Preživetje komedije

:
:
Amfiteatrov simpozij.

Foto: Arhiv Slogi

Medtem ko so celo tako priljubljene in pomembne literarne zvrsti, kot je tragedija ali ep, počasi izgubile veljavo in pogosto navsezadnje celo izginile, komedija še kar naprej uspešno kljubuje razvojnim pritiskom. Komedija je žanr, ki obstaja samo tu in zdaj, ki jo njeni gledalci lahko popolnoma razumejo le v določenem zgodovinskem trenutku in kulturnem kontekstu. V vseh drugih primerih se nujno prilagaja. In prav zato je tako dobro pripravljena za preživetje.

Simpozij bo potekal v slovenščini in angleščini.
Vodja simpozija: Jure Gantar
Mednarodni pripravljalni odbor: Jure Gantar, Mateja Pezdirc Bartol, Blaž Lukan, Maja Murnik, Gregor Moder, Gašper Troha, Miha Čepeljnik

Simpozij organizirajo:

Slovenski gledališki inštitut (SLOGI) je nacionalni javni zavod, ustanovljen leta 2014 kot pravni naslednik Slovenskega gledališkega muzeja. Poslanstvo inštituta je razvoj gledališke kulture in promocija gledališke umetnosti, ki se uresničujeta z raziskovanjem, preučevanjem, interpretiranjem, promoviranjem, ohranjanjem, dokumentiranjem in predstavljanjem slovenske gledališke kulture, gledališke dediščine in gledališke umetnosti v slovenskem in mednarodnem prostoru.

Akademija za gledališče, radio, film in televizijo (AGRFT) Univerze v Ljubljani opravlja izobraževalno, umetniško in raziskovalno delo v polju gledališča, radia, filma in televizije. Amfiteater je znanstvena revija, ki objavlja izvirne članke s področja scenskih umetnosti v širokem razponu od dramskega gledališča, dramatike, plesa, performansa do hibridnih umetnosti. Avtorji in avtorice lahko analizirajo oblike in vsebine umetnin ter umetnostnih pojavov s področja scenskih umetnosti, njihovo zgodovino, sedanjost in prihodnost ter razmerje do drugih umetnostnih področij in širšega (družbenega, kulturnega, političnega …) konteksta.

Program simpozija:

Četrtek, 5. oktobra 2023

10.00: Pozdravna nagovora:
red. prof. Tomaž Gubenšek, UL AGRFT in dr. Gašper Troha, SLOGI
10.20: Plenarno predavanje
Lada Čale Feldman: Alceste à bicyclette in Molièrova melanholična komedija – pomladitev ali izklop?
11.10: diskusija
11.30: odmor za kavo
11.45: Prvo zasedanje
Moderatorka: Maja Murnik
Ljudmil Dimitrov: Čehov: rojstvo komedije iz živega trupla tragedije
Mateja Pezdirc Bartol: Spolni stereotipi v sodobni slovenski komediji
Tomaž Toporišič: Parataktični absurdizem in (ne več) dramska komedija od Jesiha do Semenič in naprej
12.45: diskusija
13.15: kosilo
15.00: Drugo zasedanje
Moderator: Jure Gantar
Radka Kunderová: Omrtvičeni smeh? Komedija in politično v uprizoritvi Petra Lébla Naši naši nasilneži
Gašper Troha: Družbenokritični potencial komedije na primeru ekoloških tem
Ana Kocjančič: Edmond Audran: La Mascotte (Dekle sreče), opereta, ki je v režiji Bratka Krefta (1905–1996) postala sodobna commedia dell’arte
Martina Peštaj, Benjamin Zajc: Komično v umetnosti za otroke in mlade: kako otroci in mladi dojemajo humor in se nanj odzivajo
16.20: diskusija
16.45: odmor za kavo
17.00–18.30
Okrogla miza o komediji z gosti: Gregor Moder, Iva Š. Slosar; Moderator: Jakob Ribič

Petek, 6. oktober 2023

10.00: Plenarno predavanje
Jure Gantar: Anatomija fiaska
10.50: diskusija
11.10: odmor za kavo
11.30: Tretje zasedanje
Moderator: Gašper Troha
Jakob Ribič: Brecht in komedija
Maša Radi Buh, Nik Žnidaršič: Kje so meje? – kultura ukinjanja (»cancel culture«) in komedija
Samo Oleami: Improvizacijska komika onkraj poenotenja na najnižjih skupnih imenovalcih – praksa Maje Dekleva Lapajne
12.30: diskusija
13.00: zaključna diskusija simpozija