12. festival Front@ sodobnega plesa: v znamenju časa
Znamenje časa
Ura je dvanajst, pardon, festival Front@ je že dvanajsti po vrsti in zadnji, ki se bo zagotovo zgodil. Bliža se novo obdobje in morda bo kdo presodil, da takega festivala ne potrebujemo ...
Letošnji program je oblikovan predvsem kot znamenje časa in združuje plesna dela, v katerih se plesalci odmikajo od šolskih in akademskih obrazcev. Ples nastaja v raznoraznih okoliščinah. In sodobni ples je tako široko polje, da dopušča dovolj ustvarjalne svobode, s tem pa prepletanje s plesnimi izrazi, ki se rojevajo na samem robu družbe, na ulici – v kulturnem »undergroundu« prenaseljenih urbanih območij. Tam se rojeva nova govorica telesa, ki je bila sprva domena redkih, potem je dodobra zaznamovala popularno kulturo in se s pomočjo mlajših generacij umetnikov zlila s sodobnim plesom, ki se je že začel izgubljati v prevladi akademskih razprav nad bistvom – občutljivim in osupljivim telesom. Ti plesalci so s pomočjo hip-hopa izumili novo telo, v občutenju, gibu in idejah, ki nenehno presenečajo. Ko gledamo te ples(a)ne ideje, se zdi, da se je človeško telo spremenilo in se približalo predstavi o izvenzemeljskih bitjih.
Ni naključje, da letos spet gostimo slovenski dvojec Ejlijen ekspres. Njuna telesa in ples se nenehno spreminjajo, kot neki hipertrofirani nezemeljski organizem. Njun ples je brez dvoma najprimernejši opis našega časa. S svojo senzibilnostjo in estetikami ga vešče zaokrožajo gostujoči umetniki, še posebej španski Iron Skulls in francoski Soul City, ki prihajajo z otoka Reunion.
Ponosni smo, da lahko gostimo tako izjemne plesalce, ki prihajajo iz drugih svetov, pa naj so to oddaljeni otoki ali zgolj notranje, čustvene gibalne galaksije. Te drugačnosti so tudi naš svet in znak našega časa.
Matjaž Farič, Umetniški vodja festivala Front@
Vir: http://veza.sigledal.org/festival/front-sodobnega-plesa-f-1