Kaj točno nam sto petdeset let po objavi sporoča Idiot Fjodorja Mihajloviča Dostojevskega? Je to roman usodnih srečanj, napačnih odločitev in izgubljenih usod v času, ko se nam zdi, da smo v globalno utrujenem svetu igrivih tehnoloških dogodivščin in nenehnih političnih izzivov popolnoma gluhi za tisto, kar smo nekoč imenovali življenje? In kdo je danes ta smešni princ, ki pridiga o čisti ljubezni in vnaša nemir povsod, kjer se pojavi; ki izziva nerešljive konflikte, svetu pa ponuja negotovost, ki zlahka zdrsne v tragedijo?
Radovednost, ljubezen, rivalstvo, žrtvovanje, trpljenje, neodločnost, nešteto majhnih in velikih nesreč so le nekatere vrline enega najvznemirljivejših romanov ruskega pisatelja Fjodorja Mihajloviča Dostojevskega, uprizorjenega na odru Hrvaškega narodnega gledališča v Zagrebu v režiji Vasilija Senjina.
Po eni strani je Idiot obsežna pripoved s princem Miškinom v središču, povratnikom iz Švice, naivnim dobrotnikom, polna epizod, ki bi jih lahko uvrstili skoraj med melodramske zvrsti. Po drugi strani pripoved prinaša portrete in upodablja osebnosti ter se ukvarja z nekaterimi osnovnimi vprašanji etike.
Režiser in avtor dramatizacije Vasilij Senjin se je v želji po ohranitvi ravnovesja med plastmi zapleta ter odprto pomensko strukturo odločil za formalno preprost pristop. Predstavo sestavljajo med seboj jasno ločeni prizori, ki temeljijo na posameznih epizodah iz predloge. V Senjinovem Idiotu je veliko digresij, ponovitev, dolgih dialogov, kar vodi do prefinjene in natančne dinamike igre, na kateri temelji vsa bravurozna uprizoritev.
Vasilij Senjin je ruski gledališki režiser in scenograf, rojen v Sankt Peterburgu, kjer je končal šolo Lenfilm. Pravo je diplomiral na Državni univerzi v Sankt Peterburgu, igro na Akademiji za gledališko umetnost, režijo na Državnem inštitutu za gledališko umetnost v Moskvi (GITIS). Profesionalno dejaven je od leta 2000. Je avtor številnih režij, scenografij, dramatizacij in odrskih priredb, med drugimi tudi: Roberta Zucca Bernarda - Marie Koltèsa v moskovski Mejerholdovi hiši, Gogoljevega Revizorja v Estonskem dramskem gledališču v Talinu, Shakespearove Zimske pravljice v Shakespearjevem gledališču in v Omsku, Češnjevega vrta Čehovega v Dramskem gledališču Ivana Radojeva v Plevnu v Bolgariji ... Od leta 2013 do 2015 je bil umetniški vodja Dramskega gledališča v Pskovu in umetniški vodja Puškinovega gledališkega festivala.