Kljub široki dostopnosti popularnih zvokov, kot so komuniciranje kitov ali delfinov ali pa pljuskanje vode, se komaj zavedamo, da je zvočni svet pod vodo ravno tako bogat kot tisti, ki ga mi, ki živimo nad vodo in imamo sluh, poslušamo vsak dan.
Foto: Robertina Šebjanič
Ne samo, da je bogat, zvočno onesnaženje pod vodo, ki ga povzročamo ljudje, že spreminja zvočno podobo vod in celo komuniciranje živali v njih.
Ustvarjalno in raziskovalno delo Robertine Šebjanič se v zadnjem času vse bolj osredotoča na področje živih sistemov, s poudarkom na raziskovanju (pod)vodne favne, Miha Ciglar pa se z razvijanjem novih inštrumentov loteva raziskovanj izraznih možnosti zvoka. Šebjanič je s hidrofoni posnela podvodne zvoke različnih morij, iz njih bo postavila inštalacijo, podvodno krajino, Ciglar pa bo zvočno performativno interveniral v avdiomaterial instalacije. Prisluhnimo morju, a brez antropocentrične premise, da je zvok morja pljuskanje vode ob skale – prisluhnimo morju pod gladino.
Tehnična podpora: Slavko Glamočanin
Partner: Galerija Kapelica / Zavod Kersnikova
Lokalna produkcija: Katarina Slukan
Festivalska tehnična podpora: Jure Vlahovič
Vir: http://veza.sigledal.org/uprizoritev/subakvaticna-zvocna-krajina