STA, 22. 3. 2013

Konjarjev plesni poklon Julijanu Mer-Khamisu v Španskih borcih

V centru kulture Španski borci je bila včeraj premiera plesnega sola Jurija Konjarja z naslovom Za Julijana Mer-Khamisa. Solo je plesalec in koreograf posvetil palestinsko-izraelskemu aktivistu, igralcu in gledališkemu režiserju, ki je imel velik vpliv tako na posameznike kot na skupnost, v kateri je živel in deloval.
:
:

foto: arhiv Jurija Konjarja

Profesor za zgodovino Bližnjega vzhoda Mark LeVine je za arabsko televizijsko mrežo Al-Jazeero dejal, da je bil Mer-Khamis v dobi, ko zvezdniški umetniki postajajo ikone človekovih pravic v svoji vlogi ambasadorjev dobre volje Združenih narodov in pozirajo fotografom na turnejah po z vojno in nesrečami opustošenih področjih, "umetnik v najbolj pristnem pomenu besede".

"Igralec ter filmski in gledališki režiser je svoj izredni umetniški talent uporabljal tako za predstavljanje trpljenja in krivic na edinstvene načine kot za odstiranje žarkov upanja na drugačno prihodnost. Bil je, skratka, kulturni teororist, kakršnih svet potrebuje še več," je presodil LeVine.

Mer-Khamis, ustanovitelj Gledališča svobode (Freedom Theatre) v begunskem taborišču v Jeninu, mestu na palestinskem Zahodnem bregu, je bil pri 52 letih leta 2011 ustreljen nedaleč od gledališča.

Konjar, ki je polovico leta 2012 preživel s skupnostmi v Braziliji, Palestini, Izraelu, ZDA, Grčiji in na Finskem, skozi svojo vsakodnevno vadbo prek vtisov v različnih okoljih obravnava vprašanje, kaj je tisto, kar res vzpodbudi trajne spremembe. Zanima ga, kako lahko izbira posameznika, da bo, tako kot Mer-Khamis, delal kar najbolje in to tam, kjer je to najbolj potrebno.

Jurij Konjar (1978) je plesno izobrazbo pridobil v Ljubljani in v Londonu. Ustvarjal je z Les Ballets C de la B, Majo Delak, Emilom Hrvatinom, Borisom Charmatzom, Liso Nelson in Stevom Paxtonom. Med njegovimi odrskimi deli so Katarza za začetnike, Ulysses in Goldbergove Variacije.