Najboljša evropska predstava

Produkcija: Teatr im. J. Kochanowskiego w Opolu (PL), Fondazione Teatro Due, Parma (IT), Teatru Malta, SNG Nova Gorica, Teatri Kombëtar i Kosovës (Kosovo)
Avtor: Marko Bratuš, Haris Pašović
Režija: Haris Pašović
Koreografija: Robert Nuha


Foto: Elisa Von Brockdorff

Tragikomedija.

V žiriji vseevropskega gledališkega festivala, zasnovanega po vzoru Evrovizije, se znajde pisana zasedba žirantov z nalogo, izbrati najboljšo evropsko gledališko predstavo. Naloga se zdi precej enostavna, če ne bi bili žirantje iz vseh vetrov, vsak s svojim pogledom na gledališče, vsak iz svojega družbenega konteksta ter z izrazito izdelanim mnenjem, ki ga dodatno poskušata usmeriti še direktorica festivala in sam evropski politični vrh. Ko se v vsej zmedi zdi, da položaj ne bi mogel biti bolj zapleten, se jim pridružijo še tragična novica, korupcijska afera, policija in razjarjeno stavkajoče gledališko občinstvo. S perspektive žirantov, ki predstavljajo vsak po enega od ključnih pogledov na gledališče (igralci, režiserji, kritika, strokovni sodelavci, pisci in upravniki gledališč), uprizoritev obračuna z modnimi trendi v gledališču in pretrese odnos do ustvarjalcev, dobička, občinstva ter drugih aktualnih in perečih tem, kot so gibanje #metoo, ekologija, politično gledališče in zabavljaštvo.

Ideja za mednarodni projekt se je rodila v komisiji Borštnikovega srečanja, kjer sta se med žiranti znašla Norbert Rakowski, direktor gledališča iz Opol na Poljskem, in režiser Haris Pašović. Med žiriranjem sta se namreč poigravala z idejo, kako bi lahko preko dilem, s katerimi se soočajo žirantje festivala, spregovorili o stanju gledališča v Evropi danes. S pomočjo evropske mreže gledališč ETC smo tako pri snovanju projekta uspeli združiti pet gledališč, ki bodo sodelovala s po dvema nastopajočima, s strokovnim sodelavcem in s postprodukcijo predstave v svojem mestu.

Najboljša evropska predstava je hkrati zabaven in resen pregled nekaterih vprašanj našega časa. Sprašuje se, kaj je nova Evropa in ali nam lahko uspe držati korak z nenehno spreminjajočo se resničnostjo. Prav tako poskušamo najti odgovor na vprašanje, kaj je gledališče danes in kaj je pravo človeško srečanje v svetu, kjer se dvomi o vseh znanih načinih preverjanja resničnosti. Naša predstava je tudi praznovanje evropskega duha sodelovanja in raznolikosti. Je pogumna, drzna uprizoritev, ki se ne izgovarja na politično korektnost. Morda bi bil njen najboljši opis: resna zabava.

Haris Pašović

Zasedba

Prevajalec: Marko Bratuš
Dramaturg: Sean Buhagiar
Lektor: Philip Leone-Ganado
Skladatelj: Trimor Dhomi
Kostumograf in scenograf: Krystian Szymczak
Oblikovalec svetlobe: Branislav Milinković
Oblikovalec videa: Dino Hujić
Asistent režiserja: Aleksander Dulak

Nastopajo:

Richard, predsednik Evropskega parlamenta, bruseljska politična zvezda – Davide Gagliardini
Mia, direktorica Festivala evropskega gledališča, priznana festivalska direktorica in kuratorka – Ana Facchini
Eden, pripravnik, pomočnik žirije – Gianni Selvaggi
Philip, sovodja gibanja RBG (Radikalni bataljon gledalcev), ki protestira proti slabi kakovosti evropskih predstav – Philip Leone-Ganado
Esmeralda, policijska inšpektorica – Małgorzata Kowalska / Lara Fortuna
Beatrice, dramatičarka, uradna predsednica – May-Linda Kosumovic
E. I. Grotowski, priznani gledališki režiser, verjame v moč gledališča in njegovo sposobnost spreminjanja sveta na bolje – Felix Römer
Mila, mlada obetavna igralka – Weronika Kozakowska
Janus, gledališki producent muzikalov – Błażej Stencel
Kovach, konzervativni evropski poslanec, predsednik odbora Evropskega parlamenta za družinske vrednote – Armend Smajli
Zoh, temnopolti liberalni evropski poslanec, računalniški inženir, podpredsednik odbora Evropskega parlamenta za odnose z javnostmi – Ibrahim Koma / Jammeh Diangana
Via, priznana skladateljica – Paola De Crescenzo / Antonella Axisa

Krstna uprizoritev


Vir: http://veza.sigledal.org/uprizoritev/najboljsa-evropska-predstava