Madama Butterfly

Produkcija: Opera in balet SNG Maribor
Avtor: Giacomo Puccini
Režija: Pier Francesco Maestrini


Foto: Tiberiu Marta

Ena najlepših Puccinijevih upodobitev tragične ljubezenske zgodbe z Daljnega vzhoda.

Ko je novembra 1924 umrl Giacomo Puccini, številni v tem dogodku niso videli zgolj konca življenjske poti genialnega opernega skladatelja, ampak tudi konec nekega obdobja – nekateri celo dokončno "izpetje" klasične opere kot umetniške zvrsti. Z redkimi izjemami iz njegovega opusa so Puccinijeva dela, med njimi tudi "japonska tragedija" Madama Butterfly, še danes nesporne uspešnice neštetih opernih gledališč po svetu. Z Madamo Butterfly, ki je Puccinijeva šesta opera po kronologiji nastanka, je avtor dosegel emfatični vrh svojega zrelega obdobja, po katerem se je začel vedno bolj nagibati k sodobnejšim tematikam in verizmu. Intrigantna, a tragična zgodba o ljubezni med ameriškim mornariškim častnikom Pinkertonom in japonskim dekletom Čočo san, je Puccinija prepričala že kot gledališka igra v adaptaciji Davida Belasca, čeprav je skladatelj tragedijo na libreto Luigija Illice in Giuseppeja Giacose v izraznem in estetskem smislu nadgradil z izredno bogatim zvočnim koloritom orkestra. Prav s težnjo po avtentičnosti je Pucciniju uspelo zajeti neminljivo, ganljivo in pretresljivo izpoved nemogoče ljubezni, v kateri se zrcali trk dveh diametralno različnih družb in kultur. Prav zaradi izredne melodične lepote, zajete v neizpolnjenem hrepenenju človeške duše, se Madama Butterfly po več kot desetletnem premoru, tokrat v novi produkciji, vrača na veliki oder mariborske opere.

Zgodba o gejši Čočo san sodi med Puccinijeva najtehtnejša glasbenogledališka dela. Skladatelj se je v pretresljivi »glasbeni drami« oziroma »japonski tragediji«, kot je sam poimenoval svoje delo, osredotočil predvsem na izdelavo glavnega ženskega lika, ki ga je mojstrsko zasnoval do najmanjše podrobnosti, in tako najpopolnejše predstavil njen psihološki svet.

Madama Butterfly velja za Puccinijevo najljubšo stvaritev, ob snovanju partiture pa je eden najpomembnejših italijanskih opernih skladateljev, ki je s svojim ustvarjalnim delom zaznamoval repertoarje opernih hiš vse do danes, razvil svoj glasbeni slog, ki prepričljivo združuje dramatično silovitost orkestra in emfatični naboj človeškega glasu, pri tem pa fasciniral z mojstrskim podajanjem eksotičnega okolja.

Zasedba

Dirigent: Stefano Romani
Scenograf: Nicolas Boni
Kostumograf: Luca Dall`Alpi
Oblikovalec luči: Bruno Ciull
Zborovodkinja: Zsuzsa Budavari Novak
Asistent režije: Tim Ribič

Nastopajo:

Čočo san  Rebeka Lokar, Sabina Cvilak
Suzuki, njena služabnica  Irena Petkova
Benjamin Franklin Pinkerton, poročnik ameriške mornarice  Renzo Zulian, Martin Sušnik
Sharpless, ameriški konzul v Nagasakiju  Jaki Jurgec
Goro, ženitni posrednik  Dušan Topolovec
Princ Jamadori – Bogdan Stopar, Tomaž Planinc
Bonzo, Čočosanin stric  Valentin Pivovarov
Jakuside, Čočosanin stric  Jernej Luketič
Kate Pinkerton  Klavdija Kuzkin
Cesarski komisar  Sebastijan Čelofiga
Matičar  Bojan Hinteregger
Čočo sanina mati  Dada Kladenik
Čočo sanina sestrična  Lucija Krašovec

Simfonični orkester SNG Maribor
Koncertni mojster  Saša Olenjuk

Zbor Opere SNG Maribor
Zborovodkinja – Zsuzsa Budavari Novak

Baletni ansambel SNG Maribor

Korepetitorji: Olga Pečeny, Robert Mraček, Natalija Radoslavova
Šepetalki: Sabina Alatič, Nada Strnad
Prevod libreta za nadnapise: Sonja Berce
Izvedba nadnapisov: Božidar Hadler, Franc Marot
Inšpicienta: Iztok Smeh, Marin Matjaž

Predstava se izvaja v italijanskem jeziku s slovenskimi nadnapisi.


Vir: http://veza.sigledal.org/uprizoritev/madama-butterfly-1