Sedma umetnost

Avtor: Aleš Čeh

Ko sta leta 1896 brata Lumière javnosti prvič predvajala kratki film Prihod vlaka na železniško postajo, se bržda nista zavedala pomembnosti poti, ki jo bo ta nova vizualna umetnost tlakovala moderni svetovni družbi.


Foto: Marko Brdar

Lepota pripovedništva skozi gibljive slike je hitro prevzela ljudi raznolikih slojev, filmski režiserji pa so pričeli razvijat samosvoj umetniški jezik ter se tako oddaljevat od pripovedne strukture klasičnih dramskih uprizoritev, čeprav so formalne podobnosti ostale.

Na letošnjem Festivalu Borštnikovo srečanje so svoj prostor dobile projekcije treh filmov: Placebo ali komu potok solz ne lije, Deklica in drevo ter Designated Space. S svojo umestitvijo na spored potrjujejo povezanost ter medsebojni vpliv filmske in gledališke umetnosti, izbrani filmi pa si zaradi alternativne zasnove gotovo zaslužijo širšo pozornost.

Dandanašnja popularnost filma pa priča tudi o navdušenosti človeštva nad novimi vrstami umetnosti. Vsaka namreč izpoveduje samosvoja čustva ter nudi edinstven doprinos našemu planetu ter kakovosti naših življenj. Srčno upam da bom kdaj doživel rojstvo nove umetnosti ter podoživljal občutke presunjenosti, ki so jih leta 1896 doživljali izbrani gledalci ob preprostem – a hkrati tako veličastnem – prihodu vlaka na železniško postajo.  

***

Bilten - informator Festivala Borštnikovo srečanje ustvarjajo študentje ljubljanske Akademije za gledališče, radio, film in televizijo, študentke mariborske Filozofske fakultete in sodelavci portala SiGledal.

Povezave:


Vir: http://veza.sigledal.org/prispevki/sedma-umetnost