STA, 27. 2. 2013

V Gleju z gledališko skupino G-Fart vpeljujejo program Rezident

V Gledališču Glej so včeraj predstavili program Glej, rezident!, ki ga letos prvič uvajajo z gledališko skupino G-Fart. Umetniški vodja Gleja Marko Bulc je dejal, da program enoletne rezidence omogoča sproščeno in neobremenjeno gledališko ustvarjanje mladim gledališčnikom, ki se sicer zelo hitro srečajo z "manufakturnim načinom dela".
:
:

foto: Urška Boljkovac

Program je odgovor Gledališča Glej na približevanje gledališč kapitalističnemu proizvodnemu modelu zmanjševanja stroškov, ki poudarja le učinkovitost končnega izdelka, so o programu zapisali v gledališču. Čeprav je bila pred desetletjem v nekaterih slovenskih gledališčih ustaljena praksa dolgih priprav na predstave, je ta tip v zadnjih letih precej zamrl, je pojasnil Bulc.

"Procesi dela so v zadnjih letih zoženi na sedem ali osem tednov, v katerih ustvarjalci zelo težko najdejo čas za pre-izpraševanje svojega početja ter za testiranje situacij na odprtih vajah," je dodal.

V letu rezidence Glej od rezidenta namreč pričakuje oziroma si želi, da rezident v okviru enega ali več projektov opravi čim več javnih dogodkov, s katerimi lahko pred občinstvom preveri potek dela, je pojasnil Bulc.

"Mlademu ustvarjalcu želimo omogočiti iskanje njegove poti oziroma jedra, okoli katerega bo ustvarjal v naslednjih letih. Želimo, da pri sebi odkrije odnos do svojega dela in ustvarjalnosti ter ima hkrati prostor za razmislek o svoji poziciji do družbe, v kateri živi, ter razvoj stila in estetske linije," je dejal.

V letošnjem letu se bo v sklopu programa predstavila skupina G-Fart. Po Bulčevih besedah skupina pripravlja zelo kompleksen projekt, ki vključuje zelo raznovrstno gledališko teoretično, praktično in izobraževalno dejavnost.

Simon Belak iz G-Farta je dejal, da je gledališka skupina zelo heterogena, vse kar jih zares druži, pa je "skrb za gledališče". "Vsi imamo občutek, da gledališče izgublja na moči in dometu kot sila, ki strukturira družbo," je dodal. Po njegovih besedah se bodo tega problema v svojem letošnjem programu "lotevali iz zelo različnih smeri".

V Gleju bodo tako predstavili pet ali šest kabaretov Kurac, v sklopu katerih bodo raziskovali različne načine gledališkega izraza in hkrati kritiko obstoječih vzorcev. V prvem kabaretu z naslovom Kabare Kurac: Demoni, ki bo v Gleju na oder premierno postavljen v četrtek, se bodo ukvarjali z demonizacijo družbe.

"Predvsem se ukvarjamo z odnosi, s posameznikom in z zgodovino. Na koncu smo se začeli seveda ukvarjati z lastno demonizacijo. Demoniziral se nam je sam kabaret, ki se je sestavljal in razpadal, tako da smo se na koncu odločili, da bo to neke vrste mučenje gledalcev," je pojasnila Nina Zupančič. V nadaljnjih kabaretih se bodo med drugim ukvarjali s super heroji in srečo.

Skupina bo predstavila tudi tri samostojne predstave, prvo z naslovom Prometej v režiji Belaka v marcu, dve pa še jeseni. Pripravili bodo tudi delavnice ter sodelovanja z avtorji iz tujine. Konec aprila ali v začetku maja bodo tako v Gleju gostovali študentje iz Salzburga s post-dramsko uprizoritvijo Riharda III. ter študentje iz Hildesheima s performansom Saloma, ki se ukvarja s problematiko ženskega telesa.

V sodelovanju z revijo Tribuna pa bodo pripravili tudi serijo bralnih seminarjev, na katerih bodo prebirali kritiško in gledališko teorijo. Ob zaključku rezidence bodo pripravili še bilten, ki bo ponudil retrospektivo letošnjega ustvarjanja.