Mednarodni festival performansa
Foto: Arhiv Gledališče Glej
Neskončna sedanjost (Infinite Present) je mednarodni festival performansa in drugih izvedbenih praks, ki se bo med 24. in 26. januarjem 2024 v produkciji Gledališča Glej prvič odvil v Ljubljani. Festival poteka na dveh lokacijah, v Gledališču Glej in Cukrarni. Ob že ustaljenih programih mednarodnega in domačega povezovanja Glej vzpostavlja nov festival performansa za kontinuirano predstavljanje mednarodne in domače produkcije na tem živahnem in izjemno heterogenem področju. Obenem je plod projekta Čas za živo umetnost (Time for Live Art), ki se osredotoča na umetniške prakse performansa in sorodnih izvedbenih praks, katerih značilnosti so izmikanje ustaljenim definicijam in formatom, naklonjenost eksperimentu, hibridnost v žanrskem smislu in nenehno ustvarjanje pogojev, znotraj katerih se lahko zgodi nepredvidljivo. Že iz naslova festivala se da zaslutiti, da bo ta spodbujal razmisleke o pojmovanju telesnosti v intenzivnem trajanju sedanjega trenutka, ki prevlada nad preteklo vrsto trajanja, o času zgodovine, linearnem, kontinuiranem času, ki zajema preteklost, sedanjost in prihodnost.
Program prve festivalske edicije predstavlja deset raznolikih izvedb, predavanje Jennie Klein (ZDA) o trajanju vzdržljivosti na primerih umetniških praks posameznih umetnic in umetnikov in dve delavnici. Prva delavnica, ki obravnava pogoje dela na področju umetnosti in spodbuja premislek o počitku kot orodju upora, je namenjena delavkam in delavcem v kulturi in umetnosti, vodijo pa jo kuratorici Christiana Galanopoulou (GR) in Leena Kela (FI) ter kurator Antoine Pickels (BE). Druga delavnica, ki jo vodi vizualni umetnik in koreograf Gaȅtan Rusquet (BE), je namenjena širši skupnosti in ta raziskuje večplastne relacije med delom, užitkom in skrbjo. V tridnevnem pestrem programu izjemno heterogenih izvedb poleg vznemirljivih performansov slovenskih ustvarjalk Neje Tomšič, Lučke Centa, Urške Preis in Tery Žeželj predstavljamo nove in site specific performanse Gaȅtana Rusqueta (BE), Guadalupe Aldrete (MEH/AT), VestAndPage (NEM/ITA), Martine Viale (KAN/FRA), Tajči Čekada & Ivane Kalc, Slavena Tolja in Tomislava Brajnovića (HR). Izbrana dela zaznamuje zarezovanje v čas – najsi gre za zarezo v lasten spomin, zgodovino, geološki čas ali sodobnost. Obenem gre za dela, ki se zavestno upirajo pospešeni krononormativnosti današnje družbe, t. i. shizofreni časovnosti in hiperproduktivnosti. Ravno nasprotno, umetnice in umetniki za obravnavanje časovno-prostorskih relacij uporabljajo različne umetniške strategije – repetitivnost, vzdržljivost, vztrajanje, upočasnjevanje, ultimativno prisotnost v cikličnem procesu minevanja, naj gre za obravnavanje asociativnih spominov osebnega mikrokozmosa, povezanih z vprašanjem človekovega obstoja, minljivosti in smrti, ali pa za univerzalne teme, zazrte v globoke plasti človeške civilizacije, ki se vedno dotikajo tudi osrednjih eksistencialnih in družbenih vprašanj.
Mara Anjoli Vujić, kuratorka
Vir: http://veza.sigledal.org/festival/neskoncna-sedanjost-f