Norčavosti radijskega teksta na odru Mladinskega

Avtor: SMG

»Smo sredi vojnega območja, pa tega sploh ne opazimo,« so besede mladega nemškega dramatika Wolframa Lotza, ki si bo v četrtek, 17. septembra, ob 19. uri v spodnji dvorani Mladinskega ogledal premiero predstave Norčevanje teme.


Wolfram Lotz / Foto: Jürgen Beck

Besedilo, ki ga je navdihnil tudi kultni film Francisa Forda Coppole Apokalipsa zdaj, je izjemna uspešnica. Norčevanje teme (Die lächerliche Finsternis) je pravzaprav radijska igra, ki je v pretekih dveh sezonah v nemško govorečem prostoru doživela že osem uprizoritev in je bila letos uvrščena med deset najboljših besedil najpomembnejšega nemškega gledališkega festivala Theatertreffen, v Mülheimu pa nominirana za nagrado za najboljšo dramo leta 2015. Lotzevo delo Nekaj sporočil za vesolje (Einige Nachrichten an das All) je krstno uprizoritev doživelo leta 2014 ljubljanski Mali drami.

Režija predstave je v rokah mladega Tina Grabnarja, prvega režiserja v Sloveniji, ki bo svojo diplomsko nalogo predstavil v okviru repertoarnega programa institucionalnega gledališča. Gre za zaupanja vredno in drzno potezo novega vodstva Slovenskega mladinskega gledališča. Kot pravi Grabnar, njegova predstava prevrača klasično razumevanje gledališča. V času, ko je vse podvrženo krutemu individualizmu, si v gledališču poskuša izboriti čas. Da posameznik, potopljen v svoj egoizem, to ugotovi, potrebuje čas in okoliščine, da ga ustavijo pri rušenju. Poanta je v trajanju, saj gre za odnos do biti in s tem za raziskavo biti. Človek, ki temi dopusti norčavost, mora pustiti tudi času, da ga ujame, in samemu sebi, da si prisluhne.

Premiero si bo ogledal tudi avtor besedila Wolfram Lotz, po prvi ponovitvi, v petek, 18. 9., pa bodo v okviru programa Mladinsko_Dialog pripravili pogovor z njim.

Predstava je nastala v koprodukciji Slovenskega mladinskega gledališča in Akademije za gledališče, radio, film in televizijo Univerze v Ljubljani, in je, kot pravita umetniški vodja Mladinskega, Goran Injac, in Tomaž Gubenšek, profesor na AGRFT, poleg priložnosti za sodelovanje tudi odlična priložnost za odpiranja novih uprizoritvenih možnosti  v prihodnje.

Prevod dela je podprl Goethe-Institut.


Vir: http://veza.sigledal.org/prispevki/norcavosti-radijskega-teksta-na-odru-mladinskega