SMG / STA, 9. 9. 2019

Nagrada za predstavo Naše nasilje in vaše nasilje v izvedbi Slovenskega mladinskega gledališča

Uprizoritev v režiji Oliverja Frljića je bila izbrana za najboljšo predstavo tekmovalnega programa na 32. festivalu Barski letopis v Črni gori.
Foto: Wiener Festwochen © Alexi Pelekanos
Foto: Wiener Festwochen © Alexi Pelekanos
Foto: Wiener Festwochen © Alexi Pelekanos
Foto: Wiener Festwochen © Alexi Pelekanos
Foto: Wiener Festwochen © Alexi Pelekanos
Foto: Wiener Festwochen © Alexi Pelekanos
Foto: Wiener Festwochen © Alexi Pelekanos

Predstava, s katero je Slovensko mladinsko gledališče na gostovanju sklenilo 63. sezono, je navdušila tako občinstvo kot strokovno žirijo, ki so jo sestavljali dramaturginja Dragana Tripković, režiser Zoran Rakočević in igralka Vesna Vujošević Labović. Ta je Našemu nasilju in vašemu nasilju podelila nagrado za najboljšo uprizoritev festivala in v obrazložitvi zapisala, da jo podeljuje: »Za popoln umetniški sinkretizem, ki z neposrednimi sredstvi in surovo resnico svoje politične misli razgalja trenutne desničarke tokove v Evropi. Predstava gledalca šokira ne le z neposrednostjo, temveč tudi s tem, da izzove nemir v vsakem državljanu, ki živi v zablodi glede svojega kakor da demokratičnega in civilizatorskega okolja in blaginje. Predstava vodi k občutku krivde, občutku, ki je katarzičen, rušilen in boleče resničen in ki nas vrača v globoko človeško prevpraševanje ter preroško namiguje na preobrat v odnosih med svetovnimi silami.«

Predstava Naše nasilje in vaše nasilje je bila premierno uprizorjeno najprej na Dunajskih slavnostnih tednih konec maja 2016. Uprizoritev je navdahnil roman Estetika odpora Petra Weissa. Tako v romanu kot v Frljićevi predstavi sta v središču problema proletariata in kolonializma, ki ju po režiserjevih besedah tako imenovana evropska civilizacija ni sposobna rešiti.

Uprizoritev se ukvarja s krizo Evrope, begunsko krizo in krizo vrednot današnje družbe ter zastavlja številna vprašanja, kot so: Kakšno sodobno umetnost in gledališče potrebujemo v času, ko Evropa vse bolj drvi novim oblikam fašizma naproti? Ali umetnosti danes ne definiramo predvsem kot prispevek k splošnemu konsenzu? Mar ne bi morala biti anarhični protiprojekt, ki se zoperstavlja sedanjim političnim in ekonomskim sistemom in zasebnim interesom?

Na številnih gostovanjih od Kolumbije do Romunije je predstava naletela na najrazličnejše odzive, med njimi tudi negativne, kakršen je bil na primer poskus prepovedi uprizoritve v Brnu na zahtevo tamkajšnje škofovske konference in neonacistov.

V predstavi igrajo Barbara Babačić, Daša Doberšek, Uroš Kaurin, Dean Krivačić, Jerko Marčić, Nika Mišković, Draga Potočnjak, Matej Recer in Blaž Šef. Nastala je po naročilu in v produkciji berlinskega HAU Hebbel am Ufer, kot koproducenti pa so poleg SMG pri njej sodelovali še Wiener Festwochen (Dunaj), Kunstfest Weimar (Weimar), Zürcher Theater Spektakel (Zürich) in Hrvaško narodno gledališče Ivana pl. Zajca (Rijeka).

Režiser predstave Oliver Frljić se že kmalu vrača v Slovensko mladinsko gledališče, kjer bo v predstavi Tak silen vzlet se siloma konča / These violent delights have violent ends raziskoval krizo demokracije. Uprizoritev, ki nastaja v koprodukciji z Gledališčem Maksima Gorkega iz Berlina, bo premiero doživela sredi novembra.