»Kakšno zvezo imata ples in politika? Ples je trdoživ, premaga vse vladarje, elite, njihova pravila, zapovedi in prepovedi. Zabava zaničevanih množic slej ko prej vstopi skozi velika vrata salonov in balkonov, s katerih izbranci zviška opazujejo ’drhal’.«, so o predstavi zapisali njeni ustvarjalci.
Foto: Matjaž Farič
V Plesni teater Ljubljana se Matjaž Farič vrača s predstavo, v kateri s soustvarjalci raziskuje zvezo med plesom in politiko. V predstavi spremljamo premikajoče se skulpture, ki imajo izhodišče tako v utopičnem svetu diska, kot v valčku, s katerim čez parkete drsijo elite srednje Evrope že več kot dvesto let. Prej je bil valček, prav tako kot disko ples v sedemdesetih letih dvajsetega stoletja, ples divjega veseljačenja in razvrata. Doba diska se je končala z javno razstrelitvijo gore plošč disko glasbe na baseballskem stadionu v Chicagu. Ples je preživel in postal del dominantne medijske kulture, valček pa je že dolgo nazaj iz pohujšljivega plesa "germanske vulgarnosti" postal orodje kulturne in politične nadvlade.
Soustvarjalci giba in plesalci: Katja Legin, Barbara Kanc, Darren Anderson,
Plesalci v skupini: Enya Belak, Urša Rupnik, Kristina Rozman, Eva Posedel, Aleks Kodek, Daniel Petkovič
Plesalca na videu: Kaja Janjić, Igor Sviderski
Pripovedovalka: Nada Vodušek
Kostumografinja: Sanja Grcić
Asistentka kostumografije: Barbara Drmota
Vir: http://veza.sigledal.org/uprizoritev/politika-plesanja