Danes na Exodosu: Rojstvo žrtve

Avtor: Festival Exodos

EXODOS 17 - Voetvolk/Lisbeth Gruwez: Rojstvo žrtve, produkcija: Voetvolk 
v.z.w., koprodukcija: Buda kunstencentrum, Troubleyn/Jan Fabre.


foto Luc Depreitere

Kdaj: ponedeljek, 18. april 2011 ob 19. uri
Kje: Slovensko mladinsko gledališče

Lisbeth Gruwez se preobrazi. Začne na tleh, v tesnem kvadratnem žarku svetlobe. Skozi meglo in izrez v črnem dresu lahko vidimo samo njen hrbet. Njen trup se premika kot vedno večji valovi v bazenu. Zdi se, kot bi jo obsedel notranji sovražnik. Potem se razpoči. Raztrga se, občasno zasope ali zarenči. Živalsko in surovo...
(Daniëlle Deregt, De Standaard, 24-11-08)

Solo predstava Lisbeth Gruwez je težka, vendar je njeno kakovost težko prezreti. Ne glede na to, koliko se trpinči plesalka ali koliko bolečine pretrpi na odru, toliko raznolike prožnosti, popolnega nadzora nad telesom in svojim odrskim učinkom pokaže. V močni vendar morbidni samostojni produkciji svoje občinstvo radikalno izpostavi vsem še preveč človeškim strahovom, nagonom in jezo. Na ta način prikaže svoj največji dosežek: v enaki meri poosebi tako nasilneža kot žrtev – in ustvari plesno predstavo, ki zlepa ne bo zbledela.
(Isabell Steinböck, Allgemeine Zeitung, 22.-4-10)


foto Luc Depreitere


Običaji, rituali in govorica telesa med nasilnežem in žrtvijo.
Krožni ritual, ki daje obliko interakciji med razumnimi navodili in metafizičnimi čustvi.
Nenehna preobrazba bivanja.

Lisbeth Gruwez (Kortrijk, Belgija, 1977) se je pri šestih letih začela ukvarjati z baletom. Leta 1991 je bila sprejeta na šolo Stedelijk Instituut voor Ballet v Antwerpnu, kjer je pridobila strokovno plesno izobrazbo in končala srednjo šolo. Od leta 1997 do 1998 je na šoli P.A.R.T.S. študirala sodobni ples.



Profesionalno kariero je pričela v skupini Ultima Vez, s projektom o Pasoliniju Of Heaven and Hell in s predstavo Daleč od spečih psov z Iztokom Kovačem. Od leta 1999 Lisbeth sodeluje z Janom Fabrom. Leta 2001 je igrala v filmu Les Guerriers de la beauté Pierra Coulibeufa. Leta 2002 je igrala v predstavi Images of Affection skupine Needcompany/Jana Lauwersa. Leto kasneje je Lisbeth Gruwez sodelovala z Grace Ellen Barkey v Few Things in z Riino Saastamoinen v Cry Me a River.

Leta 2006 sta plesalka in koreografinja Lisbeth Gruwez in skladatelj Maarten Van Cauwenberghe ustanovila plesno-gledališko skupino Voetvolk. Skupina razvija svoje dejavnosti kot mednarodna sodobna plesno-gledališka skupina z znatno podporo v Antwerpnu in Flandriji.
Voetvolk deluje kot samostojna in neodvisna struktura, ki se pri uresničevanju projektov zanaša na mrežo koproducentov in partnerjev.
Lisbethine glavne teme in interesi vključujejo upor, Durchlassigkeit in krautrock (glasba, ki izzove takojšnjo fizično reakcijo) ali to, kar lahko na hitro opišemo z motom: vrzite svoje telo v ospredje. Za Lisbeth Gruwez je koreografija stvar konceptov pridobivanja, zadrževanja in izgube. Koncept upora je prisoten pri vseh njenih koreografskih študijah. Lisbethine študije se vedno pričnejo pri telesu – s telesom, ki je razburjeno, in z jezikom telesa, ki zavestno ali nezavedno odraža čustva ali misli. Lisbeth izbira plesni jezik na podlagi čustvenega stanja z namenom, da bi ta impulz prevedla v primerno obliko, gib, sliko in scenski jezik.

nastopa in pleše: Lisbeth Gruwez
glasbeniki: Maarten Van Cauwenberghe, Dave Schroyen
kostumi: Joëlle Meerbergen
luč: Koen Raes
tonski tehnik: Jan Stoop
produkcija: Voetvolk 
v.z.w.
koprodukcija: Buda kunstencentrum, Troubleyn/Jan Fabre
management: Key Performance
s podporo Vlaamse Overheid
hvala: Beursschouwburg, WP Zimmer, DEE Sound & Light


Vir: http://veza.sigledal.org/prispevki/danes-na-exodosu-rojstvo-%C5%BErtve