FBS, 24. 9. 2012

Festival Borštnikovo srečanje (z mednarodno sekcijo) gradi »Mostove«

Letošnji Festival Borštnikovo srečanje, ki bo med 16. in 26. oktobrom se je v primerjavi z lanskim še bolj internacionaliziral in razširil v mednarodni prostor. Prvič v zgodovini je v sodelovanju z EPK Maribor 2012 koproducent izjemnega glasbeno-scenskega dogodka, v sklopu mednarodnega programa pa bo moč videti nekonvencionalne predstave iz držav srednje in vzhodne Evrope. Poseben »fokus« je letos namenjen Češki.
:
:

When the mountain changed its clothing / foto Dorian Šilec Petek

Mednarodni program je priložnost
Dolga leta je Festival Borštnikovo srečanje (FBS) veljal za srečanje gledališčnikov iz vse Slovenije, pod vodstvom umetniške direktorice Alje Predan pa festival, s tem pa tudi mesto Maribor, vse bolj postaja center mednarodnega gledališkega dogajanja. Domači program bo tako tudi letos dopolnjeval pester mednarodni program in hkrati omogočal dialog s slovensko gledališko ustvarjalnostjo.

»Zdi se mi pametno, če si zmoremo nastaviti zrcalo in se pogledati v njem. Ker smo sicer nagnjeni k samozadostnosti, ko smo vsi z vsem zadovoljni, to pa posledično znižuje kriterije. Festival nam skozi mednarodni program ponuja možnost, da ocenimo, kje na zemljevidu se po kakovosti nahaja naša gledališka produkcija,« pravi umetniška direktorica Alja Predan.

Drzna poteza: FBS prvič v svoji zgodovini koproducent
Ob tem je Festival Borštnikovo srečanje v sodelovanju z EPK 2012 prvič v svoji zgodovini koproducent izjemnega glasbeno-gledališkega dogodka When the Mountain Changed Its Clothing. Nastal je v režiji priznanega nemškega režiserja Heinerja Goebbelsa v sodelovanju s Karmino Šilec in zborom Carmina Slovenica in je izbran za otvoritveno predstavo festivala.

Poleg Goebbelsove se bo znotraj Mostov odvilo še šest predstav gledališč iz Hrvaške (Car neuspeha, Sovražim resnico!), Poljske (III furije), Češke (Europeana), Nemčije (Ivona, princesa Burgundije) in Srbije (Oni živijo – v iskanju nultega teksta). »Prav je, da vidimo, kaj se dogaja drugje, zlasti v deželah, na katere včasih radi gledamo zviška. Izkazuje se, da so nas v marsičem prehitele, saj so znale ujeti korak s svetom, se povezati z drugimi državami in v tej povezovalni sinergiji najti novo kvaliteto. To nam še manjka,« svoj izbor utemeljuje Predanova in dodaja, da bi lahko bil mednarodni program še ambicioznejši, a tega ne dopuščajo finančne, uprizoritvene in tehnične zmogljivosti.

V »fokusu« letos Češka
Kljub temu bo poseben »fokus« letos na Češki. Da bi češko dramatiko nekoliko približali slovenskemu občinstvu, so na FSB prevedli tri sodobne češke drame in jih izdali v knjižici Sodobna češka drama. »Upamo, da bo publikacija spodbudila tudi slovenska gledališča, da se bodo začela bolj zanimati za sodobno češko dramatiko,« pravi Predanova. Opozarja še na Showcase, znotraj katerega se slovenske predstave pokažejo tujim gledališkim kritikom. »Izbrala sem predstave, ki so drugačne, posebne, nenavadne, take, kakršnih drugod ni na pretek. V Maribor prihaja precej tujih gostov, ki si bodo ta izbor ogledali, od samih gledališč in producentov pa je odvisno, ali bodo znali to priložnost izrabiti in se plasirati v tujino,« pojasnjuje umetniška direktorica.

FBS