STA, 10. 10. 2019

V ljubljanski Operi premiera nove postavitve Mozartove Čarobne piščali

V ljubljanski operno-baletni hiši bo drevi premiera Mozartove opere Čarobna piščal v režiji Jaše Kocelija in pod glasbenim vodstvom maestra Jaroslava Kyzlinka. Po režiserjevih besedah so ustvarili čaroben svet, v katerem "malo diši po prihodnosti". Nova postavitev odpira metafizična vprašanja in je v asociativnem dialogu z Mozartom.
Foto: Mankica Kranjec
Foto: Mankica Kranjec
Foto: Mankica Kranjec
Foto: Mankica Kranjec
Foto: Mankica Kranjec
Foto: Mankica Kranjec
Foto: Mankica Kranjec
Foto: Mankica Kranjec
Foto: Mankica Kranjec
Foto: Mankica Kranjec
Foto: Mankica Kranjec

Opera bo uprizorjena v nemščini. Obenem so ustvarjalci sicer precej kompleksno zgodbo skrčili na bistvo in recitativ na minimum.

S solisti in zborom so iskali način igre, ki bi bil čim bolj človeški in preprost. Odprli pa so tudi vprašanje enakopravnosti spolov, ki jo načenja že sama opera. Pamina namreč vstopi v tempelj, kamor je dovoljeno vstopiti samo moškim, in skupaj s Taminom potuje s piščaljo po čudovitih pokrajinah. To je bilo za konec 18. stoletja zelo liberalno, vprašanje pa je aktualno tudi danes, zato so se v uprizoritvi poigrali tudi s pevci in pevkami v zboru.

Na premieri bo vlogo Pamine pela Urška Arlič Gololičič. V vlogi Pamine bosta sicer peli še Mojca Bitenc k. g. in Norina Radovan. Dejan Maksimilijan Vrbančič bo nastopil v vlogi Tamina, to vlogo bosta pela še David Jagodic k. g. in Edvard Strah.

Wolfgang Amadeus Mozart je Čarobno piščal ustvaril v zadnjem letu svojega življenja, leta 1791, na libreto prijatelja - pevca, igralca in gledališkega upravitelja Emanuela Schikanedra.

Operna zgodba temelji na dramatizaciji vsebin o individualnem iskanju čustvene izpolnitve. Umetnina skozi pravljično pripoved spregovori o stanju v tedanji razsvetljenski družbi, ki je prinesla daljnosežne družbene spremembe, piše na spletni strani operno-baletne hiše.

Zgodba se začne, ko se princ Tamino izgubi na begu pred zmajem. Tri Dame, služabnice Kraljice noči, mu pokažejo podobo princese Pamine, ki jo je ugrabil njen oče Sarastro. Zaljubljeni Tamino se odloči, da jo bo vrnil materi. S ptičarjem Papageno, kraljičinim služabnikom, princeso najdeta, vendar s tem težav še ni konec. Če želita vstopiti v Hram modrosti, kjer nad Pamino bedi njen oče, se morata podvreči preizkušnjam, kar vodi v dodatne zaplete, ki pa se na koncu srečno razpletejo.

SNG Opera in balet Ljubljana, Čarobna piščal