Bralne uprizoritve rezidenčnih dramatikov, 49. TSD


Foto: Arhiv KUD Krik

Vabljeni na zaključna večera Rezidenčne delavnice dramskega pisanja Jenkova soba, ki je potekala v okviru 49. festivala Teden slovenske drame pod mentorskim vodstvom Kim Komljanec.

V ponedeljek, 13. maja, in nedeljo, 19. maja, lahko v Trubarjevi hiši literature lahko prisluhnite štirim bralnim uprizoritvam avtorjev Nine Kuclar Stiković, Kristine Mihelj, Iztoka Jereba in Mojce Podlesek.

Bralne uprizoritve prvih verzij dramskih besedil so zastavljene kot ena izmed faz delavnice Jenkova soba. Namenjene so prvemu srečanju avtorjev dramskih besedil z igralci in režiserjem, prav tako pa je to tudi prva priložnost, da avtorji svoja besedila predstavijo pred publiko. Bralnim uprizoritvam bo sledil pogovor z avtorji in mentorico, ki ga želimo zaokrožiti s konstruktivno debato med pisci, ustvarjalno ekipo in obiskovalci. Veseli bomo vseh vaših komentarjev, saj bodo piscem v pomoč pri nadaljevanju pisanja, ko bodo dopolnjevali, izboljševali, pilili in na koncu izpopolnili svoja besedila v izdelano celoto.

Brali bodo: Luka Bokšan, Lara Fortuna, Jure Rajšp, Gal Oblak in Lara Wolf, Mak Tepšič, Diana Kolenc in Katarina Krapež

PONEDELJEK, 13. 5., ob 20. uri
Nina Kuclar Stiković – Morje
Kristina Mihelj – Medčasje

NEDELJA, 19. 5., ob 19. uri
Iztok Jereb – Romboid ali: Sveta družina
Mojca Podlesek – Kaj pa ti tu sama?

Večer bo potekal v organizaciji Društva KUD Krik.
Vstop prost!

 

O AVTORJIH IN BESEDILIH

NINA KUCLAR STIKOVIĆ zaključuje dodiplomski študij dramaturgije in scenskih umetnosti na AGRFT. Veliko se ukvarja s praktično dramaturgijo, za produkciji Tumor v glavi in Zimska pravljica je prejela Zlatolaski za dramaturgijo. Svoja občutja do sveta rada ujame v poezijo ali klavirsko glasbo, v dramski pisavi pa se je pričela uriti med študijem pod mentorstvom Žanine Mirčevske.

MORJE
Harry: Jutro, jutro. Lejga, ta pa že kr tanka.
Jošt: Piksno odprimo si, ven ga popijmo vsi. Pol litra al dva, to nam korajžo da!
Pipa: No, ti zih veš, kok je ura.
Harry: Ej, pa veš, da ne vem. In me prou mal briga.
Gogi: Mogoče te bo bl od »kok je« zanimal »kje je«?
Harry trzne in odide v dnevno sobo. Hitro se vrne.
Harry: O, jebemtiš ...
Jošt: Kaj teče pa nima nog? Ura.
Gogi: Ampak ta jih ma!
Harry: Fanta, tole ni zajebancija. Ta ura je bla na Titovem Galebu.
Pipa: Kakšnem galebu?

KRISTINA MIHELJ je zaključila študij dramaturgije in scenskih umetnosti na AGRFT ter mednarodno priznano pedagoško izobraževanje po principih Vzgoje za življenje (Education for life). Na področju dramaturgije je sodelovala pri raznovrstnih predstavah pod okriljem različnih institucionalnih gledališč, nazadnje pri poetični predstavi Prerok (Kahlil Gibran) v režiji Barbare Pie Jenič. Zaljubljena je v raziskovanje, opazovanje in razumevanje ustroja življenja in ljudi, zato jo je začelo vabiti dramsko pisanje.

MEDČASJE
Je lahko na videz napačna situacija prav tisto na kar si ves čas čakal? Do katerega roba, meje (lastne) stvarnosti moraš priti, da odkriješ svojo sanjsko pokrajino? Začne se na povsem navaden dan s povsem pričakovanimi načrti …

IZTOK JEREB zaključuje magistrski študij primerjalne književnosti in literarne teorije. Trenutno dela kot picopek. Dramatiko je začel pisati pri 21 letih pod mentorstvom Dragice Potočnjak, ki je vodila krožek dramskega pisanja na oddelku za primerjalno književnost ljubljanske Filozofske fakultete. V času študija je obiskoval tudi dva predmeta dramskega pisanja na AGRFT pod mentorstvom Žanine Mirčevske. Poleg tega se je udeležil delavnice dramskega pisanja Vzkrik (2018) pod mentorstvom Simone Semenič.

ROMBOID ALI: SVETA DRUŽINA
»Janezek, 33-letni dojenček, spozna, da obstaja svet zunaj njegovega doma in da ni bil brezmadežno spočet, kakor ga je do sedaj prepričevala mati Kafra.«

»[Č]emu mi potem še življenje na svetu, kjer ni bogov ali kjer ni previdnosti? Toda bogovi so in tudi brigajo se za človeške reči; in dali so popolnoma človeku na voljo, da ne zagazi v resnično húdo.« – Mark Avrelij (prev. Anton Sovre)

MOJCA PODLESEK je diplomirana dramaturginja, ki med iskanjem svoje življenjske namembnosti nadaljuje študij na AGRFT. Svojo zbeganost poskuša pretovoriti v literarne zapiske, drame, poezijo ali neke druge oblike literature, ki bi ustrezala hipnemu svetu. Z dramskim pisanjem je začela ukvarjati na AGRFT pod mentorstvom Žanine Mirčevske, lansko leto pa se je udeležila dramske delavnice na Tednu slovenske drame pod mentorstvom Mateusza Atmana.

KAJ PA TI TU SAMA?
Kako osamljen je Svit in kako sama je Zarja?