Center kulture Španski borci, 17. 5. 2012

Napovedujemo plesni performans Antje Pfundtner - TIM ACY

Hamburška koreografinja Antje Pfundtner prihaja v Center kulture Španski borci jutri, 18. maja ob 20. uri. »Plesna humoristka«, kot so jo poimenovali kritiki, se z bistrim humorjem norčuje sama iz sebe ter spretno zabava občinstvo. Ljubiteljica paradoksov je po veliki mednarodni solo uspešnici »eigenSinn« ustvarila solo predstavo tem, da je »solo nemogoče ustvariti«. V Španskih borcih se bo predstavila v okviru spomladanske edicije “celoletnega” festivala Plesna Vesna, ki prinaša svežo, ekstravagantno sodobnoplesno produkcijo z vse Evrope v Španske borce.
:
:

Foto Simone Scardovelli

Iz kritik:
»Ko smo se ravno začeli zavedati, kdo bi avtorica lahko bila, nam zopet uide. Ostane pa nam gotovost o tem, da smo preživeli čudovit večer plesnega gledališča«. (Die Welt)

»Tim Acy je izjemen večer ganljivega, duhovitega in čutnega plesnega gledališča.« (NRZ)

O avtorici:

Antje Pfundtner je študirala sodobni gledališki ples na amsterdamski šoli Amsterdamse Hoogeschool voor de Kunsten, med drugim pa je sodelovala z Michele Anne de Mey, Marcelom Evelinom, Tonyjem Verzichem, Davidom Hernandezem, Joachimom Schlömerjem in Felixom Ruckertom. Od leta 2001 živi in ustvarja v Hamburgu, kjer svoja dela predstavlja v gledališču Kampnagel ter poučuje na delavnicah, njena dela pa naročajo mednarodni producenti. S svojim solom eigenSinn (2003) je bila povabljena na Nemško plesno platformo leta 2004 in ga nato uspešno prikazovala po Evropi, Južni Ameriki in Aziji. Leta 2006 je skupaj s kitajsko skupino The Living Dance Studio iz Pekinga ustvarila koprodukcijo Outlanders. Njena preostala skupinska dela so še selbstinschuld (2005), inDeckung (2007) in RES(E)T (2008). Solo TIM ACY (2010) je ustvarila v sodelovanju z mednarodnim produkcijskim kolektivom “O” is Not AcCompany. Pfundtnerjeva poleg lastnih umetniških del ustvarja tudi koreografije za gledališče in glasbene produkcije, ter deluje kot mentorica v plesnih projektih mladih ustvarjalcev. Redno tudi poučuje na mednarodnih delavnicah in seminarjih.

"Koreografije Antje Pfundtner predstavljajo neke vrste magični realizem. Avtorica ima sposobnost za določanje drobnih obsesivnih in kompulzivnih trenj v vsakdanjem življenju, ki jih s pomočjo ironije preobrazi, da zaživijo lastno življenje. Toda ta psihologija jo zanima le toliko, v kolikor ji tlakuje pot v mite in pravljice, kjer dokazuje svojo sposobnost za ustvarjanje čudežnih preobrazb, melanholičnih obljub in grenkih prerokb.

Za Antje je iskanje identitete proces, ki vselej vključuje komunikacijo ali celo pogajanje. Sodelovanje je v sodobnem plesu sicer postalo priljubljen izraz, ki pa ne zajema bistvenega pri Pfundtnerjevi, saj tu ne zadostuje in je celo omejujoč. To, o čemer se avtorica pogaja, je namreč sama umetnost. Plesna umetnost na splošno in še posebej solo ter njegov narativni pristop ter napetost med individualno in vzajemno izkušnjo zgodovine se v najboljšem primeru izkažeta za potrditev življenja samega." (Irmela Kästner)

 "Ko sem se rodila, se sploh nisem mogla premikati." Ta stavek (iz predstave eigenSinn) vsebuje pomembne elemente moje umetnosti: govori o gibanju, namiguje na obstoj zgodbe oziroma bi lahko bil njen začetek. Opisuje problem oziroma defekt in je, nenazadnje, tudi avtobiografski." (Antje Pfundtner)

 "Ali v sodobnem plesu obstajajao natančen, srčen humor ali resnična samoironija? Da, v produkcijah Antje Pfundtner, še zlasti njenih solo predstavah. Temeljito samokritične refleksije njene umetniške zvrsti in njenih pravil se povezujejo z avtoričino vse prepričljivejšo odrsko in plesno prisotnostjo. Tim Acy, prvi solo Antje Pfundtner po uspehu prvenca eigenSinn, združuje njena temeljna umetniška vprašanja in koreografske pristope: povezovanje besedila in gibanja, analizo izbrane umetniške oblike, preizpraševanje o konstrukciji identitete v povezavi z (domnevno) avtobiografskimi narativnimi fragmenti. Vse to v vrhunsko zabavni in inteligentni uprizoritvi, ki je vselej korak pred svojim občinstvom." (Kerstin Evert)

Predstava bo gostovala v okviru programa Uvoz-izvoz Zavoda EN-KNAP, ki kontinuirano prinaša vrhunsko mednarodno produkcijo sodobnih uprizoritvenih umetnosti v Španske borce, ter v okviru spomladanske edicije festivala Plesna Vesna, ki predstavlja svežo, ekstravagantno, mlado sodobnoplesno produkcijo iz vse Evrope.

Povezani dogodki

Center kulture Španski borci, 27. 3. 2011
Danes na Plesni Vesni: Program 7
Center kulture Španski borci , 28. 10. 2010
Španski borci v novembru