SLG Celje, STA, 28. 2. 2018

Nagrado za žlahtno komedijsko pero 2017 prejme Iza Strehar

Iza Strehar, študentka ljubljanske Akademije za gledališče, radio, film in televizijo, je nagrajenka natečaja za žlahtno komedijsko pero 2017 za komedijo z naslovom Vsak glas šteje.

Iza Strehar / Foto: Stina Strehar

Strokovna žirija v sestavi mag. Tina Kosi (predsednica), Tatjana Doma in Alja Predan je izmed dvajsetih dramskih besedil, prispelih na natečaj za žlahtno komedijsko pero, nagradila mlado dramatičarko Izo Strehar za komedijo z naslovom Vsak glas šteje.

Nagrajenka je povedala, da ji nagrada veliko pomeni, saj je šele na začetku svoje poti. Ocenila je tudi, da je komedija ne le v Sloveniji, ampak tudi v drugih državah podcenjena, in da bi se lahko bolj razvijala. "Stroka je do komedije zadržana, kot da bi bila pod nivojem," je še dejala nagrajenka, ki bo nagrado v višini 6000 evrov bruto prejela na zaključku 27. festivala Dnevi komedije 17. marca v Celju.

Utemeljitev

Iza Strehar si je za temo izbrala predvolilno politično zakulisje. Vplivna strica iz ozadja si za  predsedniškega kandidata izbereta primerno gnetljivega »nečaka« in ga začneta uriti za spopad in zmago na prihajajočih volitvah. Pri tem kakopak ne izbirata sredstev. Vsi, ki so po spletu naključja vpleteni v ta ris, od novinarjev do visokošolskih profesorjev, se izkažejo kot slinarji, upogljivci in podkupljivci. Le da je cena bizarna oziroma smešna. Namesto denarja, vpliva in moči si želijo vstopiti v svet umetnosti kot pesniki in si s tem kupiti nesmrtnost. Projekt propade, ker kandidat svojih nalog ne zna dobro izpolniti. A se na koncu tudi on odloči, da se bo raje kot politiki zapisal umetnosti. Duhovita politična satira, kakršnih pri nas ni v izobilju, se dotakne provincialne plemenske povezanosti, kjer se vsi poznamo in je vse mogoče. Mogoče je spremeniti vsak razpis, zamajati vsakega novinarja, podkupiti vsakega kritika, vplivati na vsak medij. V celotni parodiji je nepremakljivo samo mlado dekle, hči predsedniškega kandidata, ki v svoji feministični drži kljubuje seksistični moški matrici in ostaja na položaju mačistične borke za svoje pravice. Igra se norčuje iz lobističnih mrež, medijev, vplivnih povezav, kratkotrajnega uspeha in slave, ki ju omogočajo mediji, starih stricev iz ozadja in novih obrazov, seksizma in celo zagledanosti v odrešitev new age receptov o zdravem življenju. Kljub dejstvu, s katerim se tako radi pohvalimo, da je slovenska dramatika utemeljena na Cankarjevi politični komediji, pa se poklicni dediči redko spoprijemajo z enako ali podobno tematiko. Zato je toliko hvale vredne je, da smo spet dobili aktualno politično satiro, ki kritično in humorno govori o naši družbi in okolju, ki nas zaznamujeta in marsikdaj tudi usodno določata.