STA, 10. 1. 2019

V CD bodo s festivalom Maribor je naš obeležili stoletnico SNG Maribor

Ob 100. obletnici ustanovitve SNG Maribor bo januarja v Ljubljani potekal festival Maribor je naš. V Cankarjevem domu (CD) so s tem sklopom prireditev želeli nekaj prispevati k obeleževanju visokega jubileja SNG Maribor, je na današnji predstavitvi festivala dejala generalna direktorica Uršula Cetinski.

FOTO: Pixabay

Predstave, ki so v prestolnico prišle iz Maribora, obiskovalci CD pogosto doživljajo kot vrhunska umetniška doživetja, ki se lahko ob bok postavijo najbolj kakovostnim predstavam tujine, je kot enega izmed razlogov za organizacijo festivala navedla Uršula Cetinski.

Direktor SNG Maribor Danilo Rošker idejo ocenjuje kot odlično. "Zdi se mi, da sta generalna direktorica in njena ekipa res prepoznali to našo oziroma obojestransko željo, da se Maribor v umetniškem smislu pokaže z najboljšim, kar se je zgodilo v mariborskem teatru zadnja leta," je dejal ob predstavitvi.

V počastitev stotega rojstnega dneva svojih "štajerskih kolegov" si bodo tako v CD obiskovalci lahko ogledali nekatere predstave mariborske Drame, Opere in Baleta.

Balet se bo predstavil s Peerom Gyntom v koreografiji Edwarda Cluga, Smrtjo v Benetkah, ki jo je po motivih novele Thomasa Manna v plesni jezik prevedla Valentina Turcu, in Kekcem, ki ga je Clug po motivih pripovedk Josipa Vandota oblikoval z glasbeno skupino Katalena. Ravno slednjega se umetniški direktor Baleta Clug najbolj veseli, saj med drugim služi kot poklon ne le stoletnici SNG Maribora, temveč tudi stoletnici slovenskega baleta.

Zelo vesel izbranih predstav je tudi umetniški in glasbeni direktor mariborske Opere Simon Krečič. Verdijeva Aida je bila namreč prva predstava njegovega mandata in je bila že takrat pripravljena v koprodukciji s CD. Z njo je kot solistka prvič nastopila tudi Rebeka Lokar, ki se zdaj v Ljubljano vrača s Puccinijevim Turandotom.

Mariborska Drama pa bo obiskovalcem CD postregla s Somrakom bogov v režiji Daliborja Matanića. Nastala je po filmskem scenariju Luchina Viscontija, Enrica Mediolija in Nicole Badalucca. Kot je dejal umetniški direktor Drame Aleksandar Popovski, gre za predstavo z zanimivo temo in referencami na trenutno družbeno dogajanje.

In zakaj se festival tako imenuje? Po besedah dramaturga Vilija Ravnjaka gre sicer za idejo Ursule Cetinski, a se je okoli leta 1919 zaradi takratnega političnega dogajanja tudi v Mariboru uporabljalo geslo Maribor je naš.

Festival bo po besedah generalne direktorice CD služil kot prolog dogajanju, ki se bo v čast jubileja zvrstilo kasneje v letu.