Srečanje mrtvih in živih potnikov, eni se vračajo s kruto izkušnjo koncentracijskega taborišča, drugi drvijo naprej v življenje.
foto Peter Našic
Čakalnica je prostor »vmes«, med dejanjem, ki je že poteklo, in dejanjem, ki šele pride; eno določa drugo, sta soodvisni, sobitni. Čakalnica je prostor mirovanja, ne-dejanja, prostor razmisleka, trenutek, ko ti po glavi rojijo pretekli dogodki in stvari, ki se ti utegnejo še zgoditi. Na železniški postaji Žilina – Záriečie se naključnim potnikom, namenjenim v prihodnost in spremembe, trenutek mirovanja, prežet s kruto nostalgijo iz druge svetovne vojne, nepričakovano zaplete. Od tu so namreč transportirali Žide v koncentracijska taborišča; mrtvi se sedaj vračajo in prinašajo s sabo nerešene zgodovinske travme. Kompleksnost konflikta in odnosov odpira nezaceljene rane, ki so še danes vzrok za prikriti ali – bolje – zastrti nacionalizem. O tem, koliko je preteklost pomembna za prihodnost, kdo jo narekuje, kaj od nje si je vredno zapomniti in kaj bolje pozabiti.
O režiserju
Viliam Dočolomanský, režiser in vodja gledališkega studia Farma v jeskyni, se je rodil leta 1975 na Slovaškem. V letih 1994 – 1999 je študiral gledališko režijo na JAMU v Brnu, 2007 pa je doktoriral na praškem DAMU. Sodeloval je z najpomembnejšimi gledališči na Češkem in Slovaškem. Po 'študijskem' potovanju s skupino igralcev v Andaluzijo (kjer je raziskoval za projekt o Lorci) je leta 2001 ustanovil gledališki studio Farma v jeskyni. Njegove predstave so kmalu osvojile mednarodne odre in prejele vrsto pomembnih nagrad. Na Ex Pontu je gostoval že leta 2007 z eno svojih najodmevnejših predstav, Sclavi – Emigrantova pesem, leta 2011 pa prihaja s Čakalnico. Je dobitnik letošnje Evropske nagrade nove gledališke resničnosti.
O gledališču
Farma v jeskyni je mednarodni gledališki studio, ki se osredotoča na nastanek, razvoj in raziskovanje človeškega izražanja. Opredeljujejo ga relacije Jaz – Ti, telo – glas, kultura – narava, javno – intimno, raziskovanje – ustvarjanje, izraža pa se v telesni govorici, ki ne more biti artikulirana z besedo ali katerim koli drugim medijem. Skupina išče navdih na neobičajnih glasbenih področjih, v človeškem dotiku, arhitekturi prostora in v osebni resničnosti vsakega izmed njenih članov. Delujejo pod okriljem Viliama Dočolomanskýja, ki je studio tudi ustanovil. Ime studia izvira iz dobesednega prevoda arabske besede »daimuz«, kot se je imenovala Lorcova družinska kmetija.
Asistent režije: Marek Godovič
Glasba (uporabljeni različni motivi): Dan Kyzlink, Viliam Dočolomanský
Glasbeni direktor in dramaturg: Viliam Dočolomanský
Dramaturgija: Jana Pilátová
Scenografija in kostumografija: Markéta Sládečková
Oblikovanje luči: Pavel Kotlík
Nastopajo:
Vir: http://veza.sigledal.org/uprizoritev/cakalnica