Antično prerokinjo Kasandro, ki ji zaradi prekletstva Apolona nihče ne verjame, čeprav se njene napovedi uresničijo, je avtor besedila Ljubomir Đurković postavil v sodoben kontekst in jo povezal z liki iz antičnih tragedij, ki so v predstavi preobraženi v ženske.
Foto: Duško Miljanić
Kasandri odkrito in brez zadržkov pripovedujejo o svojih brutalnih usodah in javno razgalijo najtemačnejše skrivnosti. Đurkovićev tekst vsebuje vse elemente antične drame tragičnih junakov z usodami, ki jim ne morejo ubežati, njihove zgodbe pa se prepletajo kot v kakšni televizijski soap operi.
Popkovina drame se navezuje na preroštvo, saj je povod za nastanek mednarodnega projekta vedeževanje, resnični dogodek iz leta 2006, ki so mu bili priča avtor teksta, režiser, producent in igralec. Vendar je to vse prej kot pripoved o resničnem dogodku, temveč koketiranje z vzvišenim in banalnim, kombinacija novih in starih mitov, ki se kot obrazci ponavljajo skozi tisočletja. Z veliko ironijo se skozi prizmo vedeževanja na odru vrstijo grehi ene junakinje za drugo; čeprav so se same odločile za ta korak, se ne zavedajo, kaj vse jih čaka in kako se bo njihov intimni pekel končal. Gledalci pa se nenadoma znajdejo v položaju, ko začnejo iskati meje med usodo in potrebo, moralo in predsodki. Predstava z elementi resničnostnega šova kot dominantne forme medijske kulture 21. stoletja, performansa, sodobnega, dokumentarnega in antičnega gledališča je patent, ki povezuje gledališko umetnost in resničnost.
Produkcija: Damir Domitrović Kos
Dramaturgija: Zagorka Pop-Antoska Andovska
Kostumografija: Blagoj Micevski
Glasba: Šukrija Žuti Serhatlić
Video: Nemanja Petronje
Nastopajo:
Koprodukcija: Festival Ex Ponto (Kulturno društvo B-51), Ljubljana; Festival Teuta, Kotor;
Srbsko narodno gledališče in Festival Infant, Novi Sad; festival MOT, Skopje
Vir: http://veza.sigledal.org/uprizoritev/kasandra