STA, 1. 3. 2017

Letošnja Gibanica z devetimi vrhunci sodobne plesne produkcije

Ljubljano bo med 8. in 11. marcem zavzel osmi bienale slovenske sodobne plesne umetnosti Gibanica. Na bienalu se bo devet predstav po izboru mednarodnih selektorjev potegovalo za nagrade strokovne žirije in nagrado občinstva. Nagrado Ksenije Hribar za življenjsko delo letos prejme plesna kritičarka Neja Kos.

Gibanica 2017

Kot je poudarila Pia Brezavšček, predsednica Društva za sodobni ples Slovenije, ki je organizator Gibanice, festival ponuja kakovosten izbor plesnih predstav, ki so nastale v minulih dveh letih, v po njenih besedah "času ne vedno prostovoljne hiperprodukcije". Raznovrstna produkcija po mnenju Pie Brezavšček dokazuje, da je sodobni ples v Sloveniji še vedno živ in raznolik, ga pa načenjajo nevzdržni pogoji, na katere je že pred desetletji opozarjala Ksenija Hribar.

Predsednica društva je na novinarski konferenci izrazila tudi zaskrbljenost nad novim kulturnim modelom, v katerem sodobni ples ni omenjen. Kljub omenjenemu upa, "da bo Gibanica pokazala, da je slovenski sodobni ples, čeprav podhranjen, še vedno živ".

Mednarodno selektorsko ekipo so sestavljali Eddie Nixon (The Place, London), Angela Glechner (Szene, Salzburg) ter plesalka in koreografinja Suzana Koncut.

Med 44 prispelimi prijavami so selektorji izbrali devet predstav: Delo iz ljubezni Teje Reba, Neimenovano Žigana Krajnčana in Gašperja Kunška, Fizične manifestacije Snježane Premuš, Morda na videz kdaj kot vsi ljudje Kaje Lorenci, Čudovita leta Dagmar Dachauer, Ideal Leje Jurišić in Teje Reba, Steklena menažerija Matije Ferlina, Oblike razdalje Magdalene Reiter ter projekt Zraka!, ki ga podpisujejo Janez Janša, Boštjan Narat, Irena Preda in Irena Tomažin.

Po besedah Suzane Koncut veliko prispelih del izkazuje dobro kondicijo slovenske plesne scene in veliko raznolikost. Veliko predstav izraža kompleksno razmišljanje o plesu in telesu ter odprtost za spremembe. Izbor je bil težak, na koncu so se odločili za najbolj avtorske oziroma kakovostne predstave, ki ponujajo raznolik in celovit pregled slovenske plesne ustvarjalnosti, je povedala.

Gibanico bo 8. marca v Muzeju sodobne umetnostni Metelkova uvedla prostorska postavitev oziroma gibljiva struktura On(the)line Mateja Bučar, zadnja prejemnica nagrade Ksenije Hribar.

Plesno dogajanje bo potekalo še na petih ljubljanskih prizoriščih: v Cankarjevem domu, Stari mestni elektrarni - Elektro Ljubljana, Centru kulture Španski borci, Plesnem teatru Ljubljana (PTL) in Srednji vzgojiteljski šoli in gimnaziji Ljubljana.

Poleg plesnih predstav bo Gibanica tudi letos ponudila bogat spremljevalni program, v katerem bodo med drugim diskusijski dogodki t.i. Dosje O in okrogla miza v okviru kuratorskih praks.

Festival se bo sklenil 11. marca v Stari mestni elektrarni s podelitvijo nagrad in nagrade Ksenije Hribar za življenjsko delo Neji Kos.

Kot piše v obrazložitvi nagrade, je "tako kot je Ksenija Hribar prinesla in ustvarila kriterije vrhunskega umetniškega ustvarjanja, Neja Kos vzpostavljala vse tiste pogoje, ki so bistvenega pomena za obstoj te umetnosti v nekem prostoru, najboljši izkoristek njenih potencialov in tudi njen prodor do najširše javnosti".