Nagib, 17. 9. 2015

Svoboda je na drugi strani okna: "Nagib na oder" naprej v drugo sezono

Po uspešni in tudi nagrajeni 1. sezoni sodobnih uprizoritvenih umetnosti “Nagib na oder” Društvo Nagib napoveduje drugo sezono, ki jo odpira s povabilom na igrivi norveški plesni performans Poslednji zapiski.
:
:
Foto: Jenny Berger Myhre
Foto: Jenny Berger Myhre
Foto: Jenny Berger Myhre
Foto: Jenny Berger Myhre

Deset sodobnoplesnih in performativnih dogodkov, ki so se zvrstili v Nagibovi sezoni 2014/2015 je bilo deležnih pozitivnih kritik s strani strokovne javnosti, ki je na Gibanici, bienalu slovenske sodobne umetnosti, z nagrado Ksenije Hribar za uspehe na področju plesne produkcije nagradila producentko in umetniško vodjo 1. sezone uprizoritvenih umetnosti Nagib na oder ter predsednico Društva Nagib Petro Hazabent. Kvaliteta Nagibovega programa se je potrdila tudi s strani same publike, ki je interes za tovrstne vsebine potrjevala skozi vse leto z visokim in razprodanim obiskom.

Razprodana otvoritvena predstava prve sezone Zapiranje ljubezni ljubljanskega Mini teatra je kot uvertura dobesedno podirala z romantičnimi pogledi in Nagib kot sezono trdno postavila na oder koproducenta Narodnega doma Maribor, zavzela njegovo “podmestje” in kot srečka zaključila sezono s predstavo Matije Ferlina Sad Sam Lucky (Zavod Emanat). Kulturna ponudba mesta Maribor je tako prvič v svoji zgodovini sodobnih plesnih uprizoritvenih umetnosti dobila repertoarni, mesečni prikaz.

Druga sezona sodobnih uprizoritvenih umetnosti in nadaljevanje kontinuiranega poskusa mesečnega prikaza predvsem slovenske in tudi svetovne sodobnoplesne produkcije tako iz prvotnega poskusa kroženja performativne postprodukcije počasi, a upešno prehaja v naslednjo fazo, v kateri si bo prizadevala za še trdnejši obstoj.

To pa že v soboto, 19. septembra 2015, ko bo “Nagib na oder” na Malem odru Narodnega doma Maribor ob 20. uri odprl vrata 2. sezoni sodobnih uprizoritvenih umetnosti s plesno predstavo Poslednji zapiski norveških koreografinj Ann-Christin Berg Kongsness in Ingrid Berger Myhre, ki se z lahkotno igrivostjo obračata k publiki z napovedjo: “Težko je reči nekaj določenega in obenem ne izdati preveč. Kakorkoli, skupaj bomo šli skozi.”

V plesnem performansu Poslednji zapiski se ustvarjalci osredotočajo na vrzeli in približnosti med tistim, kar je izrečeno in storjeno, pri čemer se prestavljajo okoli parametrov tako poznanega in nepoznanega kot tudi vidnega in nevidnega. To pa počnejo s pisanjem zapiskov, ki si jih med seboj podajajo in včasih tudi storijo to, kar je na njih zapisanega … Ustvarjalci si ob tem prizadevajo biti “varljivo iskreni” oz. kot pravijo sami: “(…) nič se ne zgodi kar tako in svoboda je na drugi strani okna.”

Performans spremlja glasba norveškega pop eksperimentalnega glasbenika po imenu Lasse Passage, ki se bo, med drugim, mariborski publiki premierno predstavil še z njegovim najnovejšim albumom Stop Making Sense and Start Making Success, in sicer v nedeljo, 20. 9. 2015, v prostorih Glasu podzemlja, trenutno enem aktualnejših in zelo posebnih glasbenih prizorišč v Mariboru. Koncert bo možno spremljati tudi v živo na http://voiceofunderground.com

Pred mariborsko premiero se bo kolektiv Poslednji zapiski 17. septembra predstavil tudi v ljubljanski Stari mestni elektrarni v organizaciji Zavoda Emanat.