Laia Abril: O splavu


Foto: arhiv umetnice

Razstava

Pod “naravnimi” okoliščinami bi ženska zanosila približno petnajstkrat v svojem življenju, kar bi pomenilo, da bi prišlo do približno deset porodov. Sedem od teh otrok bi preživelo otroštvo. Skozi stoletja so ljudje iskali načine, kako bi se izognili, zamaknili ali prekinili nosečnost.

Čeprav je dandanes varen in učinkovit splav mogoč, 47.000 žensk še vedno vsako leto umre zaradi neuspelega posega. Na milijone žensk, nepripravljenih donositi, ne glede na narodnost ali veroizpoved, je prikrajšanih za tehnologije splava, bodisi zakonsko bodisi na način družbene prisile. Številne med njimi so mladoletne in žrtve posilstev, njihova nosečnost zaradi različnih okoliščin ni zaželena ali ni izvedljiva ali pa je ogroženo njihovo zdravje.

O splavu dokumentira in pojmuje nevarnosti in škodo, ki jih ženskam povzroča manko legalnega, varnega in prostega dostopa do splava ter poudari kontinuirano erozijo reproduktivnih pravic žensk. Ko spleta svojo mrežo vprašanj okoli etike in morale, Abril tudi ustvarja niz vizualnih in tekstovnih manifestacij družbenih sprožilcev, stigem in tabujev okli splava, ki so bili do sedaj nevidni.

O splavu je prvo poglavje umetničinega trajajočega projekta Zgodovina mizoginije, vizualne raziskave, ki se je avtorica loti skozi primerjavo zgodovinskega in sodobnega. Delo je bilo prvič predstavljeno na festivalu Les Rencontres d' Arles 2016.

Razstava v Ljubljani prikazuje fragment celotnega dela in se usmerja na dve temi: zgodovino kontracepcije in ilegalne zgodbe.

Veččutno vodenje, prilagojeno tudi za slepe in slabovidne:

  • ponedeljek, 16. 10., ob 18.30; 
  • četrtek, 19. 10., ob 17.00; 
  • ponedeljek, 23. 10., ob 18.30; 
  • torek, 24. 10., ob 17.00.

Zaradi omejenega števila so prijave obvezne: so-delujem@guest.arnes.si.
Organizacija: Mesto žensk. V sodelovanju z Galerijo Kresija.
Izvedba vodenja: Ustvarjalna Pisarna SOdelujem.
***
Laia Abril je multidisciplinarna umetnica, ki dela na področju fotografije, besedila, videa in zvoka. Njeno delo se osredotoča na intimne zgodbe, ki prikazujejo nelagodne in skrite realnosti, povezane s seksualnostjo, motnjami hranjenja in spolno enakostjo. Ko je diplomirala iz novinarstva, se je preselila v New York, kjer se je izobraževala na Mednarodnem centru fotografije. Leta 2009 je pridobila umetniško rezidenco raziskovalnega centra Benetton v Italiji, imenovano FABRICA. V Italiji je pet let delala pri časopisu COLORS kot kreativna urednica in fotografinja.

O splavu je prvo poglavje trajajočega projekta Zgodovina mizoginije in  bil lani prvič razstavljen na festivalu Les Rencontres d’ Arles in nagrajen s Prix Madame Figaro-Arles. Leta 2015 je bila nominirana za nagrado Foam’s Paul Huf, leta 2014 pa za nagrado Joop Swart Masterclass. S projektom The Epilogue (Dewi Lewis, 2014) je bila v ožjem izboru nagrade Paris Photo-Aperture za književni prvenec, pridobila je nagrado festivala Kassel PhotoBook in nagrado Photo España za najboljšo knjigo. Za projekt Lobismuller (RM, 2016), ki je bil lani razstavljen na festivalu Images v Veveyu je prejela nagrado Images Book.