Katarina Robnik, 16. 11. 2018

Katarina Robnik bere sodobno slovensko dramo

Katarina Robnik sicer dela v marketingu, v administraciji in piše razna besedila. V prostem času rada bere knjige, pogleda kakšen dober film, obožuje pa tudi naravo in tek. Štafetno palico je sprejela iz rok Nine Robnik. Drugim obiskovalcem portala in sodelujočim v štafetni igri Izvolimo dramo, priporoča v branje dramo avtorja Petra Rezmana z naslovom Hiša, ki jo je poiskala s pomočjo SiGledalovega iskalnika dramskih tekstov.

Foto: osebni arhiv

Dramo sem izbrala na podlagi ključnih besed in kratkega opisa. Že naslov je malce misteriozen: Hiša. Kaj označuje hiša? Je veliko več kot le stanovanjski objekt; pooseblja namreč preteklost glavnih likov – družinskih članov, ki so v njej živeli – hkrati pa simbolično prikaže človekovo čudno navado, ki vse življenje neutrudno skrbi za svojo nepremičnino, pozabi pa živeti in se ukvarjati s človeškimi odnosi.

V ospredje drame je postavljena družina, v ozadju pa se neprestano odpirajo vprašanja. Glavni liki so člani družine, ki se po smrti očeta soočajo s preteklostjo družine: vsak na svoj način žalujejo žena Ana in otroka Anja in Anej. Ironično so v zgodbo vpleteni tudi sosedje, ki so lepo prikazani kot del zrcala slovenske družbe. Preko dialogov se razkrivajo tančice skrivnosti, ki jih rdeča nit elegantno zapelje skozi celotno zgodbo. Odpirajo se tudi vprašanja človeških odnosov in občutij: zamera, sram, krivda.

Zgodba vseskozi potiho obravnava miselnost (slovenske) družbe glede zapuščine, smrti in mnenja drugih ljudi ter glede odnosov v družbi. Hkrati rahlo odpira tudi razne tabu teme: samomor, smrt, žalovanje, incest, istospolna usmerjenost.

Avtorju lepo uspe prikazati absurd imetja in varovanja ter pomena materialnih stvari; to je avtor odlično izpeljal z opisom novih prostorov v hiši, ki so – ironično – nedotaknjeni in novi, medtem ko se biva v drugih, slabših prostorih.

Vsekakor priporočam v branje!

Povezava: Hiša

Hiša, Peter Rozman

V rubriki »Izvolimo dramo« beremo sodobne slovenske drame in se nad njimi iskreno navdušujemo ter jih predvsem priporočamo v branje vsem obiskovalcem portala SiGledal. Ideja za to početje se je porodila Simoni Semenič na okrogli mizi Sodobna dramatika, ki je potekala v okviru festivala dramske pisave Vzkrik (24. 3.–26. 3 2017).  Ime rubrike je predlagala Grumova nagrajenka 2017, Simona Hamer, ki je tudi prva izvolila dramo in za naslednje branje nominirala bralca po svojem izboru in presoji, ta pa bo bralce slovenskih dram nominiral dalje. S to verižno igro ali z verižnim eksperimentom želimo predvsem promovirati branje sodobne slovenske drame, saj iskreno verjamemo, da si sodobna slovenska drama zasluži biti (vsaj) prebrana. 

Nina Zupančič, 2. 11. 2018
Nina Zupančič bere sodobno slovensko dramo
Nina Strmole, 9. 11. 2018
Nina Strmole bere sodobno slovensko dramo
Anja Rošker, 9. 11. 2018
Anja Rošker bere sodobno slovensko dramo
Darko Štante, 2. 11. 2018
Darko Štante bere sodobno slovensko dramo
Nina Robnik, 9. 11. 2018
Nina Robnik bere sodobno slovensko dramo
Katarina Šavs, 16. 11. 2018
Katarina Šavs bere sodobno slovensko dramo
Sašo Jerše, 16. 11. 2018
Sašo Jerše bere sodobno slovensko dramo
Gašper Markun, 23. 11. 2018
Gašper Markun bere sodobno slovensko dramo
Ana Obreza, 30. 11. 2018
Ana Obreza bere sodobno slovensko dramo
Nina Čehovin, 30. 11. 2018
Nina Čehovin bere sodobno slovensko dramo
Saša Krhen, 7. 12. 2018
Saša Krhen bere sodobno slovensko dramo