Je sever geografska lokacija ali smer? Je »severnjak« identiteta ali orientacija?
Če ne stojite neposredno na magnetnem severu, kamor sicer kažejo vsi kompasi, se vedno najde še kakšen severnejši kraj. Politika Severa je neločljivo povezana z nami in z dejanji, ki jih izvajamo, pa naj gre za neodvisno Škotsko, Veliko Britanijo brez Evrope ali globalno podnebno krizo.
Tudi mi smo magnetna polja. Bodo naša telesa povzročila, da se bodo igle obrnile bodisi proti nam bodisi stran od nas, pri čemer bo vsakdo deloval kot drugačen sever? Tvoj sever je lahko zamisel, kraj, zgodba, slika, naglas, spomin ali pesem. Vsakdo je kompas s svojim lastnim severom.
Drugačen sever je projekt o zbiranju in deljenju mnogih severov, v njem so zajeti tako novi kot tudi pozabljeni severi. Severi, ki se spreminjajo, in tudi tisti, ki bodo kmalu izgubljeni. Drugačen sever je koreografirani performans v trajanju, med katerim nastane začasna skulptura. Izvajalka v nekaj urah sestavi 360 kompasov, tako da za vsakega namagneti iglo in jo položi na plutovinasti kolut v plitvi posodi z vodo. Kompasi so razporejeni po tleh, da se lahko obiskovalci med njimi premikajo. Čeprav igle na splošno kažejo v isto smer, so med njimi zaznavni komaj opazni odkloni, saj se odzivajo na neposredno okolje, napeljavo v stenah, bližnja magnetna polja in celo na prisotnost gledalcev, ko ti hodijo mimo njih. (Adam & Gillian)
Gillian je umetniška izvajalka iz Glasgowa. S fizično zahtevnimi in psihično izčrpavajočimi projekti, katerih izvedbe trajajo po več ur, včasih tudi dni, poskuša graditi in nadzorovati svoje okolje. Zanima jo predvsem minljivi trenutek, v katerem se njena volja do uspeha sooči s pešanjem fizičnih zmožnosti za dokončanje naloge.
Adam je znanstvenik, načrtovalec iger, oblikovalec tiskovin, stripar, filmski ustvarjalec in likovni umetnik. Njegova praksa odraža vsako od teh disciplin in jih pogosto prepleta, da odpira nova raziskovalna področja, pri čemer avtor svoje akademsko ozadje uporablja kot izhodišče za umetniške poskuse in metodologije.
V svoji praksi umetnika s subjektivnim izvajanjem, objektivnimi eksperimenti, dokumentacijo in opazovanjem raziskujeta »zamišljeni ideal«. Njuna interdisciplinarna praksa vključuje koreografije za pešce, kiparstvo in instalacije. Pri tem nas dela nagovorijo predvsem z dolgotrajnim »počasnim spektaklom«, pogosto namreč trajajo od dvanajst do štiriindvajset zaporednih ur, in s ponavljajočimi se dejanji, s katerimi umetnika v izvedbi ustvarita skulpturo. Celota ponazarja neuspeh ter hkrati vzdržljivost in natančnost.
Nastopata: Adam York Gregory in Gillian Jane Lees
Trajanje: 600 minut