La Pocha Nostra – delavnica o performansu

Delavnico vodijo Guillermo Gomez-Peña, Erica Mott, Dani d'Emilia .


Foto: Marlene Ramirez Cancio

Gómez-Pena in člani skupine Pocha Nostra že od leta 1993 vodijo večkulturne/večdisciplinarne/večgeneracijske delavnice, na katerih sodelujejo performerji, igralci, plesalci in študenti iz različnih etničnih skupnosti, generacij in umetniških področij.

Na delavnici potekata dva vzporedna procesa: 5 do 8 ur dnevno udeleženci spremljajo metodologijo performansa La Poche Nostre, eklektično zmes vaj, zbranih iz različnih tradicij (eksperimentalno gledališče in ples, Suzuki, ritualni performans, šamanizem itn.). Vzporedno skupina teoretično analizira ustvarjalni proces, problematiko, ki jo obravnava delo, njegovo estetsko vrednost, kulturni vpliv in politični vidik.

Če okoliščine dovoljujejo, je po zaključku delavnice javni performans za občinstvo.

Cilji izobraževalnega projekta so:

***
La Pocha Nostra je interdisciplinarna umetniška organizacija iz San Francisca, ki deluje tudi v Srednji in Južni Ameriki, Evropi, Aziji in Južnem Pacifiku. Leta 1993 so jo v Los Angelesu ustanovili Guillermo Gomez-Peña, Roberto Sifuentes in Nola Mariano, da bi konceptualno formalizirali sodelovanje Gomez-Peñe z drugimi umetniki performansa. Njeni osrednji člani so Guillermo Gomez-Peña, Roberto Sifuentes, Violeta Luna, Michelle Ceballos, Dani d’Emilia, Erica Mott in več kot 30 umetnikov po vsem svetu. Projekti se gibljejo od performansov z enim ali dvema nastopajočima do velikih, multisenzoričnih inštalacij, ki vključujejo fotografije, video, zvok in projekcije. Če obstaja skupni imenovalec, je to naša želja prestopiti in zbrisati nevarne meje, vključno s tistimi med umetnostjo in politiko, umetniško prakso in teorijo, umetnikom in gledalcem – skrajni cilj je razbiti meje in mite čistosti, ki zaznamujejo bodisi kulturo, etnično pripadnost, spol ali jezik.

Guillermo Gomez-Peña je umetnik performansa, pisatelj, aktivist in radikalni pedagog ter vodja performativne skupine La Pocha Nostra. Rodil se je v Mexico Cityju in se leta 1978 preselil v ZDA. Njegovi performansi in deset knjig so spodbudili diskusijo o kulturni raznolikosti, obmejni kulturi in odnosih med Mehiko in ZDA. S svojimi deli je gostoval na več kot osemsto prizoriščih v ZDA, Kanadi, Južni Ameriki, Evropi, Rusiji, južni Afriki in Avstraliji. Nagrajenec fundacije MacArthur in dobitnik newyorške nagrade za ples in performans Bessie in ameriške knjižne nagrade American Book Award redno sodeluje z National Public Radio, piše za časopise in revije v ZDA, Mehiki in Evropi in je recenzent The Drama Review (NYU-MIT). Gómez-Peña je višji znanstveni sodelavec na Hemispheric Institute of Performance and Politics, pokrovitelj londonske Live Art Development Agency, leta 2012 pa mu je organizacija USA Artists podelila naziv Samuel Hoi Fellow.

Erica Mott je koreografinja, lutkarica, ustvarjalka performansov in organizatorka na področju kulture. S svojimi zadnjimi ambientalnimi performansi je nastopala v/na SOMArts (San Francisco), Ingenuity Fest (Cleveland), NES (Islandija), Museo del Ferrocarril (Mehika), Chicago Arts District Special Exhibitions Space/Artopolis, Minneapolis Fringe Festival, Millennium Park in PAC/edge Festival (oba Chicago). Sodelovala je z ameriškimi umetniki, med katerimi so tudi Tim Miller, Eighth Blackbird, Sharon Bridgforth, Coman Poon/re[public] in/decency in Guillermo Gomez-Peña. Kot osrednja članica skupine še vedno sodeluje s kolektivom La Pocha Nostra. Je prejemnica številnih nagrad, med drugim rezidence na Santa Fe Art Institute, Ragdale Foundation in NES Artists ter štipendije Chicago Dancemakers Forum, Illinois Arts Council, programa City of Chicago CAAP in Neighborhood Arts Program (NAP).

Dani d'Emilia je »klateška« italijansko-brazilska performerka, ki ustvarja projekte na področju »mejnega« performansa, gledališča in žive umetnosti. Potencial performansa uporablja kot 'stičišče', zato s svojim delom velikokrat manipulira, aktivira in združuje različne poglede na to, kako zaznavamo kulturno pogojeno telo in raziskuje njegova fizična in konceptualna pohabljanja. Skozi leta se je Dani izpopolnjevala v različnih praksah in metodologijah performansa, vključno s pantomimo in fizičnim gledališčem na Desmond Jones School in gledaliških in vizualnih umetniških praks na Dartington College of Arts (VB). Je soustanoviteljica londonske gledališke skupine Immersive Theatre Company Living Structures in ena osrednjih članic La Poche Nostre. S svojimi deli gostuje po Evropi, Južni Ameriki in ZDA.


Koncept: La Pocha Nostra (Guillermo Gómez-Peña, Dani d'Emilia, Erica Mott)
Produkcija in organizacija: Mesto žensk
Koprodukcija: Zavod Emanat
V sodelovanju: Stara mestna elektrarna – Elektro Ljubljana, Kreatorij DIC

S podporo: EU Kultura, Veleposlaništvo ZDA v Ljubljani


Vir: http://veza.sigledal.org/dogodek/la-pocha-nostra-delavnica-o-performansu