Knjiga Hoppla, wir leben. Izgubljena gesta lastnega odstopa je tretja v nizu knjig/tiskanih izdaj, ki tako ali drugače beležijo uprizoritve nemškega cikla kolektiva Beton Ltd. Prva, formalno oblikovana kot fotoknjiga, je spremljala Ich kann nicht anders in preko fotografij ponujala vzporedno zgodbo posameznim dejanjem predstave – Apokalipsi, Oazi in Misiji. Druga knjiga, izdelana s tehniko ritotiska, je s serijo omejenih oštevilčenih unikatnih odtisov zadnjic ustvarjalcev spremljala Groβe Erwartungen|Velika pričakovanja. Tretja kot katalog predstavnine, katalog refleksije in samoartikulacije – kolektiva, cikla, predstavnine – spremlja predstavnino Hoppla, wir leben. Izgubljena gesta lastnega odstopa. Vse tri knjige sledijo enotni oblikovni rešitvi, ki, združena v celoto, tvori barvno lestvico nemške zastave. Črna, rdeča, rumena. Ob tem ne gre pozabiti še na glasbeni odtis Mahlzeit-a – omejene serije natisnjenih LP gramofonskih plošč.
Knjiga Hoppla, wir leben. Izgubljena gesta lastnega odstopa tako v svoji, rumeni verziji, zbira besedila vodstev po predstavnini, ki so jih 25. in 26. septembra 2021 izpeljali člani kolektiva Beton Ltd. in ožji sodelavci.
Prispevke, nastale na podlagi vodstev po predstavnini, dopolnjujeta še besedili Andreje Kopač in Tjaše Pureber, ki skušata misliti ustvarjanje kolektiva Beton Ltd. ter njihovo gesto odstopa v širšem filozofskem in geopolitičnem kontekstu.
Branko Jordan se v svojem prispevku loti zgodovinjenja praks in predstav kolektiva Beton Ltd. Bralcem ponudi uvid v delovanje kolektiva, nastajanje idej, postopkov in hkrati zgodovinski pregled od prvih predstav kolektiva Beton Ltd. ter zunanjih kontekstov, ki so gnali kolektiv k raziskovanju in uprizarjanju.
0045 / Miha Horvat, večkratni scenografski sodelavec kolektiva in oblikovalec svetlobe svoje besedilo zastavi kot kombinacijo dnevniških zapisov in samointervjujev, nastalih v različnih časovnih intervalih prvega odprtja predstavnine, v katerih skuša določiti svojo pozicijo v odnosu do kolektiva Beton Ltd. Kdo pravzaprav sploh je del tega kolektiva, kako širok je lahko ta pojem in kako v njega vstopiti?
Toni Soprano Meneglejte, prav tako večkratna scenografska sodelavka, oblikovalka svetlobe, videa, tiskovin in kostumografije se je vodstvu na predstavnini zaradi tehničnih težav odrekla, v knjigi pa je zastopana z izjavo.
Katarina Stegnar v svojem besedilu obravnava različne oblike kolektivov in kolektivnosti oziroma različne poskuse le-teh. Predstavi nam prvoosebno izkušnjo delovanja v projektu Collect-if, skupini Via Negativa, skupini Betontanc pod režijskim vodstvom Matjaža Pograjca in sodelovanjem s kolektivom Jonghollandia, kolektivu Beton Ltd., ustvarjalni navezi Brodar-Novak-Stegnar in poskusnem projektu sobivanja na Novi Pošti. Končno se dotakne še projekta Forsale, ki je v okviru dražbe predstave Ich kann nicht anders na prodaj ponudil tudi samo kolektivnost Beton Ltd.
Besedilo Primoža Bezjaka je vpogled v zadnje vodstvo po predstavnini v njenem prvem odprtju. Je hkrati uvod v njeno zadnjo uro in ponujeno izhodišče za intimen posvet z avtorjem.
NEMŠKI CIKEL kolektiva Beton Ltd.
Koncept: Beton Ltd. v odstopu
Vizualna podoba: Toni Soprano Meneglejte
Izvršna produkcija: Maja Vižin
Produkcija: Špela Kopitar
Odnosi z javnostjo: Tamara Bračič Vidmar
Tekst: Klara Drnovšek Solina
Tehnična direktorja: Igor Remeta, Andrej Petrovčič
Tehnična izvedba: Duško Pušica, Manca Vukelić, Vid Starman
Produkcija: Bunker, Ljubljana
Nastopajo: Katarina Stegnar, Primož Bezjak, Branko Jordan, Miha Horvat/0045, Toni Soprano Meneglejte, Andreja Kopač, Jure Vlahovič, Janez Weiss, Maksim Špelko, Tjaša Pureber, Lea Kukovičič, Počemučka, Petra Varl, Jure Novak