STA, 12. 10. 2017

Na Mestu žensk tri slovenske premiere

V sklopu 23. mednarodnega festivala sodobnih umetnosti Mesto žensk, ki po različnih ljubljanskih prizoriščih poteka med 6. in 14. oktobrom, bodo letos premiero doživeli trije slovenski projekti. Prva premiera bo na sporedu danes v Parku Špica, kjer bosta Irena Pivka in Brane Zorman izvedla lokacijski večmedijski performans Hodi.ti.

Idealna / Foto: Nada Žgank

Umetnica, scenografska in arhitektka Irena Pivka je s skladateljem ter zvočnim in radijskim umetnikom Branetom Zormanom pripravila zvočni sprehod Hodi.ti, ki ga gledalec obhodi po vnaprej začrtani poti in mu sledi s pomočjo aplikacije na telefonu. "Performans prepleta zvok s prostorom, s potjo. Hoja, kot politična akcija, kot možen način upora, toliko bolj, ko si čas in prostor za hojo prilasti ženska," so sporočili s festivala. Ponovitev performansa bo na sporedu še v petek in nedeljo.

Premiero na Mestu žensk v soboto v Stari mestni elektrarni - Elektro Ljubljana predstavljajo tudi tri ustvarjalke in soavtorice besedila - režiserka Saška Rakef, igralka Barbara Krajnc Avdić ter dramaturginja Pia Brezavšček, ki so združile moči za predstavo Idealna. Kot napovedujejo na festivalu, gre za "interdisciplinarno raziskavo o (ne)spremenljivosti pogledov na materinstvo", v kateri vse tri ustvarjalke soočijo svoje izkušnje materinstva. Zvočno oblikovanje predstave podpisuje Damir Avdić, koreografijo Sinja Ožbolt, oblikovanje svetlobe Andrej Reza Petrovčič, oblikovanje prostora in kostumografijo pa Irena Pivka.

Preko spleta je od začetka festivala ves čas prvič javnosti dostopen tudi performans v trajanju Skvot mlade umetnice Nike Ham, ki je zaposlena kot čuvajka Moderne Galerije v Ljubljani.

Nocoj bodo sicer v Galeriji Škuc odprli razstavo Špele Petrič in Mihe Turšiča Liminalni agenti. Na njej bodo predstavljeni projekti, ki kombinirajo umetniške in znanstvene postopke in pristope za izgradnjo alternativnih modelov relacij z nečloveškimi drugimi - najsi bo rastlinskimi, živalskimi ali tehnološkimi. Gre za razmerja, ki ne bi temeljila na privilegiranju človeškega, kar odpira prostor za nove koncepcije in konfiguracije življenja in prihodnosti ter predstavlja izziv tudi za sodobno umetnost, piše na spletni strani festivala. Umetnika bosta v soboto, na zadnji festivalski dan, vodila tudi participativni semiotični laboratorij.

Za zaključek festivala bo v metelkovskem Klubu Gromka na sporedu prva ponovitev burlesknega performansa avtorice in izvajalke Urške Vohar Tatovi podob predstavljajo: Matilda Buns in njene žemljice. Predstavo so v zavodu Emanat opisali kot "redni, modularni, presenetljivi, nikoli isti in predvsem umetniško-družaben večer", plod sodelovanja skupine Feminalz.