Mala festivala Ustvarjalnega centra Krušče Telesa svetovi

Avtor: Ustvarjalni center za umetniško raziskavo, kreacijo, rezidenco in edukacijo Krušče

Mali festivali Ustvarjalnega centra Krušče so srečanja, kjer se umetnost povezuje z drugimi področji skozi delavnice, predavanja, razgovore in umetniške dogodke. V petih dneh bo več kot 20 gostujočih umetnic in umetnikov vodilo 45 ur delavnic, predavanj, pogovorov, razstav, predstav, koncertov in 20 terapevtskih ur izkustvenih delavnic.


S pomočjo inspirativnih ljudi z različnih področij se posvečajo raznolikosti pogledov, skupinskemu delu v izkustvenih delavnicah, deljenju umetnosti, ki postaja v takšnih pogojih posebna in dragocena, ter spontanemu oblikovanju začasne, nekajdnevne skupnosti.

Kratki raziskovalno-edukacijski umiki so valilnica ustvarjalnih procesov, ki ni namenjena samo tistim, ki se ukvarjajo z umetnostjo, temveč vsem, ki si želijo boljšega razumevanja sebe in drugih.

 

Program:

Torek, 8. junij 2021 – (Do)živeto telo

09:00–10:00 Registracija
10:00–11:30 Vladimir Milošević Skupina
11:30–11:50 Pavza
11:50–13:20 Tomaž Flajs – Izkustvena psihoterapevtska delavnica Utelešeno doživljanje - Doživeto telo
13:20–15:15 Pavza za kosilo
15:15–17:10 Snježana Premuš – Opazovanja in prisostvovanja
17:10–17:30 Pavza
17:30–18:30 Manca Košir – Pogovor Kaj mi govori telo?
18:30–19:30 Pavza za večerjo
19:30–20:30 Tomaž Grom – Koncert
20:30–21:00 Pavza
21:00–22:00 Pogovor z gosti in zaokrožanje

Herman Pivk – Razstava

 

Sreda, 9. junij 2021 – Telo v igri

08:00–09:00 Deneš Debrei – Jutranja telesna vadba za entuziaste
09:00–10:00 Čas za zajtrk
10:00–11:30 Vladimir Milošević Skupina
11:30–11:50 Pavza
11:50–13:20 Lan Pečjak – Izkustvena psihoterapevtska delavnica
13:20–15:15 Pavza za kosilo
15:15–17:10 Aleksandar Kostić – Telesna delavnica Homo ludens - Metoda borilnih veščin
17:10–17:30 Pavza
17:30–18:30 Aleksandar Kostić – Pogovor Telo v igri
18:30–19:15 Pavza za večerjo
19:15–20:45 Marko Mandić – Predstava MandićStroj
20:45–21:15 Pavza
21:15–22:00 Pogovor in zaokrožanje

 

Četrtek, 10. junij 2021 – Drugo telo

08:00–09:00 Deneš Debrei – Jutranja telesna vadba za entuziaste Jutranja telesna vadba za entuziaste
09:00–10:00 Čas za zajtrk
10:00–11:30 Sue Daniel (na spletu), Tomi Janežič, Vladimir Milošević Skupina
11:30–11:50 Pavza
11:50–13:20 Lan Pečjak – Izkustvena psihoterapevtska delavnica
13:20–15:15 Pavza za kosilo
15:15–17:10 Marko Mandić Telesna delavnica Hiperrealizem jaha abstrakcijo in obratno ali s telesom v galop!
17:10–17:30 Pavza
17:30–18:30 Predavanje in pogovor Drugo telo
18:30–19:30 Pavza za večerjo
19:30–20:30 Iztok Kovač, Janez Janša – Predstava Sokol!
20:30–21:00 Pavza
21:00–22:00 Pogovor z gosti in zaokrožanje

Lućija Travićić: Telo in občutki - Razstava

 

Petek, 11. junij 2021 – V katerem svetu?

