalo ogromno avtorskega materiala, vzporedno pa je nastajalo novo dramsko besedilo Simone Semenič, ki je predstavo smiselno zaokrožilo, njen tekst jim je "dal strukturo in hrbtenico".

Po drugi strani pa je proces po režiserjevih besedah dal prostor neki veliki ustvarjalnosti sodelavcev in igralcev ter je bil zato res izpolnjujoč, s tem pa je ustrezen prostor dobilo tudi besedilo Simone Semenič, saj so njeni teksti izziv za uprizarjanje. Kot je dodal eden od igralcev, Blaž Šef, s to predstavo SMG kot družbeno angažirano gledališče dobiva nove razsežnosti, da pa je predvsem vesel integracijskega momenta v celotni ekipi in tega, da se je po dolgih letih znova spomnil, kaj je zares skupinska improvizacija.

In zakaj ravno mit o Don Juanu? Kot je dejal režiser, ki se s to predstavo po desetih letih vrača na slovenske odre, je ta mit doživel že nešteto predelav in odpira veliko osebnih do družbeno-političnih vprašanj. Med drugim, zakaj ima takšno mesto v zahodnem svetu, ali je sploh še relevanten, kakšen je odnos do tega mita v 21. stoletju in ali je to moški ali ženski mit. Po Janežičevih ugotovitvah se je izkazalo, da so ženske izjemno navezane in zaščitniške do njega.

Kot je naštel režiser in dramaturg, bo predstava med drugim spregovorila o nasilju, posilstvih, disfunkcionalnem moškem, moških in ženskih fantazijah, spolni identiteti, spolnosti, družbenih posledicah, legitimnosti fantazij in potreb, legitimnosti spolne orientacije, o smrti, niču in onstranskosti, čudežu, o nečem, kar ne moremo pojasniti, o nadnaravnem itd. Mit o Don Juanu govori tudi o precepu, "ko smo na eni strani fascinirani nad nekom, ki je skrajno brezobziren in si vse privošči, mu morda zavidamo, po drugi strani pa to obsojamo".

Režiser je tudi v igralski zasedbi, v kateri so poleg že omenjenega Šefa še Neda R. Bric, Daša Doberšek, Nataša Keser k. g., Boris Kos, Mirjana Medojević k. g., Anja Novak, Draga Potočnjak, Matej Recer, Daniel Day Škufca k. g., Stane Tomazin in Matija Vastl.

Povezani dogodki