V današnjem času se skozi vse oblike umetnosti prikazuje odnos do družbenega sistema, rock'n' roll pa je bil in ostaja ena od oblik upora proti politični ureditvi. Dobili smo jih s kamnom po glavi, čutimo potrebo, da ta kamen pokažemo, ga zmrcvarimo, pravijo ustvarjalci predstave.
Tema tega Stoppardovega dela so različni poskusi upora proti represivnemu režimu in pomen glasbe v tem protestu. Je njegov zadnji tekst, napisan leta 2006. Sodobno delo, katerega dogajanje je postavljeno v Prago in Cambridge v obdobju od praške pomladi (1968) do žametne revolucije (1989); natančneje, zaključi se s koncertom Rolling Stonesov leta 1990 v Pragi. Stoppard je kot modus naracije izbral fragmentarno dramaturgijo in situacije iz življenja likov, ki so jih spremenile ali zaznamovale. S hitro menjavo prizorov, časa in krajev z izbranimi sekvencami razgalja medosebne odnose likov in preizkuša čvrstost njihovih političnih stališč skozi čas in dogodke. Sobivanje Stoppardovih likov in igralcev, ki like istočasno, na istem odru in v isti predstavi upodabljajo na gledališko zanimiv, drugačen način kaže in posreduje razlog te predstave. Rock 'n' Roll kot literarna predloga omogoča gledališki dialog s tem prostorom in občinstvom te predstave.
O režiserju
Dino Mustafić, rojen leta 1969 v Sarajevu, je zaključil študij režije na Akademiji za gledališke umetnosti ter študij književnosti in bibliotekarstva na Filozofski fakulteti v Sarajevu. V svoji karieri je režiral dokumentarne filme, glasbene projekte in gledališke predstave. Njegov prvi igrani film Remake, ki je nastal po scenariju Zlatka Topčića, je bil leta 2003 na mednarodnem filmskem festivalu v Rotterdamu izbran med pet najboljših filmov festivala, sodeloval pa je tudi na številnih drugih mednarodnih festivalih.
Mustafić pa ni uspešen samo kot filmski, ampak tudi kot gledališki režiser. »Film je moj hobi, teater je moja duša,« pravi. Med njegovimi odmevnejšimi uprizoritvami so Sartrove Umazane roke, Ionescovi Nosorogi, Molièrov Tartuffe, Koltèsov Roberto Zuco, Shakespearov Macbeth … in drama poljskega dramatika Villqista z naslovom Helverjeva noč, ki je bila največkrat nagrajena predstava v zgodovini bosansko-hercegovskega gledališča. Gledališčniki poznajo Dina Mustafića kot dolgoletnega umetniškega vodjo mednarodnega gledališkega festivala MESS, ki ga je leta 1997 obnovil in postal njegov najmlajši direktor.
O gledališču
Kosovsko narodno gledališče, ustanovljeno oktobra leta 1946 v Prizrenu, je bilo prvo profesionalno gledališče na Kosovem po drugi svetovni vojni. Nekaj let po ustanovitvi je bilo preseljeno v glavno mesto Prištino. Do leta 1989 je število uprizoritev doseglo 400, ponovitev pa več kot deset tisoč; gostovale so na domačih odrih in odrih tedanje Jugoslavije, kjer so prejele odlične kritike in bile večkrat nagrajene. V svoji zgodovini se je ustanova večkrat soočala z različnimi političnimi pritiski, z jugoslovanskim komunističnim sistemom in v letu 1990 z režimom Slobodana Miloševića, ki je gledališče postavil pod totalitaren nadzor. Leta 1999, po koncu vojne na Kosovem, je gledališče pridobilo naziv Kosovsko narodno gledališče, ki se je razvilo v gledališče z močnim značajem in velikim pomenom za državo. Njegovo delovanje financira Ministrstvo za kulturo, mladino in šport Republike Kosovo.
Asistentka režije: Rebeka Qena
Dramaturgija: Željka Udovičić
Scenografija: Dragutin Broz
Kostumografija: Vesa Kraja
Izbor in priredba glasbe: Trimor Dhomi
Video: Yll Çitaku
***
Nastopajo:
Kushtrim Hoxha, Mentor Zymberaj, Gresa Pallaska, Ilire Çelaj, Armend Ismajli, Edona Reshitaj, Adrian Morina, Besnik Krapi, Fisnik Zeqiri, Rebeka Qena, Semira Latifi, Fisnik Sykaj
Vir: http://veza.sigledal.org/uprizoritev/rocknroll