08:00–09:00 Deneš Dobrei – Jutranja telesna vadba za entuziaste
09:00–10:00 Čas za zajtrk
10:00–11:30 Vladimir Milošević Skupina
11:30–11:50 Pavza
11:50–13:20 Lada Kaštelan – Izkustvena psihodramska delavnica Dialog s Covidom-19
13:20–15:15 Pavza za kosilo
15:15–17:10 Vili Matula – Izkustvena delavnica Nastopam Izstopam
17:10–17:30 Pavza
17:30–18:30 Vili Matula – Predstava Nastopam Izvajam
18:30–19:30 Pavza za večerjo
19:30–20:30 Davor Džalto – Predavanje in pogovor V katerem "svetu" živimo?
20:30–21:00 Pavza
21:00–22:00 Pogovor in zaokrožanje

 

Sobota, 12. junij 2021 – Veliko svetov

08:00–09:00 Deneš Debrei – Jutranja telesna vadba za entuziaste
09:00–10:00 Čas za zajtrk
10:00–11:30 Vladimir Milošević Skupina
11:30–11:50 Pavza
11:50–13:20 Marko Uršič – Predavanje in pogovor Mnogi svetovi v filozofiji, kozmologiji in umetnosti
13:20–15:15 Pavza za kosilo
15:15–17:10 Matej Kejžar – Telesna delavnica Language Sausage: Ples
17:10–17:30 Pavza
17:30–18:30 Matej Kejžar, Lana Hosni – Languagesausage-Languagesausage-Languagesausage (LSLSLS)
18:30–19:30 Pavza za večerjo
19:30–20:30 Deneš Debrei / Tomaž Grom, Katja Legin – Instantna kompozicija
20:30–21:00 Pavza
21:00–21:30 Thomas Richards – Spletni pogovor
21:30–22:00 Zaokrožanje

 

Program bo izveden v skladu s priporočili NIJZ ter morebitnimi ukrepi za zamejitev širjenja koronavirusa. V društvenih prostorih Ustvarjalnega centra Krušče je mogoče prespati v hišah za umetniške rezidence ali v šotorih. Preverite zasedenost. Udeležiti se je mogoče za en dan ali vse dni.

Prispevki: Če študirate, se educirate v psihoterapiji, ste v samostojnem umetniškem poklicu, v pokoju ali v psihodramski skupini na Kruščah: 375 eur (5 dni), 320 eur (4 dni), 255 eur (3 dnevi), 180 eur (2 dneva), 95 eur (1 dan). Za ostale: 425 eur (5 dni), 360 eur (4 dni), 290 eur (3 dnevi), 205 eur (2 dneva), 110 eur (1 dan).

Za omejeno število zainteresiranih bo omogočena tudi spletna različica Teles in svetov, ki ob delu programa na Kruščah vključuje tudi program namenjen izključno spletnim udeleženkam in udeležencem.

Informacije in prijave: krusce@gmail.com in na tej povezavi.

Mali festivali Telesa, prostori, tokovi, svetovi in mali festival psihodrame sledijo priporočilom Svetovne zdravstvene organizacije glede vpliva umetnosti na zdravje. Program je podprt je s strani Centra za kreativnost, Ministrstva za kulturo RS in Evropske unije iz Evropskega sklada za regionalni razvoj.

 

Studio za raziskavo umetnosti igre je zavod za kulturno dejavnost, ki se ukvarja z umetniško, pedagoško, raziskovalno in rezidenčno dejavnostjo na področju igre. Studio je od leta 1996 realiziral vrsto mednarodnih projektov (gledališke koprodukcije, raziskovalni in izobraževalni programi, umetniške izmenjave in rezidence) ter v Sloveniji gostil vrhunske igralske pedagoginje in pedagoge, strokovnjakinje in strokovnjake s področja psihodrame ter umetnice in umetnike z vsega sveta. Studio izvaja veliko svojih dejavnosti v okviru delovnega centra na Kruščah, zaselku v bližini Cerknice. Zaradi tega je bilo leta 2018 na Kruščah ustanovljeno tudi društvo Studio za raziskavo umetnosti igre - Društvo za umetniško raziskavo, kreacijo, rezidenco in edukacijo Krušče. Od začetka obnove leta 2006 so Krušče gostile umetnice in umetnike ter strokovnjakinje in strokovnjake iz vse Evrope, Rusije, ZDA, Avstralije itd. s področja uprizoritvenih umetnosti, filma, glasbe, likovne umetnosti in književnosti, posebno mesto pa zavzema tudi raziskovalno-izobraževalna dejavnost na področju psihodrame in psihoterapije. Krušče sledijo svojstvenemu načinu organizacije, financiranja, distribucije ter izmenjave umetnosti v sodobnem času, zaradi česar postajajo pomemben in prepoznan prostor raziskave in refleksije ustvarjalnosti tako v Sloveniji kot v širšem mednarodnem prostoru.

