Ničesar izvirnega ni v meni. Še manj na meni. Sem le mešanica napora in trpljenja ljudi, ki sem jih srečal v svojem življenju. (Jezus Kristus, Maribor, november MMXIII)
Foto: Arhiv Performa
Eros, Gostoljubnost, Agape, Darilo, Talisman, Axis Mundi, Helio Biblio, Punk Prayer in Digifrenija so izbrani fetiš-žetoni multisenzorialne rulete Eros & Error, umeščene v drugo nadstropje nekdanjega Casinoja na levem bregu Drave.
Obiskovalec dogodka vstopa v hibridno mizansceno kot samoten popotnik. Na začetni postaji »Pozdrav Soncu v Sedmih položajih« se sooča z vprašanjem brezpogojnega gostoljubja, ki ga kot senca zasleduje od hišnega praga do represivnega svetilnika na ladji imigrantske politike. Pot nadaljuje do avdiovizualne meditacije »Maybe the Forest without Us is the real Poem«, v kateri se Drevo Življenja s svojimi koreninami globoko v podzemlju in z digitalno mantro v osrčju vrti med duhovi Prednikov in Demonov.
Na drugi strani Drevesa Življenja popotnika čaka Darilo. »Three Future Gifts«, Janezov Evangelij, Apokalipsa in Visoka pesem so s črnilom na računskem papirju v celoti prepisana besedila. Kot visoko napetostne parabole, ki jih niso razumeli včeraj in jih je težko razumeti danes. Darilo za tiste, ki »slišijo in vidijo«.
Čeprav psihologi trdijo, da ljudje pretirano poudarjamo pomen erosa, pa s pomenom erosa ni mogoče pretiravati. Medtem ko srednjeevropski intelektualci neuspešno lovijo ravnotežje med telesnim in duhovnim, nas mizanscena »In bed with Madonna« nagovarja, da ne gre za uteži in protiuteži, ampak za stopnjevanje. Modra Agape se javlja močneje zato, da bi naredila Eros še bolj rdeč. Androgina tinktura Ognja in Svetlobe.
Obiskovalec dogodka Eros & Error sam odloča o svoji izkušnji. Na poti ga spremlja le utripanje digitalnih displejev kot postmodernistični prostetik egipčanskih hieroglifov. In če so bili v starem Egiptu hieroglifi vodiči skozi posmrtno življenje, so digitalne diode utripi v puščavi realnega, coni, v kateri je moderna-družba-en-sam-velik-fetiš.
Ideja, koncept, vizualije, video in besedila: Janja Rakuš
Vir: http://veza.sigledal.org/uprizoritev/eros-error