Foto: Alice Brazzit
Predstava Všečki se ukvarja z dvema najpopularnejšima fenomenoma kanala youtube: s priredbami plesnih koreografij in videi, ki prikazujejo raznolike jogijske tehnike. Núria Guiu Sagarra se občinstvu približa iz socio-antropološke perspektive, in sicer z nagovorom o družbeni vrednosti »všečka« v tej digitalni družbi.
Videi, ki prikazujejo koreografije narejene po podlagi popularnih skladb na kanalu Youtube prejemajo po milijone ogledov in všečkov. Posamezniki ustvarijo koreografije na znane skladbe z namenom, da bi bile kasneje na novo interpretirane in ponovno posnete s strani drugih uporabnikov youtube-a. Tako se rodi fenomen Cover dance, ki izvira iz Južne Koreje.
Predstava Všečki pa svojo material za gib jemlje iz še enega popularnega internetnega fenomena, iz joge. Ravno internet je tisti, ki je omogočil nenaden pojav mnogoterih hibridnih oblik joge kot so: Yogalates, yogavoga, yogadance, yogabeer, yogagoat, yoganude, yogarave …
Všečki so virtualno orodje, ki ga na družbenih omrežjih dandanes uporabljajo številni uporabniki interneta, predvsem pa mlajše generacije. Razlogi, zakaj nekdo želi prejeti ali dati všeček, so različni. Za nekatere je to močno orodje za izražanje empatije in podpore določeni vsebini ali osebi. Za druge pa všeček odpira novo dimenzijo, ki je povezana s prestižem in denarjem. Glede na to, da se danes mnoga podjetja močno osredotočajo na všečke na družbenih omrežjih zaradi tržnih razlogov, postajajo le-ti vedno večji simbol družbenega prestiža.
In kakšna je povezava med všečki in telesom, njegovo obliko in podobo, ki sta tako velikokrat izpostavljeni preko socialnih omrežij? Kakšno mesto ima všeček kot nov simbol družbenega prestiža v odnosu do lastne komercializacije in posredno komercializacije telesa ter njegove podobe skozi internet? Ko govorimo o všečkih, ali govorimo samo o pritisku gumba na netu? Ali pa hkrati govorimo o našem prebiranju, razumevanju in pogledu na druge ljudi?
Núria Guiu Sagarra je plesalka in koreografinja, ki živi in dela v Barceloni. Po diplomi na »Institut del Teatre” se je pridružila ITDansa Youg Company plesni skupini. Kasneje je sodelovala s številnimi skupinami, med drugimi z Gisele Vienne, Cullberg Ballet, Batsheva Dance Company (Kamuyot, Riksteatern/Sweden), Carte Blanche Dance Company, La Veronal, Jasmin Vard¬imon, Kobalt Works, Ingri Fiksdal. Zaradi študija antropologije se kot koreografinja ukvarja s fizičnimi praksami v odnosu do digitalne kulture. Od 2015 je pridružena umetnica na Sala Hiroshima de Barcelona. Štiri leta je v azijskih državah sodelovala z Arcom Renzom (Kobalt Works) kot asistentka koreografije. Prav tako je asistirala pri novem delu Gizel Vienne Crowd.
»Núria je divja zver, ki priklene tvoj pogled nase.«
Clàudia Brufau za Núvol o predstavi Všečki
»Čudovito ustvarjanje diskurza, ki ga podpre izvrstna plesalka. Izvrstna pa ni zgolj zaradi svoje izpiljene in učinkovite plesne tehnike, temveč predvsem, ker je sposobna s telesom izraziti vso to vsebino – kar ples dokončno osvobodi besed.«
Jordi Sora za Escena de la memòria o plesalki Núrii Guiu Sagarra
Delo je bilo izbrano za Aerowaves 2018.
Režija, koreografija in izvedba: Núria Guiu Sagarra
Umetniška asistenca: Esther Freixa and Sónia Gómez
Svetovalec za kostume: Nestor Reina
Fotografija in video: Alice Brazzit
Oblikovanje luči in glasba: Núria Guiu Sagarra (Byetone, William Basinski, Mike Posner, Ed Sheeran)
Rezidenčni projekt: Cra’p, Konvent.0, Espai Bokashi, La Blanca and Sala Hiroshima de Barcelona.
Vir: http://veza.sigledal.org/uprizoritev/vsecki