Vladimir Milošević, sihiater in psihodramski terapevt, je redni voditelj psihodramske edukacije v Srbiji, Sloveniji in na Hrvaškem ter gostujoči predavatelj na Malti ter v Izraelu, Avstriji, Belgiji, Italiji itd. Je avtor številnih strokovnih publikacij na temo psihodrame in knjige Psihodrama-sprememba skozi akcijo.

Tomaž Flajs, geštalt psihoterapevt, ima kot psihoterapevt dolgoletne izkušnje dela s posameznicami in posamezniki, pari in skupinami. Poleg tega je tudi supervizor in edukator geštalt psihoterapije. Geštalt terapijo poučuje tudi v tujini, kot gost inštitutov v Nemčiji, v Gruziji, v Rusiji, na Hrvaškem in na Kitajskem.

Snježana Premuš, koreografinja, plesalka in somatska raziskovalka, je po magisteriju na London Contemporary Dance School v dvajsetletni plesni karieri sodelovala s številnimi mednarodnimi umetnicami in umetniki. V zadnjih letih se kot koreografinja ukvarja z vprašanjem telesnosti (percepcijske podobe) in s kolektivnim telesom.

Manca Košir je vidna slovenska novinarka, publicistka in intelektualka, avtorica številnih knjig. Tudi po upokojitvi je izredno aktivna na različnih področjih, med drugim je sodelovala z društvom Hospic, društvu za pomoč umirajočim in njihovim svojcem.

Tomaž Grom je ustvaril avtorsko glasbo za številne gledališke, plesne in lutkovne predstave ter filme, gostoval na festivalih po Evropi in severni Ameriki. Je tudi avtor večih performansov. Že vrsto let se ukvarja z glasbeno improvizacijo. 

Herman Pivk, likovni ustvarjalec na področju fotografije, je eden izmed najbolj samosvojih slovenskih umetnikov, ki se ukvarjajo s fotografijo, in je med drugim tudi avtor izjemnih portretov velikih osebnosti na področju umetnosti. Živi na Notranjskem.

Deneš Debrei je igralec, plesalec, koreograf, režiser in pedagog, ki je sodeloval z japonskim buto mojstrom Minom Tanako in igral v številnih predstavah koreografa Josefa Nadja. Je umetniški direktor gledališkega društva ”Letnji Bioskop” in poučuje na Akademiji za gledališče v Novem Sadu ter v Franciji.

Lan Pečjak je psihodinamski psihoterapevt, supervizor in edukator psihoterapije. V svoji zasebni praksi opravlja tako individualne in partnerske kot skupinske psihoterapije. Pri svojem delu vključuje telesne, gibalne, kreativne, fantazijske, energetske in druge tehnike.

Aleksandar Kostić je športni trener, ki je študiral filozofijo. Njegovi treningi se odvijajo v obliki seminarjev, ki jih vodi po celem svetu. Razvil je metodo Homo ludens, ki se borilnih veščin poslužuje kot medija za prebujanje psihofizičnega samozavedanja.

Marko Mandić je prepoznaven gledališki in filmski igralec. Je član ansambla SNG Drama Ljubljana, izredno aktiven pa tudi izven matične hiše, tudi v tujini. Znan je po tem, da nastopa v izrazito in včasih tudi ekstremno fizičnih uprizoritvah.

