Tatjana Doma, 7. 10. 2011

Ljubezen ni glavni dobitek na loteriji

Slovensko ljudsko gledališče Celje, D. C. Jackson MOJE BIVŠE, MOJI BIVŠI, režija Andrej Jus, premiera 7. oktober 2011.
:
:

foto Uroš Hočevar

Intervju z avtorjem komedije D. C. Jacksonom

Od kod ideja za komedijo Moje bivše, moji bivši?
Mislim, da gre za zgodbo, ki zadeva večino mojih vrstnikov na Škotskem v teh časih. Še posebej, če živijo v velikem mestu. Dejansko nimamo tistega, kar bi lahko imenovali "zmenkarska infrastruktura", tako da je vse skupaj precej konfuzno. Mišljena je kot protistrup za tiste holivudske romantične komedije, s katerimi smo vsi odraščali in jim, vsaj do neke mere, verjeli, da so resnične. Ljubezen ni glavni dobitek na loteriji, ljubezen so prihranki, ljubezen je nekaj, na čemer delaš.

Lahko poveste več o nastanku komedije?
Napisal sem jo, ko sem bil rezidenčni avtor v gledališču Royal Court v Londonu, potem pa jo je uprizorilo gledališče Bush. Bila je precej velika uspešnica na Edinburškem festivalu in v gledališču Bush.

Protagonista, Tom in Amy, sta stara več kot trideset, imata službo in stanovanje, v ljubezenski zvezi pa se obnašata popolnoma pubertetniško. Ste taka lika ustvarili zgolj z mislijo na komični učinek ali je tovrstno obnašanje značilno za to generacijo?
Rekel bi, da gre za zelo realistično sliko podaljšane adolescence, ki jo preživlja veliko ljudi moje generacije. Ne bi rad zašel v družbenoekonomske vzroke, ali da bi karkoli razlagal, vsekakor pa je ta igra ena od najbolj iskrenih in resničnih upodobitev mojega življenja, kar sem jih kdaj videl. No, pa saj sem jo tudi sam napisal. Mogoče pa je o meni.

Menite, da se današnja generacija tridesetletnikov otepa obveznosti? Je to sociološki fenomen?
Mislim, da.

V Sloveniji številni tridesetletniki živijo s starši in na ta način podaljšujejo svojo najstniško dobo. Kakšna je situacija na Škotskem?
Slišim, da je tudi pri nas tako, vendar pa sam ne poznam nikogar, ki bi to počel.

Vaša komedija My Romantic History je doživela velik uspeh. Kaj je po vašem mnenju pripomoglo k temu?
O tem pa resnično ne morem soditi sam.

Kako bi označili sodobno škotsko dramatiko?
Kaj pa vem. Mislim, da trenutno obstaja veliko zelo raznolikih stvari.

Ali lahko mlad škotski dramatik živi samo od pisanja?
Da se, ni pa lahko.

S čim se trenutno ukvarjate?
Trenutno pišem sodobno priredbo Figarove svatbe za Royal Lyceum v Edinburgu, ukvarjam  pa se tudi z novima igrama za Royal Court in za Škotsko narodno gledališče.

***
Prevod Tina Mahkota

Gledališče Celje