SNG Drama Ljubljana, STA, 25. 5. 2018

Pred vrati je jubilejna 5. izdaja Drama festivala

V SNG Drama Ljubljana so letos že petič pripravili Drama festival, ki ga posvečajo lani preminulemu igralcu Jerneju Šugmanu. Po besedah ravnatelja Drame Igorja Samoborja bo festival postregel z bogatim programom predstav, ki so odmevale na tujih gledaliških odrih in tremi festivalskimi premierami, ki bodo uvrščene tudi v prihodnjo sezono gledališča.

SNG Drama Ljubljana / Foto: Katja Kodba

Igor Samobor, ki je festivalski program zasnoval v sodelovanju z dramaturginjo Evo Kraševec, je na včerajšnji novinarski konferenci povedal, da so v Drami ob letošnjem prvem malem jubileju festivala izbrali zelo zanimive predstave, program pa presega dosedanje festivalske izdaje. Po predstavah bodo potekali pogovori z ustvarjalci, prvič pa bodo uprizoritve pospremljene tudi z angleškimi nadnapisi.

Začeli bodo 26. maja, s predstavo Grobnica za Borisa Davidoviča po besedilu Danila Kiša v režiji Aleksandarja Popovskega in izvedbi Novosadskega gledališča, ki so jo označili za eno najbolj nenavadnih uprizoritev tega Kiševega dela na srbskih odrih. Eva Kraševec je dejala, da gre za aktualno, vsebinsko in vizualno osupljivo predstavo. Režiser Popovski pa je o uprizoritvi povedal: »Nočemo vpiti na občinstvo. Nanj vsi že dovolj vpijejo. Iščemo atom, založen atom želje po pravičnosti, atom človeškosti. Ker nas to ohranja človeške.« Čista poezija uma, duhovita, ostra, opominjajoča – vse to je ena najbolj nenavadnih uprizoritev velikega jugoslovanskega pisatelja Kiša. Več o njem in njegovem literarnem delu bo na predavanju na vrtu za Dramo v nedeljo, 27. maja, ob 17.00 spregovorila antropologinja Svetlana Slapšak.

Otvoritveni dan bo zaznamovala tudi festivalska premiera avtorske glasbene drame Deklica s strunami, katere besedilo so po Andersenovi pravljici Deklica z vžigalicami ustvarili Marjan Nečak, Maja Hrgović in Ana Bunteska. Nečak, ki podpisuje tudi režijo, glasbo in scenografijo, je o koprodukciji Drame z bitolskim Moving Music Theatrom povedal da je v ospredju zgodba o umetnici z Balkana, ki ji doma ne uspe in zato sklene srečo poiskati v Evropi. Za vrhunec dne bo poskrbel koncert v družbi Martin Ramoveš banda.

V sklopu festivala bosta na sporedu še predstavi, ki ju bo mogoče videti tudi v prihodnji sezoni Drame. Gre za avtorski projekt, nastal po motivih Prežihovega Voranca v sklopu Drama Laboratorija, Solzice v režiji Doriana Šilca Petka ter za odrsko izpoved Polone Vetrih Ne pozabite na rože v režiji Ivane Djilas, v kateri bodo težke teme minljivosti, poslavljanja in umiranja predstavljene na duhovit način.

Festivalska premiera predstave Ne pozabite na rože bo zaznamovala zadnji festivalski dan, 31. maj, skupaj s predstavo Nebeško kraljestvo v izvedbi Narodnega gledališča v Beogradu in BITEF teatra v režiji Jerneja Lorencija. Gre za kompleksno uprizoritev, ki ne slavi preteklosti in ne pomanjšuje sedanjosti, piše v festivalskem katalogu. Podobno kot uvodni večer bo tudi sklep festivala zaznamoval koncert - tokrat bodo na oder stopile Čompe.

Iz Maribora v goste velikega odra Drame prihaja Sofoklesov Ojdip v Kolonu v režiji Diega de Bree z Brankom Šturbejem v glavni vlogi, iz novogoriškega teatra pa "domišljena, odlična" postavitev Galeba Čehova v režiji Paola Magellija.

Mednarodni del programa zaokrožujeta še dve predstavi. Prva je, po besedah Eve Kraševec, aktualna in vznemirljiva postavitev Shakespearovega Tita Andronika v režiji Igorja Vuka Torbice ter izvedbi Zagrebškega gledališča mladih. Uprizoritev izhaja iz razmisleka o trenutnem svetu, ki ga poganja mešanica strahu in zaspanosti, udobja in negotovosti, v katerem smo omamljeni z neustavljivim potrošništvom in otopeli od nasilja, s katerim nas vsak dan bombardirajo mediji. Druga predstava je Psica v režiji samosvojega  Árpáda Schillinga in produkciji Kraljevskega gledališča Zetski dom. Osrednja tema predstave je vloga ženske v družbi, neločljivo povezana z vlogo moškega.

Festival bo posvečen izjemnemu igralcu in umetniku Šugmanu, po njem pa so poimenovali tudi salon v drugem nadstropju poslopja Drame, saj si po besedah Samoborja želijo, da bi bilo igralčevo ime za vselej povezano z gledališčem, kot je bil gledališču zavezan Šugman. V Šugmanovem salonu bodo že v sklopu Drama festivala predvajali posnetke hišnih predstav Art, Kralj Ubu in Ko sem bil mrtev, v katerih je Šugman nastopil. Ves izkupiček od prodaje festivalskih vstopnic bo namenjen Skladu Jerneja Šugmana.

Povezani dogodki