Sue Daniel je mednarodno uveljavljena psihodramatičarka in ena pionirk psihodrame v Avstraliji z več kot 35-letnimi izkušnjami v psihodramskem izobraževanju in superviziji, ki redno predava po vsem svetu ter je že več let redna gostja tudi na Kruščah.

Tomi Janežič je profesor, gledališki režiser in psihodramski psihoterapevt, ki se že več let ukvarja z aplikacijo psihodramskih tehnik v ustvarjalnih in umetniško-pedagoških procesih.

 Iztok Kovač je plesalec in koreograf, ustanovitelj in umetniški vodja mednarodne plesne skupine EnKnapGroup, prvega stalnega ansambla za sodobni ples v Sloveniji, ki je v evropskem prostoru priznan in prepoznaven po svoji specifični estetiki.

Janeza Janša je avtor, režiser, performer in raziskovalec sodobnih umetnosti. Njegovo delo zaznamuje družbena kritičnost, interdisciplinarni pristop in preizpraševanje statusa umetnosti v družbi. Je profesor na AGRFT in na Univerzi umetnosti v Berlinu.

Lućija Travičić je zaključila študij igre na Akademiji umetnosti v Novem Sadu. Igrala je v predstavah na Hrvaškem in v Srbiji, več let pa se posveča tudi poeziji in v zadnjem obdobju slikarstvu.

Lada Kaštelan, dramaturginja, dramatičarka ter psihodramska in integrativna psihoterapevtka, predava dramsko in filmsko pisanje na Akademiji za dramsko umetnost v Zagrebu, izven Akademije pa pogosto vodi delavnice, v katerih kombinira svoje dolgoletno dramaturško in psihodramsko izkustvo.

Vili Matula je prepoznaven igralec iz Zagreba. V otroštvu je igral v Otroškem studiu Zagrebškega gledališča mladih (ZKM), po končani Akademiji pa igra v vseh zagrebških gledališčih in drugod. Je tudi eden od ustanoviteljev Zagrebškega igralskega studia.

Dr. Davor Džalto, pisec, slikar, predavatelj, mislec, bralec in ljubitelj dobrih vin, nekoč tudi pesnik, je profesor Religije in Umetnosti na Univerzitetnem kolidžu v Stockholmu. Njegovo akademsko delo je vezano na področja zgodovine in teorije umetnosti, teologije, kulturnih študij, kot tudi socialne in politične filozofije. Je avtor številnih knjig.

Marko Uršič je do upokojitve služboval kot redni profesor na Oddelku za filozofijo Filozofske fakultete v Ljubljani. Njegova filozofska pot se nadaljuje, multiverzum oz. "mnoga svetovja" pa so ena izmed tem, s katerimi se je do sedaj največ ukvarjal.

Matej Kejžar je svoj lastni koreografski jezik razvijal po celem svetu v sodelovanju z vidnimi umetnicami in umetniki. Je iniciator in umetniški vodja festivala Spider. V trilogiji Language Sausage raziskuje razmerja med telesom in digitalizacijo.

Lana Hosni, plesalka in pevka, je po zaključku šolanja na Šoli za sodobni ples Ane Maletić v Zagrebu diplomirala še na Salzburški eksperimentalni plesni akademiji (SEAD). Kot performerka sodeluje s številnimi hrvaškimi in tujimi umetniki ter je avtorica in soavtorica več del.

Katja Legin, plesalka in performerka, je končala študij na Trinity Laban Conservatoire of Music and Contemporary Dance ter magisterij na AGRFT v Ljubljani. Dela v polju uprizoritvenih umetnosti kot performerka, plesalka, avtorica, koreografinja, zunanje oko ...

Thomas Richards je bil dolgoletni najbližji sodelavec gledališkega režiserja Jerzyja Grotowskega. Po njegovi smrti je ob Mariu Biaginiju prevzel vodenje delovnega centra v Pontederi, ki ga je Grotowski poimenoval Workcenter of Jerzy Grotowski and Thomas Richards.


Vir: http://veza.sigledal.org/prispevki/mala-festivala-ustvarjalnega-centra-krusce-telesa-svetovi