JSKD, STA, 27. 9. 2015

Najboljša predstava letošnjega Linhartovega srečanja je Blazinec

S podelitvijo matičkov, priznanj za najboljše gledališke stvaritve pretekle sezone, se je v Postojni končalo 54. Linhartovo srečanje, festival gledaliških skupin Slovenije in zamejstva, ki ga ob pomembni podpori občine Postojna pripravlja Javni sklad RS za kulturne dejavnosti (JSKD).

Blazinec / Foto: Matej Maček

Matička za najboljšo predstavo v celoti je prejel KUD »Zarja« Trnovlje - Celje za predstavo Blazinec avtorja Martina McDonagha v režiji Tomaža Krajnca. Tako je odločila strokovna žirija v sestavi igralka in večkratna Borštnikova nagrajenka Nataša Barbara Gračner (predsednica žirije), prevajalec in dramaturg dr. Primož Vitez in režiser Predrag Stojmenović, ki si je v treh festivalskih dneh ogledala sedem tekmovalnih predstav.

Žirija je poleg matička za najboljšo predstavo v celoti podelila še tri matičke in tri posebna priznanja. Matička za najboljšo režijo predstave Blazinec je prejel Tomaž Krajnc. Za igralsko stvaritev sta bila z matičkom nagrajena Nejc Jezernik za vlogo Michala in Žiga Medvešek za vlogo Ariela v predstavi Blazinec.

Žirija je podelila tudi tri posebna priznanja, in sicer mlajši gledališki skupini KPD Planina Sele z Avstrijske Koroške za glasbeno interpretacijo v uprizoritvi predstave Opera za tri groše avtorja Bertolta Brechta, dramski skupini SKPD F.B. Sedej iz Števerjana za likovno celovitost predstave Aulularia in Živku Beškovniku za vlogo Tupolskega v uprizoritvi Blazinec.


Blazinec / Foto: Matej Maček
Linhartovo srečanje je osrednja in najpomembnejše gledališka prireditev v organizaciji JSKD. Srečanje predstavlja izbor najkvalitetnejših predstav slovenskega ljubiteljskega gledališča in je hkrati pregled ljubiteljske gledališke dejavnosti v Sloveniji. Nanj se lahko prijavijo vse slovenske ljubiteljske gledališke skupine, ki delujejo na območju Slovenije, v zamejstvu ali tujini. V pretekli sezoni se je za nastop na festivalu na lokalnih ravneh potegovalo kar 125 predstav, kar priča o izjemni  vitalnosti ljubiteljskega gledališča pri nas.

Utemeljitve priznanj

Matiček za najboljšo predstavo
Predstava KUD Zarja Trnovlje – Celje Blazinec po besedilni predlogi Martina McDonagha ponuja kompletno in kompleksno gledališko doživetje. Njeni ustvarjalci so uprizorili koherentno zlitje vseh teatrskih struktur, od dramaturgije in režije do zvočne, pa svetlobne zasnove in izdelanih igralskih kreacij. Bleščeče napisan dramski tekst sodobnega irskega avtorja je osmišljen in nadgrajen z dognanimi prispevki razmišljujočih in inventivnih avtorjev, ki so svoje talente združili v premišljen gledališki dogodek s trdno strukturo in prepričljivimi odrskimi učinki.


Blazinec / Foto: Matej Maček
Matiček za najboljšo režijo
Mladi režiser Tomaž Krajnc je pravo odkritje letošnjega Linhartovega festivala. S poglobljenim razumevanjem besedilnega materiala in občutljivim dojemanjem gledališke resničnosti je pokazal, kakšno moč imajo v gledališču sveže razmišljanje, pozorno opazovanje sodobne gledališke produkcije, občutek za dramaturško mero, pa sugestiven in spoštljiv odnos do igralcev. Dobra gledališka predstava je vselej utemeljena na umevanju in proizvajanju uprizoritvenega časa. Tomaž Krajnc to razume.


Foto: Matej Maček
Matiček za igralsko stvaritev: Nejc Jezernik
Nejc Jezernik se je v vlogi Michaela v uprizoritvi KUD Zarja Trnovlje – Celje Blazinec podal na tvegano igralsko potovanje. Gledališki liki umsko prizadetih ljudi pomenijo v igralski umetnosti nedvomno velik izziv tudi za najbolj izkušene igralce. Nejc Jezernik se je naloge lotil ravno s tisto mero samozavesti, pri kateri je čutiti, da je moral igralec pri študiju vloge pametno krmariti med prekipevajočim talentom in umestitvijo v uprizoritveni smisel. Oblikoval je pretresljiv in močan gledališki lik.


Foto: Matej Maček
Matiček za igralsko stvaritev: Žiga Medvešek
Žiga Medvešek je v vlogi Ariela v uprizoritvi KUD Zarja Trnovlje – Celje Blazinec pokazal presenetljiv spekter igralskih rešitev in s svojim likom zrelo oblikoval psihološki lok globoko ranjene osebe, ki mora svojo družbeno vlogo speljati ne glede na rano, ki ga določa. Njegov Ariel je spočetka na videz linearen, agresiven policist, ki se v nadaljevanju dogodkov počasi, postopoma in inteligentno odmerjeno mehča in se pusti doumeti kot človeško bitje, ki mu ni neznano nobeno trpljenje. Je skratka človek: rabelj in žrtev – obenem.


Opera za tri groše / Foto: Matej Maček
Diploma Linhartovega srečanja za glasbeno interpretacijo
Mlajša Gledališka skupina KPD Planina Sele z avstrijske Koroške se je lotila Brechtove Opere za tri groše, ki že osemdeset let vznemirja gledališke umetnike kot predloga, ki poleg igralskih terja tudi izrazite glasbene sposobnosti. Mladi igralci, pevci in glasbeniki so se nadvse resno in z neprekosljivim interpretacijskim darom lotili zahtevnega glasbenega materiala Kurta Weila in ustvarili glasbeno-gledališki dogodek, ki ga mirno postavimo ob bok najbolj uspelim uprizoritvam Brechtove umetnine.


Aulularia / Foto: Matej Maček
Diploma Linhartovega srečanja za likovno celovitost predstave
Dramska družina SKPD F.B. Sedej iz Števerjana je predstavila domiselno uprizoritev antičnega komedijskega besedila, Plavtove Aulularie. Njihova predstava se izrazito odlikuje z dognanimi vizualnimi rešitvami, ki po eni strani natančno členijo odrski prostor, po drugi pa ponujajo celovito likovno podobo predstave, v kateri se iz prizora v prizor oblikujejo prepričljive in estetsko presežne gledališke slike. Števerjanska Aulularia je premišljeno dodelana likovna kompozicija.


Foto: Matej Maček
Diploma Linhartovega srečanja za igralsko stvaritev
Živko Beškovnik je prekaljen kulturni delavec in gledališčnik, spodbujevalec kulturne ustvarjalnosti po vsej Sloveniji. V uprizoritvi KUD Zarja Trnovlje – Celje Blazinec je pod vodstvom mladega režiserja oblikoval premišljen dramski lik kriminalista, ki ni le dober profesionalec, temveč tudi poglobljen in izkušen motrilec življenjske resničnosti. K njegovi privrženosti in nezadržni strasti, ki ga že desetletja vodita pri delu v gledališču, sta se v tej vlogi opazno primešala še odrska modrost in odlično uležan smisel za humor.