SiGledal/Maruša Mugerli Lavrenčič, 20. 4. 2020

Borštnikovo srečanje na portalu SiGledal: V Damask

Vabljeni k ogledu predstave Damask Augusta Strindberga v režiji Aleksandra Popovskega in produkciji SNG Drame Ljubljana. Predstava je sodelovala na 46. Festivalu Borštnikovo srečanje, na katerem je Igor Samobor prejel nagrado za igro, med drugim tudi za vlogo Neznanca v uprizoritvi V Damask.
:
:
Na fotografiji Marko Mandić, Igor Samobor
Na fotografiji Valter Dragan, Marko Mandić, Barbara Cerar, Silva Čušin, Igor Samobor, Janez Škof, Tina Vrbnjak
Na fotografiji Barbara Cerar, Igor Samobor
Na fotografiji Silva Čušin, Barbara Cerar, Igor Samobor
Na fotografiji Tina Vrbnjak, Silva Čušin, Barbara Cerar, Igor Samobor
Na fotografiji Igor Samobor, Barbara Cerar, Tina Vrbnjak, Janez Škof
Na fotografiji Igor Samobor in Barbara Cerar
Na fotografiji Igor Samobor, Barbara Cerar
Na fotografiji Marko Mandić, Igor Samobor, Janez Škof, Barbara Cerar, Tina Vrbnjak, Silva Čušin
Na fotografiji Silva Čušin, Igor Samobor
Na fotografiji Igor Samobor, Marko Mandić
Na fotografiji Valter Dragan, Janez Škof, Marko Mandić, Silva Čušin, Tina Vrbnjak, Zvone Hribar, Igor Samobor

Predstavo si lahko ogledate 20. aprila ob 20.00 na YouTube kanalu SNG Drame Ljubljana.

Predstava je bila premierno uprizorjena leta 2010. Strindbergovo besedilo je prevedel Darko Čuden, dramaturginja je bila Darja Dominkuš, za scenografijo je poskrbela skupina Numen, za kostumografijo Jelena Proković, za glasbo pa Primož Hladnik in Boris Benko (duo Silence). Poleg Samoborja so v predstavi igrali Barbara CerarSilva ČušinTina VrbnjakJanez ŠkofMarko MandićValter Dragan in Zvone Hribar.

Izjemno obsežna dramska trilogija švedskega dramatika Augusta Strindberga V Damask je igra o nepredvidljivi in neusmiljeni poti spoznanja, po kateri stopa Neznanec, avtorjev alter ego. Po besedah dramaturginje gre za prelomno delo, v katerem se ni več Strindberg prilagajal gledališču, ampak je gledališče prilagodil sebi. V dramo je vpletel sanjsko logiko, deformirano stvarnost, kot jo vidi razbolen človek, in pomnoženo osebnost. Z njo je na novo vzpostavil dramsko pisanje in odprl široko pot dramatiki 20. stoletja.

"Aleksandar Popovski režira s prepoznavnim občutkom za ritem, sicer pogosto ostajajoč zgolj na gladki površini, ki mestoma spominja na Pandurjev teater (mimogrede: tudi z izbiro sodelavcev, poleg scenografa še glasbenikov, dua Silence, ki dajeta z glasbenimi ilustracijami in dramatičnimi poudarki predstavi dodaten ritem), vendar s smislom za hitre prehode v besedilu, za tektonske menjave časov, prostorov in identitet, ki jih blaži z očitno sprijaznjenostjo protagonistov tega fascinantnega kozmosa, s tendenco k pomiritvi in spravi, ki se pokaže – vsej ideološki naivnosti navkljub – kot resnično mogoča šele na koncu." (Blaž Lukan, Delo)

FBS, Koronavirus

Povezani dogodki

SiGledal/Maruša Mugerli Lavrenčič, 8. 7. 2019
Tamara Avguštin in poletna križarjenja po SiGledalovem Repertoarju
SiGledal/Maruša Mugerli Lavrenčič, 2. 7. 2019
Niko Goršič in poletna križarjenja po SiGledalovem Repertoarju
MGL/SiGledal/Maruša Mugerli Lavrenčič, 23. 4. 2020
Slovenska gledališča na spletu: Mestno gledališče ljubljansko